Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Dan zou ik even contact opnement met de verkoper dat merrie niet drachtig blijkt te zijn en afwachten wat hij zegt. Misschien krijg je gedeelte terug, misschien mag hij de dekking herhalen (als je dat nog zou willen). Is de merrie gekocht van een particulier of handelaar?
Cassidy schreef:Lisaterburg schreef:misschien heeft ze het vruchtje verworpen?
Daar ga ik sowieso van uit, denk niet dat de verkoper met opzet de boel belazerd.

Sjolvir schreef:Wanneer heb je haar gekocht?
Ze is dus vorig jaar juni gedekt.
Sinds wanneer hadden jullie het idee dat ze leeg was?
Mijn eigen merrie heeft paar jaar terug ook nadat ze gewoon drachtig was, in de herfst/winter verworpen, niets van gevonden, maar toen was ze ook leeg.
Je zou dus zeker moeten weten of ze dragend was bij koop.
Toen daarop laten controleren?
Cassidy schreef:Is er bij de aankoop nog gesproken over levendveulengarantie, eventuele nieuwe dekkingen en wat er gedaan zou worden als het veulen niet levensvatbaar zou zijn?
Heb je de merrie gekocht omdat je de merrie wilde of omdat je het veulen wilde?
Cassidy schreef:Is de dracht na inseminatie bevestigd?
En ik kan me niet voorstellen dat iemand rietjes koopt zonder levendveulengarantie. Ook niet als inseminatie door eigen DA gedaan wordt. Misschien wel even handig om dat na te vragen.

baszo17 schreef:heb je de merrie gekocht voor het paard zelf of voor het veulen...

Cassidy schreef:Als ik een dekking wil, dan wil ik levendveulengarantie. Helemaal met KI heb ik de ervaring gemaakt dat niet iedere merrie daar even makkelijk drachtig mee wordt, en het zou even wat worden als ik honderden Euro's uitgeef aan rietjes en dierenartsbegeleiding en dan nog zonder paard kom te staan.
De dekkingen die ik heb genomen waren dekkingen uit Nederland. Met gekoeld sperma. Op het moment dat je KI gaat dekken heb je echter de keuze uit hengsten wereldwijd, en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om voor duizenden Euro's zaad uit Amerika te laten overkomen zonder ook maar levendveulengarantie te krijgen of op zijn minst kans op een rebreed als de merrie leeg blijkt te blijven. Kun je de dekking altijd nog op een andere merrie proberen.