Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zimbabwe schreef:Nou vroeg ik mij af: wat is de meerwaarde van deze opmerking? Zijn er echt mensen die zelf al vinden dat ze een slecht tehuis bieden waardoor zij dan maar niet reageren op een dergelijke advertentie?
Iemand hier op bokt ooit zelf gedacht: ik reageer maar niet, ondanks dat ik het paard wel heel leuk vindt?

KingYasFenn schreef:ik vind inderdaad wat betreft paarden je eigen keuze hoelang ze weidegang krijgen al die 'onzin'.
echter bij reptielen etc. vind ik het wel belangrijk dat de (voor)kennis aanwezig is, en dan zet ik het erbij
niet uit controle na de verkoop, maar om een eerlijk en oprecht gesprek voor de verkoop te hebben voordat ik 'ja, je mag mijn dier' zeg
uiteraard is de voorkennis bij een paard ook broodnodig,
maar een paard schaf je (meestal) wel aan met die kennis etc.
reptielen worden vaker impulsief gekocht en (onbewust) slecht behandeld...
Daar tegenover zou ik ook niet kopen van een controltype die het daarom in haar advertenties zet.
als het mijn paard is, is het mijn paard en beslis ik
Kwanyin schreef:En hoeveel geld je soms ervoor vraagt wil niet automatisch zeggen dat je paard voor jou goed terecht komt. Stel dat jij bv heel erg into natural bent, en de nieuwe thuis is een luxe-pensionstalling waar ze 23 uur op 24 op een stal moet staan. Dan mag je er nog zo'n goede prijs voor gevraagd hebben, je gaat hem daar niet gestald willen omdat jij er vanuit gaat dat het paard daar niet goed zou staan.
Uiteraard is het nooit te garanderen dat een koper eerlijk is maar veel hopen toch zo een in hun ogen "goede thuis" te vinden voor hun paard.

Sommige hebben echt geen gevoel. opisop_shop schreef:Ik vind het geen gekke zin, je geeft aan dat je jezelf het voorrecht houdt om mensen Nee te verkopen ook al willen ze je paard graag kopen en dat ijs je goed recht als verkoper.
[***] schreef:Voor een goed tehuis prijs bespreekbaar
myk_en_shant schreef:Dit geeft natuurlijk geen garantie zodra ze verkocht is, maar geeft wel een signaal af naar de koper dat je om het dier geeft en niet zo maar aan iedereen verkoopt.
[***] schreef:Handelaren hoeven niet te reageren
Prijs:...
Voor een goed tehuis prijs bespreekbaar
Over de prijs valt te praten
Ook van die mooie
Bovendien in 9 van de 10 gevallen als je geld zou bieden voor het 'alleen naar goed tehuis' paard krijg je het direct mee en hoor je nooit weer wat.
Zinloos allemaal