Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Als je als beroepsruiter rijdt moet je je hiervoor apart verzekeren. (althans in Belgie, ik twijfel nu over Nederland. Maar hier valt het onder bedrijfsongevallen.)
celano schreef:Nee hoor, je zorgverzekering betaalt dit allemaal gewoon.

antje_vip schreef:Ik vind het zo aso dat mensen die het geluk hebben een verzorgpaardje te mogen rijden, zodra er een ongeluk gebeurd dat zij geld willen zien van de eigenaar van het paard. Je hebt zelf gevraagd/aangeboden om op dat paard te gaan zitten.
Urielle schreef:antje_vip schreef:Ik vind het zo aso dat mensen die het geluk hebben een verzorgpaardje te mogen rijden, zodra er een ongeluk gebeurd dat zij geld willen zien van de eigenaar van het paard. Je hebt zelf gevraagd/aangeboden om op dat paard te gaan zitten.
Het is niet altijd van de mensen uit, de verzekeringsmaatschappijen leggen het nl. ook liever ergens anders weg
ais schreef:Wat ik me af vraag, komt dat ook echt voor dat een verzekering dan navraag doet van wie het paard is waar iemand van af is gevallen? Of dat een eigen paard, verzorgpaard, trainingspaard of manegepaard is?
Ik heb een paar keer naar de dokter moeten gaan na een incident met een paard, waarvan 1 keer zelf naar de spoedeisende hulp en 1 keer met behulp van een ambulance en beide keren werd er wel gevraagd hoe het kwam, maar heb ik nooit de vraag gekregen van wie het paard was die de schade veroorzaakt had..
. Dat kan soms even duren, maar in de regel krijg je een formulier dat je moet invullen. De zorgverzekeraar stuurt vervolgens een aansprakelijkstelling naar de aansprakelijke partij. LDRD schreef:ais schreef:Wat ik me af vraag, komt dat ook echt voor dat een verzekering dan navraag doet van wie het paard is waar iemand van af is gevallen? Of dat een eigen paard, verzorgpaard, trainingspaard of manegepaard is?
Ik heb een paar keer naar de dokter moeten gaan na een incident met een paard, waarvan 1 keer zelf naar de spoedeisende hulp en 1 keer met behulp van een ambulance en beide keren werd er wel gevraagd hoe het kwam, maar heb ik nooit de vraag gekregen van wie het paard was die de schade veroorzaakt had..
Zorgverzekeraars vragen daar wel degelijk naar. Dat kan soms even duren, maar in de regel krijg je een formulier dat je moet invullen. De zorgverzekeraar stuurt vervolgens een aansprakelijkstelling naar de aansprakelijke partij.
Izzy19 schreef:In België is het echt niet duur om jezelf te verzekeren voor ongevallen, als je bv lid wordt van VLP, dan kan je voor 10 euro extra per jaar jezelf al laten verzekeren voor het individueel beoefenen van de paardensport, los van de clubactiviteiten, dus ook buiten VLP-activiteiten. Daar twijfel ik zelf geen enkel jaar over, die 10 euro betaal ik dan met plezier en ik ben gerust, op eender welk paard ik kruip
Citaat:Wat ik me af vraag, komt dat ook echt voor dat een verzekering dan navraag doet van wie het paard is waar iemand van af is gevallen? Of dat een eigen paard, verzorgpaard, trainingspaard of manegepaard is?