).En als en paard in paniek raakt, het paard een noodstop maakt en tegen die spijlen aankomt. Zit er dan een automatische stop op?
Ik heb dus echt geen ervaring met die dingen, maar ik zou me er niet helemaal veilig mee voelen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).
karuna schreef:Uit ervaring weet ik dat er vaak geen noodstop opzit automatisch. Onze tinker heeft een tijdje gehad dat hij bij een te trage snelheid (bij en en uithalen van de paarden of na de ingestelde tijd) het hem te traag ging en hij er een sport van maakte om dan zelf maar in een hoger tempo door te lopen. Door de stangen heen dus steeds een vak opschuiven. Hij heeft dit bij 2 verschillende stapmoles gedaan bij twee stallen en beiden stopten dus niet.
Iris82 schreef:karuna schreef:Uit ervaring weet ik dat er vaak geen noodstop opzit automatisch. Onze tinker heeft een tijdje gehad dat hij bij een te trage snelheid (bij en en uithalen van de paarden of na de ingestelde tijd) het hem te traag ging en hij er een sport van maakte om dan zelf maar in een hoger tempo door te lopen. Door de stangen heen dus steeds een vak opschuiven. Hij heeft dit bij 2 verschillende stapmoles gedaan bij twee stallen en beiden stopten dus niet.
Oh, das ook niet fraai!![]()
Hoe leer je dat af?

Ben altijd bang dat er iets fout gaat en zou er dus naast willen blijven staan, maarja dan kan ik beter aan de hand stappen of gewoon rijden..
malih schreef:wat er gebeurd?? wil je wel wat foto's sturen als je een sterke maag hebt?
fenya is 29 december gevallen in de stapmolen. probeerde op te staan terwijl de stapmolen draaide. viel weer en haalde zich open.
benen lagen open. 2 mm verder en haar gewricht lag open.
tip 1 vergeet je paard niet tip 2 sta er naast. en zelfs dan ben ne nog te laat in sommige gevallen.
stefje schreef:Er is 1 bericht bekend van een paard dat urenlang in de molen heeft gelopen (als ik het goed heb een nacht lang), omdat ze hem waren vergeten. Die heeft het uiteindelijk niet overleefd. Vreselijk!
Ik heb mijn paard er ook nooit ingezet, ik ben mijn eigen stapmolen! Ik vind het vreselijke dingen.
stefje schreef:Er is 1 bericht bekend van een paard dat urenlang in de molen heeft gelopen (als ik het goed heb een nacht lang), omdat ze hem waren vergeten. Die heeft het uiteindelijk niet overleefd. Vreselijk!
Ik heb mijn paard er ook nooit ingezet, ik ben mijn eigen stapmolen! Ik vind het vreselijke dingen.