Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsophiee

Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:34

Het kan best zijn dat mijn topic hier verkeerd staat maar ik wist niet waar ik hem anders moest zetten. Hier komt mijn verhaal:
Het begon allemaal in april 2013. Wij verhuisden met mijn veulen & de verzorgpony (en tevens beste vriendin van mijn veulen) van mijn zus naar een andere privéstalling wegens problemen bij de eigenaren van onze eerste stalling. Hier stonden nog andere eigenaars met hun paarden. Ik kon natuurlijk niet rijden en mijn zus wel. Een van de staleigenaars, ik noem hem voor het gemak X, bood mij aan om op zijn paard te rijden aangezien hij geen tijd had voor hem en hij ook nog een andere merrie had staan. Simson is een grote KWPN ruin van rond de 1m72, echt een schat. Aan het begin was ik een beetje onwennig maar we begonnen steeds meer op elkaar in te spelen. Zo deed ik wandelingen met hem, ik volgde lessen enzovoort. Eind augustus bood X aan of wij Simson wilden kopen. Dat wilden wij natuurlijk dood graag, hij zou voor mij en mijn moeder zijn. Mijn moeder was toen vrienden met X (dacht ik). Ik wist dat ze veel smsten en contact hadden maar ik dacht dat het gewoon vriendschappelijk was. Ik begon een steeds grotere band te krijgen met Simson en hij was ook beste vriendjes met mijn veulen geworden. Vroeger kon je hem niet pakken in de weide en nu kwam hij uit zichzelf naar mij toe, hij begon steeds meer streken uit te halen zoals doekjes op de grond gooien en dan lief kijken naar mij zo van: Heb je het gezien???, mij aan de lusjes van mijn broek proberen op te tillen, .. Ik was verliefd op hem. Eind december heb ik een gesprek tussen mijn ouders opgevangen. Mijn vader heeft op mijn moeder's facebook gekeken en was er achter gekomen dat mijn moeder verliefd was op X. Vanaf dat moment werd alles anders, mijn moeder vertrok naar X en vanaf dat moment herkende ik mijn moeder niet meer. Mijn ouders waren gescheiden, veel verdriet veel woede veel ruzie.. Mijn moeder heeft veel domme dingen gedaan: met X voor onze neus gestaan terwijl we hem niet wilden zien enzovoort. Vorige week woensdag was ik op weg naar de paarden. Ik kwam daar toe en ik trof mijn moeder en X aan met een trailer. Ik wilde hen niet zien dus we zijn verder gereden. Ik kreeg vervolgens een bericht dat ze Simson gingen meenemen totdat ik weer 'respectvol langs kon komen'. Ik mis hem verschrikkelijk, ik ga er kapot aan. Ze heeft zelfs letterlijk toegegeven aan mijn vader dat ze Simson heeft meegenomen om mij een hak te zetten.. Wat moet ik nu doen.. Plooien voor Simson of mij niet laten doen en afwachten? Ik mis mijn beste vriend, hij was mijn enige afleiding op dit moment..

Sorry voor mijn lange tekst.

r_lolita

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:36

He bah! wat een vervelende situatie zeg, ik zelf zou voor mijn paard kiezen.. ik denk dat je je hart en gevoel moet volgen..

Heel veel sterkte en succes!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:37

Heb je Simson daadwerkelijk overgekocht van X en heb je daar bewijs van?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:38

Ik vind dit zo kansloos... serieus als t mijn moeder was geweest had ik het ook andersom geprobeerd... was het jou paard? Betaalde je altijd voor hem?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:41

Bah, wat een rotstreek van je moeder! Maar ja, liefde maakt blind he.. Op wiens naam staat het paard nu?

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:42

Nee, hij staat op mijn moeder's naam en zij betaalde voor hem aangezien ik maar 16 jaar ben en ik moet dus nog naar school.. Ik heb dus geen enkel been om op te staan.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:42

Jeetje wat een verhaal en wat erg wat je moeder jullie aan heeft gedaan..
Kun je niet met je vader overleggen wat je het beste kunt doen?
Als mensen verliefd worden kunnen ze compleet veranderd zijn, misschien kun je haar een bericht sturen hoe jij je voelt en hopen dat t helpt..

Heel veel sterkte meid

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:42

Respect krijg je niet, dat moet je verdienen. En zoals je moeder nu bezig is, vind dat ik dat een ronduit walgelijke manier om je liefde en je respect op te eisen. Nee, ik zou niet buigen, ik zou na een dergelijke actie mijn moeder niet meer willen zien.

Het blijft natuurlijk de vraag wie voor dat paard betaald heeft. Wie heeft hem gekocht, wie betaalde het onderhoud? Als je vader hem gekocht heeft of het onderhoud heeft betaald en niet persoon X, dan zou ik er een rechtszaak van maken.

Maar eerlijk gezegd, als mijn moeder mij dit zou flikken, dan zou ik haar nooit meer aankijken. En gezien de actie dat ze al met trailer en al op stal stond is dit voorbedachte rade geweest.

Nogmaals, je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou niet in het stof kruipen omwille van een dier.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-03-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:43

Omg?!
Als moeder zijnde hoor je dat toch niet tedoen?
Dat vind ik echt een kinderachtige streek!
Ik ben pas 12 en weet niet wat ik je het best als advies kan geven.
Well dat alles goed komt!
En misschien kan je alleen met je moeder praten zonder je vader en X, het is tenslotte jullie paard!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:43

Wat zegt je vader ervan?

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:44

Mijn moeder kreeg hem trouwens nooit in galop en heeft hem 2x helemaal stijf gemaakt wat ik telkens moest oplossen :(. Ze is niet zo'n goede ruiter.. Ik ben echt bang dat hij compleet kapot gaat zijn.

Ik heb wel alles betaald van zadel, hoofdstel, doekjes, beenbeschermers.. alles.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:44

xsophiee schreef:
Nee, hij staat op mijn moeder's naam en zij betaalde voor hem aangezien ik maar 16 jaar ben en ik moet dus nog naar school.. Ik heb dus geen enkel been om op te staan.

Nee daar doelde ik al op ja. Echt zeer triest dit...en wat verlaagt je moeder zich zeg...
Wat is er dan voorgevallen dat ze je paard meeneemt? Ik neem aan dat dit niet van dd een op anderr dag gaat

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:45

xsophiee schreef:
Mijn moeder kreeg hem trouwens nooit in galop en heeft hem 2x helemaal stijf gemaakt wat ik telkens moest oplossen :(. Ze is niet zo'n goede ruiter.. Ik ben echt bang dat hij compleet kapot gaat zijn.

Ik heb wel alles betaald van zadel, hoofdstel, doekjes, beenbeschermers.. alles.

Je wil het vast niet horen, maar als zij alles betaald, is zij de eigenaar..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:45

xsophiee schreef:

Heb je daar bewijs van? Vooral dat zadel? Dan zou ik dat terughalen. Maak daar desnoods een rechtszaak van.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:46

xsophiee schreef:

terug eisen die hap dan..laat r lekker blij zijn MET paard ZONDER jou spullen..rot op

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:47

En dat is je moeder?

Ik zou haar geen blik meer waardig gunnen. Zoiets doe je niet. Niet bij bekenden en al helemaal niet bij je kinderen. Ze zou zich moeten schamen.

Het is dat je zo'n goede band met het paard had, anders had ik haar echt per direct uit mijn leven verbannen. Raar mens.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:47

Sorry maar als ik dit al zo lees he kan ik me zelfs al helemaal opvreten van binnen...

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:53

Wat vervelend voor je dat dit gebeurd is.
Kan je vader niet met je moeder praten (misschien zonder X)?
Ik neem aan dat je vader dit ook vervelend voor je vind.
En als ik jou was zou ik het ook goed maken met jemoeder want dan mag je vast wel weer op hem rijden.

Ik weet verder eigenlijk niks, maar ik hoop dat het goed komt! Sterkte!

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:54

Wat een vervelende situatie ts, eerst een knuffel voor jou :(:)
Ik zou zoiezo jouw zadel ophalen en de andere spullen. Weet je waar het paard staat? En misschien helpt het niet maar ik zou de link van dit topic ook even naar haar sturen, dit is werkelijk waar zwaar zielig gedrag van je moeder :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:55

Ik zou zeer zeker niet buigen! Het is precies wat ze hier al zeggen, respect moet ze verdienen en niet afdwingen. Als je hier op ingaat wat is dan het volgende? Zij heeft zelf voor deze stap gekozen en niet jullie dus van mij kon ze het uitzoeken, hoe erg ook voor je paard maar bij mij was het klaar, dit doe je niet als moeder.

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:55

Ik zou een brief ofzo schrijven en zeggen dat het een walgelijke streek is om je paard mee te nemen, maar het wel netjes houden. Dan jouw kant van het verhaal vertellen en je mening, daar kan en mag ze niet boos om worden, want dit is hoe jij je voelt. Zo zit je er een beetje tussenin, je legt contact met je moeder, maar je ziet haar niet.

En anders als ze niet thuis zijn met je vader je paard gaan halen en op een andere stalling zetten zodat je ma niet weet waar hij is, dat zou ik persoonlijk doen :P
Zijn ze nou helemaal!

Bah, nare situatie TS, ik hoop dat je je paardje gauw weer terug krijgt!

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:56

ik zou echt flippen tegen mijn moeder!
echt wat een poedersuiker streek!
als ik in jou schoenen zou staan ging ik naar haar toe en ging ik helemaal los tot mijn hart gelucht was, met de hoop dat ze dan ziet hoeveel verdriet ze haar dochter aan het geven is.
(het is denk ik wel makkelijker gezegt dan gedaan)
en ik zou ook stiekem je paard gaan halen!
en nooit meer contact met haar hebben.
gatver bah... ik kan me hier zo druk om maken.

Kmbrly

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:59

Ik zou het los laten... alleen zorgen dat JOU spullen terug komen en dan contact verbreken.
Hoe graag je het paard ook ziet. Je moet jeniet laten chanteren :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:00

Helemaal eens met Cassidy haar eerste post.

En dat is jouw MOEDER?? Die zich gedraagt als een g**le puber en haar bloedeigen kind een hak wil zetten??
Ze is het niet waard om jouw moeder te zijn. Sorry, ik vind het vreselijk om dit soort dingen te lezen.

Haal je spullen terug en verbreek het contact met je moeder. Dit gaat op de langere termijn alleen maar heel veel energie kosten en verdriet opleveren.

Ik leef met je mee.......vreselijk dit!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:00

hard zijn voor jezelf nu.
Niet gaan plooien en je paard missen.

Je moeder moet leren dat het behoorlijk kinderlijk en belachelijk is om zo je kinderen om te kopen/ te bedreigen.
Ze gaat gewoon opzoek naar manieren om jou te schokkeren en ' te leren' lief tegen haar en X te doen.
maar jij moet niet opgeven,
het is belachelijk hoe zij met haar kind omgaat.
ze zal moeten gaan inzien dat je niet om te kopen bent door je dierbaarste af te nemen.

ze moeten leren dat als jij haar niet wilt zien of spreken, er niemand op de wereld is die ervoor zal zorgen dat je nep lief tegen haar doet...
zij zal moeten komen en goedmaken wat ze kapot gemaakt heeft tussen jullie twee. (en nu al helemaal als ze zo laf doet)

nu erop af stappen en lief gaat doen verschuift het probleem naar de toekomst.
Stel je doet nu lief en je krijgt je paard, wil ze dadelijk dat je bij haar en X gaat wonen. Jij wilt niet en ze pakt weer je paard af zodat je weer luistert.

Het is even heel erg moeilijk, maar je moet haar duidelijk maken dat een paard geen chantage materiaal is dat ervoor gaat zorgen dat je kinderen van je houden...

Als je moeder echt van je houdt, begrijpt ze wat dit paard voor je betekend, en brengt ze het wel terug.
Doet ze dit niet?
contact verbreken en haar laten gaan, moeders die zo'n spelletje blijven spelen zouden geen moeders moeten zijn, in de toekomst heb je daar alleen maar hetzelfde gezeik mee..
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 16-03-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt