Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AmoorM schreef:Hallo.
Sorry als dit verkeerd staat.
Als je een paard koopt, handje contantje. Zonder op papier vast gelegd. Hoe kun je dan aantonen dat het paard van jou is?
De papieren van het paard zijn toch geen eigendoms papieren?
Stel je paard wordt gestolen, hoe kun jij aan de politie aantonen dat het jou paard is?
Ik zit gelukkig niet in z'n situatie, maar het beangstigend me soms wel.
DatBenIkNou schreef:AmoorM schreef:Hallo.
Sorry als dit verkeerd staat.
Als je een paard koopt, handje contantje. Zonder op papier vast gelegd. Hoe kun je dan aantonen dat het paard van jou is?
De papieren van het paard zijn toch geen eigendoms papieren?
Stel je paard wordt gestolen, hoe kun jij aan de politie aantonen dat het jou paard is?
Ik zit gelukkig niet in z'n situatie, maar het beangstigend me soms wel.
Als er stamboekpapier bijzit, dan gewoon op naam laten zetten bij het stamboek? Een paspoort is idd geen eigendomsbewijs.
AmoorM schreef:Ibbel schreef:Grinnik. En dan heb je je eigen veulen gefokt, aangehouden, opgefokt, ingereden en het paard wordt gestolen als het tien is. Hoezo koopcontract bij een zelfgefokt veulen?
Maar hoe toon jij dan aan dat het jou paard is?
AmoorM schreef:Ibbel schreef:Grinnik. En dan heb je je eigen veulen gefokt, aangehouden, opgefokt, ingereden en het paard wordt gestolen als het tien is. Hoezo koopcontract bij een zelfgefokt veulen?
vuurneon schreef:AmoorM schreef:Grinnik. En dan heb je je eigen veulen gefokt, aangehouden, opgefokt, ingereden en het paard wordt gestolen als het tien is. Hoezo koopcontract bij een zelfgefokt veulen?
Ibbel schreef:Grinnik. En dan heb je je eigen veulen gefokt, aangehouden, opgefokt, ingereden en het paard wordt gestolen als het tien is. Hoezo koopcontract bij een zelfgefokt veulen?
HorseTopShop schreef:Ibbel schreef:Grinnik. En dan heb je je eigen veulen gefokt, aangehouden, opgefokt, ingereden en het paard wordt gestolen als het tien is. Hoezo koopcontract bij een zelfgefokt veulen?
Dan staat er geregistreerd dat jij de fokker bent en dat het dus jouw paard is.
Dat heeft verder niks hiermee te maken.
vuurneon schreef:Amoor; ja, dat is inderdaad bewijs. Op het moment dat jij kan aantonen al lange tijd voor het paard te zorgen en voor de kosten op te draaien (en paard is dus niet als gestolen opgegeven), telt het zeker mee in de zaak om aan te tonen dat jij de eigenaar bent.