paardenasiel gelderland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

martikaW

paardenasiel gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:16

zijn er hier mensen die ervaring of een mening hebben over paardenasiel Gelderland?

ik moet helaas een paard afstaan en zoek een betrouwbare plek.

Sjolvir

Re: paardenasiel gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:20

Niet om het een of ander, maar er zijn maar heel weinig betrouwbare plekken waar je je paard aan zou moeten willen afstaan.

Helaas wordt er vaak grof misbruik gemaakt van het vertrouwen van mensen en zijn bedriegers en oplichters meesters in het zich anders voor doen dan ze zijn.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:24

Zijn vast anderen die particulier je paard een huisje zouden willen geven.. Moet je alleen niet in de advertentie zetten.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:54

dit ga je toch niet geloven hoop ik :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:56

Vind het wel een goed initiatief want de paarden worden weer herplaatst. Het zou alleen mijn eerste keuze nooit zijn om een paard daarheen te doen..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:27

een goed huisje voor niks of bijna niks bestaat niet, een paard kost geld, en daar moet geld aan verdiend worden, zo simpel is dat helaas.

echt ik geloof er geen bal van

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:42

Neem aan dat zij de paarden weer doorverkopen. Net zoals op de kinderboerderij. Je brengt je beest en zij verkopen het. Dus maken ze winst door de verkoopt en het gratis aannemen. Plus mensen die doneren.

lijkt me meer als logisch?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 04:53

Er zijn in nederland maar enkele (of 1?) stichting die paarden echt blijvend opvangen. Degene die ik ken is stichting het olde manegepeerd, maar die is er echt alleen voor ex-manegepaarden (en terecht!).

Als je van je paard af wilt en niet wilt dat het de handel in gaat, zoek dan zelf een goed thuis (in de hoop dat het dat ook echt is), of laat het paard inslapen als het al ouder of ziek is en de kans op een goede plek nihil is. Paarden worden tegenwoordig op iedere straathoek voor niets aangeboden, dus je gaat niet zomaar iets vinden. Dit soort organisaties als jij noemt zijn ook handelaren, want het paard gaat daar echt niet voor nop de rest van z'n leven blijven.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:14

wij hebben een paardje gehad.
Van een meisje die geen plek meer had.
Paardje blijft bij ons tot dat het sterft verkopen doen we niet.
Wat het wel is met het gratis weggeven handelaren en slagers zijn dan behoorlijk actief.
Een goed huisje is moeilijk te vinden.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:22

ilaan schreef:
Neem aan dat zij de paarden weer doorverkopen. Net zoals op de kinderboerderij. Je brengt je beest en zij verkopen het. Dus maken ze winst door de verkoopt en het gratis aannemen. Plus mensen die doneren.

lijkt me meer als logisch?

dus... jij brengt bij mij jou paard gratis, en ik ga er heel goed voor zorgen....

volgende week geef ik paard mee richting belgie en verdien ik wat aan de salami :+ nou breng maar dan, plaats en mooie praatjes genoeg :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:28

Dit gaat niet over een particulier maar over een opvang. Waar ze ook eerlijk zijn dat ze sommige paarden niet kunnen herplaatsen. Er valt heus wel een contract op te stellen als het paard niet te herplaatsen is.

Overal het negatieve achter zien en zoeken. Vraag me af wanneer een initiatief wel eens goed genoeg is :')

Niet iedereen is zoals jij nu beschrijft.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:42

Kom op, ze krijgen voortdurend paarden binnen in de lagere tot normale prijsklasse en je kunt je paard inruilen. Dat kun je bemiddelen noemen, maar ik noem het handel.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:32

Heb ook niet gezegd dat het geen handel was. Integendeel. Wat ik beschreef is gewoon handel. Leek me wel duidelijk..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:51

Toevallig ken ik de mensen van het paardenasiel gelderland. Ja de paarden worden doorverkocht maar ze stoppen er veel tijd en energie in. Paardjes worden niet zo 1,2,3 verkocht.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:00

Volgens mij zit dat in Ede toch?

Een paard van hun heeft een poos in de wei gestaan op de stal waar ik toen met Tweet stond. Paardje moest bijtrekken, aantal maanden op de wei. En kon daarna uitgeplaatst worden naar een nieuw adres. Toen dat eenmaal zo ver was, bleek hij bij de keuring wat slappe knieen te hebben. De verwachting was dat dat beter zou worden naarmate hij wat ouder werd. (Was nog erg jong) Ik weet niet of de verkoop toen uiteindelijk doorgegaan is. Ik weet wel dat er netjes gekleurd werd, en dat er duidelijk overleg was tussen de potentiële kopers en "het paardenasiel"
Toen het paardje op de wei stond zijn ze niet vaak komen kijken, maar dat was ook de afspraak. Hij zou op de stal waar ik stond gewoon volledig verzorgd worden om aan te sterken, en dat is ook gebeurd.

Dus ik heb de indruk dat ze netjes en serieus zijn, maar 1 ervaring zegt natuurlijk niet alles.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:04

Ze hebben een arabiertje opgevangen, die kon je door te blazen omver laten valllen. Die was zo mager en verzwakt, die is nu weer mooi bijgetrokken en na 3 jaar klaar voor de verkoop. Zoals ik al zei ze nemen er echt de tijd voor.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:59

Toen ze nog alleen pensionstalling deden heeft een verzorgpaard daar toen een tijdje gestaan en daarna heb ik er nog paarden beleerd/gereden voor het asiel en een andere stal waar ze af en toe wat handel mee dreven. Voor zover ik weet gaan ze goed met de paarden om en nemen ze de tijd ervoor maar worden paarden inderdaad ook gewoon opnieuw verkocht en verblijven ze daar doorgaans niet voor langere tijd/altijd

Rianne, toevallig een voskleurig veulen?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:01

Ja een arabiertje.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:04

ik zou behalve de paardenkamp in Soest geen vertrouwd adres weten. Indien je dit zou willen zou ik een pensionplek zoeken waar alle zorg voor je uit handen genomen wordt.

zadelmak91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:01

Zoek je nog een nieuw baasje voor je paard? Ik zou graag weer een paard willen hebben bij mij thuis.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:43

Ik heb mijn paard ook wegens omstandigheden afgestaan, aan paardenopvang achterhoek. Ze heeft een heel mooi huisje gevonden. En er is ook een contract getekend dat hij degene die hem adopteert ervoor zorgt zeg maar, en niet mag doorverkopen en altijd mocht het niet gaan weer terug naar de stichting moet.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:34

Sissi87 schreef:
Ik heb mijn paard ook wegens omstandigheden afgestaan, aan paardenopvang achterhoek. Ze heeft een heel mooi huisje gevonden. En er is ook een contract getekend dat hij degene die hem adopteert ervoor zorgt zeg maar, en niet mag doorverkopen en altijd mocht het niet gaan weer terug naar de stichting moet.

Er zitten daar idd hele strenge regels bij als je een paard daar weghaalt.. voor jou wel heel fijn inderdaad :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:39

Sissi87 schreef:

Helaas is het wel zo dat er nauwelijks gecontroleerd word of er ook aan de regels word gehouden..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:43

Ik zou er niet aan beginnen :n
Hoe het zit omtrent afstand en verkoop weet ik niet precies, wel weet ik dat jan en alleman de paarden daar mogen rijden en dat dat niet altijd even euh netjes gaat zeg maar.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:54

Blon_D schreef:
Sissi87 schreef:

Helaas is het wel zo dat er nauwelijks gecontroleerd word of er ook aan de regels word gehouden..

bedoel je dan daar? Of in het algemeen?