Pony te koop maar nu wel een andere pony op het pad gekomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Pony te koop maar nu wel een andere pony op het pad gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 12:33

Dilemma!
Zoals in eerder post vermeld staat onze pony te koop wegens het ontbreken van een klik met de ruiter.
Hij staat nu ruim twee maanden te koop en ik ben inmiddels al in de prijs gezakt van €1500 naar €995 en die prijs is nog bespreekbaar.
Maar helaas vlot de verkoop niet erg, er zijn wel mensen die interesse tonen maar dan niks meer laten weten, er zijn mensen die meer info opvragen en er dan vanaf zien of die hem na bezichtiging toch niet geschikt vinden.
Het is een D pony en dus een mooie maat voor een kind maar hij heeft een consequente ruiter met ervaring nodig en dat onbreekt vaker nog op die leeftijd. Ook een kleine volwassene kan er op maar die willen vaker toch de sport in en hij is gecshikt bevonden voor recreatie en lichte sport.

Helaas wil het nu zo zijn dat we per toeval een erg leuke pony tegen het lijf zijn gelopen die helemaal geschikt voor mijn dochter en mij zou zijn en die wij eigenlijk graag zouden willen kopen maar er is geen stal vrij bij ons op stalling en twee keer stalgeld betalen gaat me toch ook te ver.
Ik vindt het heel erg jammer want we betalen nu stalling en onderhoud voor een pony waar we zelf niks meer mee kunnen doen en we moeten nu een hele leuke, geschikte pony laten schieten.

Ik had al gedacht om de pony ergens goedkoper in de buurt te stallen maar dan moet hij wel nog gereden worden, dus vindt maar eens zo'n plekje.

Een handelsstal is misschien een optie maar dan wel een goede ne dan zal ik mijn prijs waarschijnlijk nog bij moeten stellen.

Pfffff erg lastig allemaal, misschien heeft iemand hier nog een idee?

cissy

Re: Pony te koop maar nu wel een andere pony op het pad gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:36

Je zou nog een handelaar kunnen bellen om de oude pony snel te kunnen verkopen, je zult wat geld moeten laten maar stalling elke maand kost ook hoop centjes.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:36

Contacteer anders Jansen- Vandenhout eens? Die nemen elk paard/pony wel over.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:38

Idd dan is een handelaar een goede optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:39

Te lease aanbieden? Aan een manege verkopen? Betaalde verzorgster zoeken?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:45

Handelaar, manege, pff.
Niet eens de tijd nemen een fijn tehuis te vinden vind ik echt harteloos, Entschuldigung.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:47

Ja wat Lizzle zegt.

Neem de tijd voor de pony om een goed huisje te vinden. Zo sneu als je hem maar weg dropt aan een handelaar.

Misschien de andere pony even voor een paar tientjes het land op doen ? Vast wel in de buurt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:53

Vind ik echt schandalig, zo harteloos! Waarschijnlijk staat dat dier nu dus ook maar op stal te verpieteren?

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:56

Ben het helemaal eens met lizzle en _nvds .
Vind het een beetje egoïstisch eerlijk gezegd om je oude pony zo maar bij een handelsstal te dumpen omdat je al een andere hebt gevonden. Ik zou eerst een goed huisje zoeken voor je pony.. Maar het is natuurlijk je eigen keuzen, het is jouw pony natuurlijk :D ik hoop dat je toch een goed huisje voor je pony vind, succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:56

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:57

Ze heeft toch nog geen beslissing gemaakt? Ze bekijkt alleen de opties..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:58

wauw, mensen zijn tegenwoordig helderziend vanaf de computer.
ven voor alle misverstanden (ts ik heb even in je andere topic gesnuffeld)
Bmamavan2 schreef:
De pony komt genoeg buiten met vriendjes, krijgt voldoende hooi, beperkt krachtvoer (zelfde als bij zijn vorige eigenaar)en heel veel aandacht.
Gisteren heb ik hem los gelongeerd (dus zonder touw), dat doet hij heel braaf maar zodra mijn dochter in de bak verschijnt wordt hij opdringerig/drammerig. De band tussen hen is momenteel 0,0. Het is voor haar natuurlijk heel moelijk om dit te merken en voor mij als moeder om te zien. ze wil zo graag maar hij niet. En ja dan houdt het voor mij ergens op. Knoop is ook definitief doorgehakt. Hij blijft te koop staan, wij doen nog grondwerk met hem en onze bijrijders rijden hem en wij kijken ondertussen verder. Vanavond weer kijken bij een paardje dat ons beide erg aansprak, nu met een paar paardenmensen erbij.

een handelaar geeft niet perse een slecht thuis, daar komen ook meer mensen kijken die misschien wel de klik hebben met dit paard. vergeet niet dat de klik er voor dit dier en nu ook niet is.et is geen dumpen, het is een oplossing zoeken waar iedereen baat bij heeft. :)
een andere oplossing is het verleasen tot de verkoop, dan kom je in kosten iig wat lager te zitten.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 02-03-14 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:59

Ik reageerde ook niet op de TS, maar juist op de eerste reacties.
Gelukkig dat TS een weloverwogen beslissing neemt :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:00

Je hebt een pony nou eenmaal niet voor de sier. Bij een handelaar krijgt hij ook eten en verzorging dus dat veranderd er niet. Daarnaast is particulier verkopen ook geen garantie

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:01

cissy schreef:
als jullie nou eerst eens het andere topic lezen [TAO] Twijfel momenteel tussen drie opties dan wullen jullie zien dat de pony niet afgedankt wordt maar dat ze er heel goed over nadenken.

Ze heeft toch niets gezegd hierover.. wij kunnen dit ook niet ruiken

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:02

Maar bij veel handelaren komen ze niet buiten.. en het geeft voor je zelf toch een fijner gevoel wanneer je je pony zelf een goed thuis kan geven ?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:02

Ik zie dat je een bod hebt van 830,- euro die zou ik dan denk ik pakken.
Wat is de reden dat mensen afhaken, als ik vragen mag?

Vind 2 maanden te koop best lang voor deze pony.

Ik zelf heb vorige maand een C-pony verkocht, was binnen 2 weken weg, geen papier, L niveau dressuur en B springen, wel veel wedstrijd-ervaring, maar wel 1 die eenkennig is, er zijn totaal 5 mensen om geweest en met 1 was er giga klik, daar is ze naar toe gegaan, super huis en super baas, heb ook wel wat van de prijs af moeten doen, maar die had ik dan ook hoog ingezet, met alle toebehoren 2500,-, ze is volledig kaal weg gegaan voor 1750,-

Wat betreft wel of niet naar een handelaar, die handelaar zal een nieuwe baas zoeken, hij koopt een pony niet om naar de slager te brengen.
Uiteindelijk krijgt zo'n beestje dan ook wel een goede baas.
Een handelaar zal er ook vast goed voor zorgen, op tijd zijn natje en droogje, want als hij er niet goed of mooi uit ziet, verkoopt een handelaar hem ook nooit.
En zelf een fijn huis vinden oke, maar als dan achteraf toch niet zo fijn blijkt te zijn, of als die mensen hem dan alsnog naar de handel doen, heb je er niets over te zeggen, verkocht = verkocht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:04

_nvds schreef:
cissy schreef:
als jullie nou eerst eens het andere topic lezen [TAO] Twijfel momenteel tussen drie opties dan wullen jullie zien dat de pony niet afgedankt wordt maar dat ze er heel goed over nadenken.

Ze heeft toch niets gezegd hierover.. wij kunnen dit ook niet ruiken

staat in regel 1 van de OP, valt niks aan te ruiken maar gewoon even in profiel kijken en bericht zoeken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:05

Lizzle schreef:
Handelaar, manege, pff.
Niet eens de tijd nemen een fijn tehuis te vinden vind ik echt harteloos, Entschuldigung.

mee eens....ik word ook misselijk van het woord ''klik''.Werk er gewoon voor,ook goed voor het kind,daar leren ze tenminste goed paardrijden van.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:06

_nvds schreef:
Maar bij veel handelaren komen ze niet buiten.. en het geeft voor je zelf toch een fijner gevoel wanneer je je pony zelf een goed thuis kan geven ?

Dat is ook grote onzin. Ik ken verschillende handelaren (door het hele land) die hun kuddes in groepsverband houden en die alleen s'nachts op stal staan en voor de rest in een paddock of in de wei.
En die hebben een beter leven dan een gemiddeld sportpaard. Mijn vermoeden is dat je iets teveel pennyverhalen hebt gelezen.
Jij gaat gelijk uit van het ergste en veroordeeld de ts op gebieden die je ook even had kunnen navragen.
Heb zelf ook even de berichten erop nageslagen :)

natuurlijk zou ts met alle plezier de pony zelf een goed tehuis geven, maar op een gegeven moment moet je verder. helemaal als je je dochter ongelukkig ziet worden en het paard niet optimaal kan presteren. voor beiden is dit gewoon geen doen.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 02-03-14 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:07

Zelf verkopen geeft ook geen garantie tot een goed tehuis.
Als het een gezonde jonge pony is zie ik het probleem van een handelaar niet zo.
Ik zou zelf niet aan een handelaar beginnen maar in jouw situatie, zeker voor je dochter kan ik het best begrijpen.
Ook mensen met een goed tehuis komen bij een handelaar hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:08

Advertentie even bekeken, ik heb nog getwijfeld om te reageren op hem omdat ik hem erg leuk vind. Maar eerst stond nog bij de advertentie €1500,- en dat vond ik gewoon teveel voor deze pony, dat heeft mij weerhouden om te reageren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:10

Nou nou wat een gesteggel weer hier....
Ik snap je punt, ik heb ook een pony die waarschijnlijk weg moet, maar naar een handelaar doen vind ik ook moeilijk ... en wil ik liever niet.
Maar als de nood aan de man is dan zul je iets moeten.
Of je moet nu al concessies doen en een lager bod accepteren, de handel ligt nog steeds op zijn gat, alleen pony's die wedstrijden lopen doen nog een beetje in de prijs, zeker als ze een gunstige leeftijd hebben , maar ook dan kom je rond de 2000 uit, en weinig hoger (uitzonderingen daargelaten)
Ik zou al blij zijn met 750, dat is een nette prijs, een maand stalling verder en je zit al aan dat bedrag zowat..

Mousmous

Zodra ik lees dat de pony goed bevonden is voor recreatie en lichte sport heb ik al het idee dat er iets niet goed is. Waarom niet geschikt gewoon voor sport?

cissy

Als de TS niet weloverwogen bezig was met verkopen van de oude pony dan had ze hier niet om advies gevraagd en de pony al veel eerder weggebracht naar een handelaar. Ze heeft echt wel meerdere dingen overwogen en gaat niet over 1 nacht ijs. Als alle andere opties niet werken dan moet je toch wat?
En hoeveel goede mensen kopen er niet een paard bij een handelaar? Die groeien bij hem ook niet aan de bomen hoor.....