Reele prijs voor bijrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammieloverr

Reele prijs voor bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 12:52

Hallo,

Ik ben in bezit van meerdere paarden. En ik wil voor een van mijn paarden een bijrijder zoeken.
Ik wil graag dat er een maandelijkse bijdrage word betaald. Dit omdat paard in kwestie vaker naar de smid moet bij buitenritten (Slijt scheef af, bij veel over asfalt lopen, en heft meer krachtvoer nodig. Ook slijtage van tuigage, en alles meegerekend).

Maar wat is nu een reeele bijdrage?
Hier in de omgeving word op manages en stallen rond de 100 euro voor een a twee dagen gevraagd.
Hierbij zit dan een buitenbak, soms binnenbak. Bij de een dus twee dagen bij de ander een.

Mijn situatie is als volgd:
Paard staat 24,7 buiten.
Buitenbak aanwezig, hele jaar door rijdbaar, maar geen verlichting.
Luxe tuigage, alles is aanwezig.
Bos is om de hoek.
Zou voor twee tot max vier dagen zijn.
Paard in kwestie is een paard met mooie gangen, braaf buiten, maar actief genoeg (Treed uit zichzelf onder, zoekt de hand op, erg werkwillend) Ook keurig opgevoed en braaf. Paard is 10 jaar oud. 1,60 hoog.

Wat vinden jullie reeel?

HorseTopShop

Re: Reele prijs voor bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:53

Voor 4 dagen in de week zou ik € 50,- in de maand vragen. Voor 2 dagen in de week € 25,- per maand.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:54

ik zou het afstemmen op het aantal dagen. En ook een beetje vergelijken wat je kwijt zou zijn in een manege. Ik vind wel dat het voordeliger moet zijn dan lessen op een manege, maar ik zou voor 2 dagen in de week toch wel 60 euro p maand willen betalen. 3 -> 70.- en 4-> 80.- :j

Selina

Tussen de 50-75 euro?

Mjetterd

Bij het lezen van de titel dacht ik dat het er om ging wat een reële prijs was voor jou om aan de bijrijder te betalen.

Hier in mijn omgeving zie ik paardeneigenaren die hun paard extra beweging/training willen geven en dus de bijrijder betalen om dat te doen.

HorseTopShop

Zodan leeneliefje, jij mag wel bij mij komen rijden hoor :+ :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:55

Heel eerlijk? Slijtage tuig valt bij in al die jaren erg mee, hoefsmid hoeft ook niet vaker te komen en extra krachtvoer voor wat recreatieve arbeid? Nee.
Moet er gevoerd en gemest worden?

Persoonlijk vind ik niet meer dan 50 euro op z'n plaats. Juist omdat er in de winter gedaan kan worden ivm gebrek aan licht.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:56

Mjetterd schreef:
Bij het lezen van de titel dacht ik dat het er om ging wat een reële prijs was voor jou om aan de bijrijder te betalen.

Hier in mijn omgeving zie ik paardeneigenaren die hun paard extra beweging/training willen geven en dus de bijrijder betalen om dat te doen.

dan ligt het ook aan het soort ruiter natuurlijk. Als je iemand wilt die echt een toegevoegde waarde aan het paarde biedt, oké. Maar simpelweg bewegen is meer een dienst voor de ruiter dan voor het paard in mijn ogen. Ik betaal graag voor mijn bijrijdpaard en vind het ook logisch :j
kan ik mijn steentje ook bijdragen aan de kosten voor de eigenaresse en is het minder bezwaarlijk alle spullen, het paard etc etc te gebruiken

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:56

Ik zou voor 4 dagen zo'n 50 euro willen betalen.
Er is geen verlichting bij de buitenbak vind ik wel een minpunt. Had eerst zo'n 75 euro in gedachten voor 4 dagen. Maar geen verlichting zou voor mij een groot minpunt zijn in de winter.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 20-03-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 12:57

Dan heb ik mijn Eigen extra kosten niet gedekt.

Hoefsmid komt maandelijks als hij veel buitengereden word.
30 euro per keer.
Krachtvoer 1,5 kilo per dag als hij vaker gereden word.
zon 15 euro.
Tuig laat ik elk halfjaar nakijken
Alle tuigage word af en toe vervangen e.d.

Wat ik vergeten ben toe te voegen:
Wekelijks kan er les gevolgd worden van mijn instructrice. Dit wil ik verplicht stellen, en in de prijs meeleggen.

Ik wil uitgaan van vier keer weeks. Maar 2 keer weeks als minimaal zetten. Zodat men vrij is als men een keer een dag niet wil gaan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:57

Betaal ik dan zoveel of denken jullie te goedkoop? :+
Ik rijd 2x per week, heb alleen een buitenbak, wel verlichting, maar ik rijd meestal overdag.
Ik betaal 50 euro en dat heb ik er voor over. Ik mag toch gebruik maken van het paard en hun spullen. Een sport/hobby kost nou eenmaal geld.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:57

HorseTopShop schreef:
Zodan leeneliefje, jij mag wel bij mij komen rijden hoor :+ :D

haha ik vergelijk het altijd met manege lessen, die zijn al gauw 25.- per keer rijden. Natuurlijk krijg je dan ook les. Maar zolang ik daar onder zit wil ik het gewoon betalen. Een paard waar je op kan rijden zonder
een bijdrage te leveren kom ik bij mij in de buurt niet meer tegen :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:58

Wat kost een les dan ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:59

Mjetterd schreef:

Nou dat zou ik alleen doen als de bijrijder mijn paard verbeterd dus ik eigenlijk mijn paard bij iemand in training zet....

@ts mij lijkt zo rond de €50-75 mooie prijs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:59

Ik betaal nu €50,- voor 2 dagen in de week. en €20,- als de hoefsmid komt.

Voor mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik €115,- in de maand voor 2 dagen per week.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:01

Slina schreef:
Betaal ik dan zoveel of denken jullie te goedkoop? :+
Ik rijd 2x per week, heb alleen een buitenbak, wel verlichting, maar ik rijd meestal overdag.
Ik betaal 50 euro en dat heb ik er voor over. Ik mag toch gebruik maken van het paard en hun spullen. Een sport/hobby kost nou eenmaal geld.

Belangrijkste is dat je betaald wat het jouw waard is. De ene heeft misschien net iets meer eisen als ze zouden gaan betalen.

HorseTopShop

Als de hoefsmid elke maand komt á € 30,- per keer.... Je houd geen hoeven over joh. Na 4 weken kan een smid echt niet opnieuw komen bekappen. Zeker niet als ermee buiten gereden wordt.

Ik heb voorheen een verzorgster gehad. Die kwam 4 keer in de week. Mocht doen wat ze wilde met het paard. Naar buiten, in de bak, etc.
Ze mocht niet meehelpen met mesten e.d. Ik wilde echt dat ze voor het paard kwam.
Ik vroeg toen € 50,- in de maand. Dat vind ik echt het maximale wat je kan vragen.
Verzorgster/bijrijder heeft niks te maken met de kosten die de eigenaar van het paard maakt.

Fink

Waar woon je? Dat heeft er ook veel mee te maken.
Woon je bijvoorbeeld in de randstad dan kan je meer vragen dan wanneer je ergens in Drenthe woont.

Liselot

Ik zou nooit ten nimmer voor een bijrijdpaard gaan betalen. Vaak kreeg ik er zelfs geld voor of werden mijn lessen, wedstrijden e.d. betaald

Jij zoekt een bijrijder omdat jij niet genoeg tijd hebt, dan wil iemand je daarmee helpen en dan moet diegene nog betalen ook?
Als je echt zo omhoog zit moet je er misschien één verkopen ;)

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:01

Betalen aan de bijrijder was ik niet van plan :+

Ik wil graag een ruiter de kans bieden een Eigen paard te hebben zonder de risicos.
Ik vind niet dat ik dan voor alle kosten op moet draaien ;)

Hoefsmid moet wel degelijk vaker komen. Paard loopt iets meer op de binnenkant van zijn hoeven. Hier heeft hij geen last van. Maar omdat zijn voeten dan schever staan, is het raadzaam om eens per maand te kappen.
Dit heeft hij enkel bij veel buitenrijden, en ook asvalt paden (Zijn hier veel).

Extra krachtvoer. Ja. Momenteel staat hij op onbeperkt hooi, maar bij veel beweging wil hij nog wat invallen. Dus ik zet hem dan wel degelijk op meer voer. Niet zo zeer voer met veel havers. Maar wel voer waarop hij niet zal invallen.

Verlichting bij de bak ben ik zelf al langere tijd over aan het twijfelen.
Er is namelijk wel verlichting aanwezig. Alleen verlichten deze maar de helft van de bak.
Er zou dus wel gereden kunnen worden, alleen niet in de gehele bak, wat vind ik zelf, erg lasting is.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:02

Ik zou hier maximaal 60 euro voor geven, 75 euro voor als het inclusief lessen is.
In de winter kun je doordeweeks helemaal niks als je overdag werkt of naar school moet, dat zou voor mij toch wel een zwaar minpunt zijn.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:03

Ik zou die honderd euro aan houden voor 3 keer per week.
Ook zou ik voor de tuigage een bedrag vragen wat weer teruggegeven word als de spullen heel ingeleverd worden.
Natuurlijk kun je hem ook volledig verleasen tegen stallingskosten.
Vergeet niet dat je wel zelf als eigenaar verantwoordelijk blijft voor het paard voor schade en ongevallen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:04

100,00 per maand voor 1 a 2x per week zou ik er nooit voor over hebben :P
Als er geen bijrijder is, wordt het dier die dagen dan ook niet gereden? Zo wel, dan is er in geval van bijrijder niet meer 'slijtage'...
Persoonlijk zou ik het meer als voordeel zien voor m'n paard, dat het meer in handen is/beweging krijgt.
Zou het bedrag voor lessen niet in de maandelijkse prijs mee nemen, maar apart in je oproep vermelden dat lessen bij jouw instructrice een vereiste is en kosten voor eigen rekening (van bijrijder/ster)

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:05

Lessen kosten een tientje per keer. Deze wil ik in de prijs meepakken.
Les eens per week wil ik verplicht stellen. Zodat ik zeker weet dat het goed blijft gaan.

@Liselot, ik wil je graag verzoeken niet meer te reageren. Je doet aannames terwijl je niet eens weet hoe de situatie is!
Zegt meer over jou dan over mij ;)

Nee ik heb geen tijd te weinig. Ik ben zeven dagen per week op stal. Ik heb een Eigen weide, met schuilstal en bak.
Ik ben elke dag meerdere uren op stal.

Ik kan in principe al mijn paarden zelf bijhouden.

Maar waarom zou ik er dagelijk zoveel rijden, als ik een ander ook een kans kan geven op een sort van Eigen paard?

Ik wil alleen niet voor die kosten opdraaien, en dat lijkt me logisch.

Mijn vraag hier is puur, wat kan je vragen, wat is reeel?
Mijn Eigen extra kosten wil ik zowieso gedekt hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:06

50 euro per maand en dan de bijrijder laten lessen op eigen kosten (zeg; minimaal 2 keer per maand)