Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambambam

Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:53

Vanwege een permanente blessure aan mijn armen kan ik niet meer voor mijn 17-jarige merrie zorgen. Ze staat nu al ruim een half jaar te koop, en al een half jaar sta ik verkapte handelaren, 12-jarige meisjes en mensen die op het allerlaatste moment afzeggen te woord. Helaas is mijn paard nog steeds niet verkocht, en het ziet er ook niet uit alsof dat snel gaat gebeuren. Inmiddels is mijn financiële situatie ook veranderd en kan ik eigenlijk het stalgeld niet meer betalen...

Mijn paard is al jarenlang mijn maatje, maar ze heeft nogal wat kuren. Het is dus sowieso al ongelofelijk moeilijk om haar te verkopen, en al helemaal in deze economie. Nu ben ik aan het twijfelen, zou het niet beter zijn om haar in te laten slapen? Ik wil heel graag deze periode afsluiten, ik voel me iedere dag ontzettend schuldig dat ik niet meer op een goede manier voor mijn paard kan zorgen. Rijden, wandelen of poetsen kan ik niet meer. Gelukkig krijg ik bij het uitmesten hulp van mijn vriend en mijn stalgenoten, maar mijn paardje mist het rijden en de aandacht heel erg.

Bokkers die in een soortgelijke situatie hebben gezeten: wat heb jij gedaan?

Liselot

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:55

Misschien een optie om haar te verleasen?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:56

Kun je haar eventueel niet verleasen dan? Zodat je wel de kosten er uit kunt krijgen en de druk er af is

edit zie dat hier boven net iets sneller was

_Dracarys

ja ik zou ook gaan voor het leasen..

Brainless

Een gezond paard in laten slapen zal de da niet doen

Wat voor advertentie heb je voor je paard?
Soms helpt het als andere daar eens naar kijken of er dingen te verbeteren zijn waardoor hij sneller aanspreekt voor potentiële kopers.

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:57

je kunt haar ook weggeven...of idd verleasen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:57

Aanmelden bij een bemiddelingsorganisatie zoals paard in nood?
Maar dan moet je uiteraard bereid zijn om haar gratis te laten vertrekken en een bedrag te betalen voor de bemiddeling. (Maar ja, zoveel maanden stalgeld kost ook genoeg natuurlijk.)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:58

Ik dacht ik zoek even de advertentie op bokt, maar die is er niet haha

Maar misschien is verleasen inderdaad wel een optie?

bobbymp

Misschien als fokmerrie?
Gratis weggeven?
Zorgboerderij?

Ik heb ook een merrie met een probleem(trauma)
Ik wou haar ook verkopen,maar in mijn ogen was het nooit HET goede baasje/huisje.....

Gelukkig heb ik nu de ruimte om haar er extra bij te houden ,maar snap je frustratie.

Je stalgeld telt ook op,hoefsmid,entingen en andere kosten.....
Dan je verlies nemen en een goed plekje voor je paard zoeken(evt gratis)

Liselot

Het kan ook zomaar zijn dat je vp gewoon te hoog is, een 17 jarige met een gebruiksaanwijzing is natuurlijk niet mega veel waard. Heeft ze papieren en zo ja wat is haar afstamming? Misschien aanbieden als fokmerrie als ze een leuk papier heeft?

En anders toch naar een handelaar brengen, echt niet alle handelaren zijn slecht, maar dan vang je er natuurlijk niet de hoofdprijs voor.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:00

Niet banketstaaf bedoeld maar waarom heb je nog geen advertentie op bokt markt gezet? (En waarom heb je je hier niet eerder aangemeld om een advertentie te zetten)

Hoe zit je advertentie in elkaar? Heb je goede foto's? Staat ze op verschillende sites? Etc. Etc. Heb je haar gedeeld op fb?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:00

Liselot schreef:
Het kan ook zomaar zijn dat je vp gewoon te hoog is, een 17 jarige met een gebruiksaanwijzing is natuurlijk niet mega veel waard. Heeft ze papieren en zo ja wat is haar afstamming? Misschien aanbieden als fokmerrie als ze een leuk papier heeft?

En anders toch naar een handelaar brengen, echt niet alle handelaren zijn slecht, maar dan vang je er natuurlijk niet de hoofdprijs voor.

Je neemt me de woorden uit de mond. (Eerste stukje :o ). Ik zou zelf liever niet mijn paard aan een handelaar verkopen, maar als dat de enige uit weg is... Het is beter dan slachten :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:01

Een gezond paard laten inslapen zal de DA idd niet doen.

Misschien een optie om haar voor een kleine prijs ergens op pensioen te zetten? Die prijzen liggen vaak rond de 125/150 euro pm en dan staan ze heel het jaar door buiten. Is vaak goedkoper dan een pensionstal. Of idd iemand die haar wilt leasen/bijrijden/verzorgen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:02

Dungen schreef:
Niet banketstaaf bedoeld maar waarom heb je nog geen advertentie op bokt markt gezet? (En waarom heb je je hier niet eerder aangemeld om een advertentie te zetten)

Hoe zit je advertentie in elkaar? Heb je goede foto's? Staat ze op verschillende sites? Etc. Etc. Heb je haar gedeeld op fb?

TS heeft vandaag Bokt aangemaakt :)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 06-04-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:02

Ben benieuwd naar de advertentie eigenlijk.. Dan kunnen we misschien tips geven en via bokt is er misschien wel interesse?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:03

Als jullie goed kijken zit ze nog maar net op bokt, daarom zal ze nog geen advertentie hebben gezet

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:04

_Femkeeex schreef:
Dungen schreef:

TS heeft vandaag Bokt aangemaakt :)

Zie zin er achter :?
Als je toch zo wanhopig bent om je paard een goed tehuis te bieden dan probeer je dat toch op alle manieren?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:05

Misschien wist ze helemaal niet dat Bokt bestond? Ik weet pas sinds Augustus van het bestaan van Bokt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:06

_Femkeeex schreef:
Liselot schreef:

Je neemt me de woorden uit de mond. (Eerste stukje :o ). Ik zou zelf liever niet mijn paard aan een handelaar verkopen, maar als dat de enige uit weg is... Het is beter dan slachten :j

Waarom is elke eigenaar in dit geval beter dan slachten?

We hebben het hier over een 17 jarige met een behoorlijke gebruiksaanwijzing als ik het zo zie.
Leeftijd + karakter is niet gewild, zeker niet in deze tijd.
Dan zou je haar weg moeten geven onderhand.
Ik weet de vraagprijs natuurlijk niet, maar ik snap dat TS aan inslapen denkt. Dat zou ik ook geen rare gedachtengang vinden.

Maar idd eerst eens meer adverteren, event lease zou een optie zijn, maar ook dan moet je rekening houden met het karakter van het dier.
Ongelukken zit niemand op te wachten :)

TS veel succes in iedergeval.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:09

Verleasen wil ik liever niet, zoals ik al zei wil ik deze periode graag afsluiten. Bovendien kan ik het paard niet terugnemen als de lease beëindigd wordt...

Ik heb al heel veel hulp gehad bij de advertentie, maar ik kan geen betere rijfoto's oid maken omdat ik niet meer kan rijden en mijn paard nu al meer dan een half jaar stil staat en dus totaal uit vorm is. Ik heb al geprobeerd om een bijrijder te vinden, maar mijn paard is zo lastig dat ik daar geen succes mee heb. Ik krijg ook heel veel reacties op de advertentie, alleen iedereen haakt af. Ik had een paar weken geleden een deal gesloten met een koper, krijg ik een paar uur voordat mijn vriend en ik mijn paard weg zouden brengen een telefoontje dat de koop toch niet door kan gaan. Ontzettend frustrerend...

Er staan nu zoveel paarden te koop dat een 17-jarige zonder enige sportprestaties en een ontzettend lastig karakter heel weinig kans maakt. Ik wil haar zo gratis weggeven aan een betrouwbaar iemand! Maar die reageren niet op mijn advertentie :')

@Luckystory: Paard in Nood zal ik een mail sturen!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:11

youngster schreef:
Liselot schreef:

Waarom is elke eigenaar in dit geval beter dan slachten?

We hebben het hier over een 17 jarige met een behoorlijke gebruiksaanwijzing als ik het zo zie.
Leeftijd + karakter is niet gewild, zeker niet in deze tijd.
Dan zou je haar weg moeten geven onderhand.
Ik weet de vraagprijs natuurlijk niet, maar ik snap dat TS aan inslapen denkt. Dat zou ik ook geen rare gedachtengang vinden.

Maar idd eerst eens meer adverteren, event lease zou een optie zijn, maar ook dan moet je rekening houden met het karakter van het dier.
Ongelukken zit niemand op te wachten :)

TS veel succes in iedergeval.[/quote]

Oh zo bedoelde ik het helemaal niet, sorry :x

Ik probeer de zeggen dat niet alle handelaars 'slecht' zijn, een handelaar heeft een slechte naam ja, maar niet alle handelaars zijn zo slecht hoor. Een goed baasje, is beter dan de slacht en ik weer zeker dat als je je nog wat meer inzet, dat je zeker een goed baasje kunt vinden...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:12

Het is een merrie. Als ze een geschikte afstamming heeft kun je haar misschien beschikbaar stellen als fokmerrie. Of anders als draagmoeder. Al weet ik niet of dat met 17 jaar nog kan, heb niet zo veel verstand van merries.

En welkom op bokt TS :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 06-04-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:12

Rambambam schreef:
Verleasen wil ik liever niet, zoals ik al zei wil ik deze periode graag afsluiten. Bovendien kan ik het paard niet terugnemen als de lease beëindigd wordt...

Ik heb al heel veel hulp gehad bij de advertentie, maar ik kan geen betere rijfoto's oid maken omdat ik niet meer kan rijden en mijn paard nu al meer dan een half jaar stil staat en dus totaal uit vorm is. Ik heb al geprobeerd om een bijrijder te vinden, maar mijn paard is zo lastig dat ik daar geen succes mee heb. Ik krijg ook heel veel reacties op de advertentie, alleen iedereen haakt af. Ik had een paar weken geleden een deal gesloten met een koper, krijg ik een paar uur voordat mijn vriend en ik mijn paard weg zouden brengen een telefoontje dat de koop toch niet door kan gaan. Ontzettend frustrerend...

Er staan nu zoveel paarden te koop dat een 17-jarige zonder enige sportprestaties en een ontzettend lastig karakter heel weinig kans maakt. Ik wil haar zo gratis weggeven aan een betrouwbaar iemand! Maar die reageren niet op mijn advertentie :')

@Luckystory: Paard in Nood zal ik een mail sturen!

Ik ben erg benieuwd naar de advertentie, misschien zien wij nog onbreekte puntjes.

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:14

Erg benieuwd naar je advertentie :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:15

Koper schreef:
Het is een merrie. Als ze een geschikte afstamming heeft kun je haar misschien beschikbaar stellen als fokmerrie. Of anders als draagmoeder. Al weet ik niet of dat met 17 jaar nog kan, heb niet zo veel verstand van merries.

En welkom op bokt TS :)

Een 17 jarige merrie begint te oud te worden voor gebruik als fokmerrie. Wanneer merries op een bepaalde leeftijd komen (meestal is dit 22 ongeveer) dan gaan ze de gevarenzonen in. Een dracht kan voor een merrie op leeftijd levensgevaarlijk zijn.