Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babybird

Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 20:21

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem met de zadelmaker. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

7 weken geleden kwam de zadelmaker mijn zadel ophalen om te laten opvullen.
Ik ken deze jongeman inmiddels al een aantal jaren en ondanks dat hij eerdere zadels niet naar tevredenheid had afgeleverd, maar wel bij vriendinnen gezien dat het ook goed kan, besloot ik hem een kans te geven.
2 weken zou het duren. Nu weet ik dat het bij hem langer duurt maar ik besloot hem niet op te jagen.
In de afgelopen periode heb ik hem regelmatig aan de telefoon gehad, hij noemde data om langs te komen en zal dan bellen. Niet gebeurd.
Uiteindelijk hadden we afgelopen zaterdag 22-02 afgesproken.
Maar ik had hem die zaterdag aan de telefoon en hij was ziek, kan gebeuren. Mij kwam de tijd ook niet zo goed uit dus prima.
Sindsdien bel ik hem elke dag, meerdere keren per dag, Voicemail, sms. Hij reageert nergens op!

Hij is slecht met terugbellen, of afbellen als het niet gaat, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Heb hem gesmst en ingesproken dat ik dit geen stijl vond, dat als er iets is hij 1 berichtje hoeft te sturen en dat ik begrip er voor heb.
Maar straks is hij heel ziek? Hij is wel op WhatsApp geweest zag ik.

Wat nu te doen? Heb hem een ultimatum gesteld dat ik stappen ga ondernemen. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik kan ook naar zijn huis gaan, zadel ophalen. Maar moet ik hem dan wel betalen?
Wat zouden jullie doen?

Als iemand dit verhaal herkent, pb maar. Ik ga geen namen noemen hier, dat is ook niet fair.

Hij is in ieder geval een klant kwijt en na 7 weken ben ik er heel erg klaar mee. Als hij afgelopen week gewoon had gebeld vond ik het lang duren, maar te overzien.

BelleTessa

Re: Zadelmaker reageert niet meer, zadel ligt ter reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:23

Als je langs kan gaan, zou ik dat doen. Als het zadel goed opgevuld is ook betalen, en meteen zeggen dat je dit geen goede manier van zaken doen vindt, en wellicht vragen wat de reden van het niet reageren is?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:27

Een zadelmaker wat een zadel meeneemt om op te vullen, vind ik absoluut geen goede zadelmaker..Een zadel hoort op stal beetje bij beetje gevuld te worden net zo lang tot hij goed ligt..En daar hoort passen en rijden bij dat kan niet van afstand met een papiertje gedaan worden..

Je hebt nog veel geduld gehad met 7 weken, je hebt dus ook al die tijd niet kunnen rijden zou echt niets voor mij zijn..En zou idd mijn zadel daar gaan ophalen en niets betalen want je weet immers niet of hij goed ligt..

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:35

Hoezo is een zadelmaker geen goede zadelmaker als hij het zadel meeneemt? Dat is wel de grootste onzin wat ik gehoord heb. Niet altijd is een zadel direct aan te passen!!!!

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 20:37

Om precies te zijn moest de boom iets breder en wat wol er uit want hij vond hem te strak gevuld.
Dat vond ik ook wel een beetje.

En misschien een beetje op een andere plek gevuld?

Het is idd afwachten of het goed ligt.

In de avond of in de ochtend is hij thuis geloof ik, dan rij ik wel langs.

Dit vind ik trouwens ook niets voor hem om helemaal niet meer te reageren. Hoewel...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:39

bel eens met een telefoon van een vrindin of zo.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:40

Zadelmaker van mij ook een goede maar neemt ook zadel mee als ie opgevuld moet worden en kussen scheef zijn.
Ts je hebt ook een pbt'je van me

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:40

Nef1985 schreef:
Hoezo is een zadelmaker geen goede zadelmaker als hij het zadel meeneemt? Dat is wel de grootste onzin wat ik gehoord heb. Niet altijd is een zadel direct aan te passen!!!!

Dus jij denkt dat een zadelmaker die het zadel meeneemt, precies weet hoe jij op het zadel zit en waar het bij het paard niet goed ligt.?
Ga jij je zadel ook ophalen.? Of komt hij hem ook weer afleveren,?

Ga je er dan mee rijden waar de zadelmaker bij is.? Of neem je klakkeloos aan dat je zadel weer perfect ligt.?

Neem maar van mij aan, dat een GOEDE zadelmaker/ Passer heel zeldzaam is..

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:19

Elco schreef:
Nef1985 schreef:

Dus jij denkt dat een zadelmaker die het zadel meeneemt, precies weet hoe jij op het zadel zit en waar het bij het paard niet goed ligt.?
Ga jij je zadel ook ophalen.? Of komt hij hem ook weer afleveren,?

Ga je er dan mee rijden waar de zadelmaker bij is.? Of neem je klakkeloos aan dat je zadel weer perfect ligt.?

Neem maar van mij aan, dat een GOEDE zadelmaker/ Passer heel zeldzaam is..

Mijn vriend is zadelmaker ( eigen zaak en voor een goed lopend ruitersportzaak)en daarom weet ik ook dat een zadel niet persen direct ter plekke aangepast kan worden. Maar dan hij komt ook altijd zelf kijken hoe het zadel op de rug van het paard ligt... Wordt dan aangepast en dan later ook weer op het paard gelegd en er ook mee gereden!

Maar ik geloof zeker dat je niet zomaar een zadel kan aanpassen als je het paard niet gezien hebt en dus geen idee hebt hoe het op de rug ligt...

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:35

Een goede zadelmaker is zeker lastig te vinden. Ze hebben allemaal een eigen visie.

Zadelmaker is dus langsgeweest en laten zien wat er niet goed aan het zadel was en wat hij gaat aanpassen.

Maar daar gaat het nu niet om; ik wil weten wat jullie in zo'n situatie zouden doen?
Ophalen en wel of niet betalen?
Voordat hij reageert en hem terug komt brengen zijn we straks weer weken verder.
Voor de andere paarden ga ik wel naar een ander in het vervolg.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:36

Zadelmaker van mij kijkt wel alles na en meer alles weer na. Dan neemt ie hem mee en vult ie hem bij of maakt vulling weer goed. Daarna komt ie weer en legt ie weer op paard om te controleren.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:51

babybird schreef:
Een goede zadelmaker is zeker lastig te vinden. Ze hebben allemaal een eigen visie.

Zadelmaker is dus langsgeweest en laten zien wat er niet goed aan het zadel was en wat hij gaat aanpassen.

Maar daar gaat het nu niet om; ik wil weten wat jullie in zo'n situatie zouden doen?
Ophalen en wel of niet betalen?
Voordat hij reageert en hem terug komt brengen zijn we straks weer weken verder.
Voor de andere paarden ga ik wel naar een ander in het vervolg.

Hij heeft het dus (even voor de duidelijkheid of ik het goed begrijp :D ) op de rug van het paard gezien?
En heeft hij het al aangepast? Ik zal hem ophalen en niet betalen. Sorry ,maar vind het echt geen stijl dat hij je zolang zonder zadel laat zitten en al helemaal geen reactie geeft op al je belletjes/sms'jes etc.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:56

Het zadel is al lang klaar, zeker een ruime week.
Ik weet dus nog niet of het goed ligt, daarom zou hij hem ook terugbrengen.
In de afgelopen weken was hij nog wel bereikbaar, maar nu dus al een week niet terwijl ik elke dag gebeld heb voor een nieuwe afspraak.

Of hij durft de telefoon niet op te nemen of hij is superduper ziek?

Zal het met een andere telefoon eens proberen nog.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:58

Met een andere telefoon bellen :')

Wij hebben zo ook eens gebeld... Afspraak gemaakt onder het mom van "ik zoek een zadel voor mijn paard, kunt u komen" en toen had ie opeens wel tijd... Terwijl hij bij een stalgenootje die met een probleem zat met haar zadel, geen tijd had, steeds weg moest en lastig te bereiken was...

Maar het is echt schandalig :S

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:04

Ik zou langsgaan
Geen stijl dit

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:05

Ik blijf het schandalig vinden. Je hebt een bedrijf en ook al ben je ziek dan nog moeten je klanten op de hoogte worden gebracht. Desnoods door iemand anders die even telefoontjes naar desbetreffende klanten die in zijn agenda staan voor reparatie/controle... Zou hem dan nog een kans geven om het via een ander telefoonnummer te proberen. Lukt dit niet dan ophalen en duidelijk maken dat hij dit niet netjes heeft gedaan!

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:29

O mijn god... ik heb hem net gesproken, met een andere telefoon gebeld.
Hij was de hele week ziek. En ik had hem volgens hem gesommeerd om op zondag te komen en daar had hij geen zin in en hij vond dat ik hem de afgelopen week met rust had moeten laten. Letterlijk zíjn woorden.
Ik heb hem gemeld dat ik vorig weekend alleen vroeg of hij eventueel op zondag kon komen, dat was een vraag. Hij moet niet komen.En met rust laten? Pardon?! Je hebt een bedrijf, een smsje met 'ik ben ziek ik bel wanneer ik weer beter ben' was voldoende geweest!

Maar hij komt vandaag zei hij. En nu? Moet ik hem betalen? Of ook zeggen, ik betaal je later wel, wanneer ik zin heb?
Het is niet alsof ik hem een gunst doe, hij maakt mijn zadel, daar krijgt hij geld voor!

Ik vind het heel kinderachtig |o

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:33

Als hij vandaag komt en het zadel is goed, dan zal je gewoon moeten betalen.

Hij biedt een dienst aan, en als klant kan je dan inderdaad verzoeken dat hij die dienst ook gaat uitvoeren. Ben benieuwd naar je zadel straks. Ik zou goed kritisch zijn als hij erop ligt. Heb je er zelf een beetje verstand van?

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:38

jeetje wat een verhaal

bij ons komt de zadelmaker aan "huis" en die neemt zijn spulletjes altijd mee en kan het direct maken

ik hoop dat je je zadel vandaag terug krijgt! en dat het past! en dan netjes betalen en uiteraard nooit meer terug naar deze man (maar dat had je zelf ook wel bedacht :P )

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:43

Mwah verstand van, een beetje. Door schade en schande wijs geworden zeg maar.

Inderdaad wat een verhaal. Ik was geschokt toen hij zei; 'je had me toch even met rust kunnen laten'.
Echt WTF!

Ik ben wel van plan om hem later te betalen, dat ik langs zijn huis rij over 2 weken. Hier; nu heb ik tijd en zin.
Heel kinderachtig maar ik voel me zo onjuist behandeld.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:46

Sowieso handelde hij verkeerd ja

Uitspraken als "je had me met rust moeten laten" en "heb ik geen zin in" is niet echt klant vriendelijk

Ik hoop dat hij komt vanmiddag
Laat je wat weten?

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:47

Als hij zelf een beetje fatsoen heeft, dan laat hij je niet betalen, of in ieder geval een stuk minder.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:48

Ik zou later betalen en zeer kritisch kijken en wellicht een ander nog na laten kijken

Als hij dan om zijn geld vraagt zou ik ook zeggen 'kun je me even laten ik ben ziek! :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:48

Naja, ik zou ook gek worden als ik ziek was en ik heb dat gezegd, en iemand belt me vervolgens elke dag... Wellicht had hij even een datum kunnen noemen wanneer hij je wel zou bellen. Maar niet betalen? Dat is absurd, en later betalen ook.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:49

Jemig wat een rare reactie. Laat dan e klanten weten dat je ziek bent en dat je zodra je beter bent contact opneemt. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
Heb zelf nog niet gebeld maar is voor mij ook nog geen twee weken geleden.