Bmamavan2 schreef:@spoekie, dat heb ik ook steeds in mijn achterhoofd, dat is ook de reden waarom ik af en toe denk, laat het ook maar helemaal....
Wandelen samen lukt niet, dan sleurt hij haar gewoon mee of duwt haar weg. Longeren gaat redelijk als ik er bij ben, anders loopt hij steeds naar binnen.
En wandelen in de bak?
Mijn pony is heel snel en had ook de neiging om mij uit enthousiasme mee te sleuren toen ik haar net had (ik was al 18 toen).
Ik ben met touwtje in de bak gaan wandelen en ik ben met haar gaan oefenen dat ze stil gaat staan als ik stil sta. In het begin betekent dat dus een paar keer corrigeren, maar dat ging al heel snel een stuk beter. Wellicht is voor jullie? Jij kan dan gewoon naast haar blijven meelopen en dus eventueel helpen met de correcties. Het is een simpele oefening en geeft je dochter misschien ook wat zelfvertrouwen als het wat beter lukt.
Op den duur waren wij zo ver dat ze dus gewoon los mee liep, stil stond, mee aandraaft en ergens mee afdraait.
En dat longeren: oefenen, oefenen, oefenen. Ik heb het idee dat onderhand elk paard dat ik ken dat weleens heeft geprobeerd. Leer haar hoe belangrijk het is om richting de achterhand te werken, zodat ze hem als het ware vooruit duwt.