Wat is redelijk om te vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moni_Q

Wat is redelijk om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:32

Hallo bokkers,

Ik heb nu sinds eind augustus '13 een super leuk paard van iemand te rijden. Voor dit paard hoef ik niks te betalen wat stalling, strooisel, voer, weidegang en DA kosten betreft. Alleen als ik haar een keer mee naar les neem, betaal ik dat wel zelf. Ze draagt ook (oude) dekens en beenbescherming die ik over heb en mijn eigen paarden niet meer dragen. Ook heb ik zelf een zadel en hoofdstel voor haar. Nu is de eigenaar van dit paard vandaag langs geweest en is zeer tevreden over hoe ze er uit ziet en hoe ik haar rijd. Toen ik dit paard te rijden kreeg heeft de eigenaar er ook goed bij gezegd dat ik dit niet voor niks hoef te doen, en vroeg dus vandaag wat ik hier per week voor wil hebben. Ik rijd dit paard om de dag ong 40 min dressuur matig en ze zal ook eens mee gaan het bos in. Ik heb alleen een buitenbak bij huis, dus als het weer slechter wordt zal ik haar vaker mee nemen naar de manege wat ong 10 min rijden is met auto en trailer.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie een redelijke prijs per week om te vragen dat ik dit paard mag rijden?

ZoeyDercks

Re: Wat is redelijk om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:34

Betaald om een paard te rijden? Lekker, zou ik ook wel willen, luxe :D!

Lijkt me heel gaaf hoor... Qua prijs.. Ik zou dat zelf heel moeilijk vinden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:35

Ik betaal tien euro per keer dat iemand mijn hengst door traint, dit gaat dus om net zadelmak paard waar wel meer risico aan zit.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:36

25 euro per week?

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:38

Ik krijg €10,- per keer dat ik het paard rijdt. Vind het een net bedrag.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:40

Ik zou het aan de eigenaar van het paard overlaten om te beslissen hoeveel hij/zij jou wil geven. Ik vind het erg lastig om zelf met een prijs te komen...

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:50

Ik zou de beslissing ook aan de eigenaar overlaten. Ik ben zelf meer een verlegen type en zou geen prijs durven zeggen :o
Als ik de eigenaar was zou ik jou sowieso wel iets geven, bv. drinkgeld of een vergoeding voor je verplaatsing.

Moni_Q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 21:07

ZoeyDercks schreef:

Lijkt me heel gaaf hoor...

Dat is ook cker een luxe! Mooier kun je het eigenlijk niet krijgen :D

Om mijn situatie even te verduidelijken waarom ik het zo mooi kan krijgen: Ik heb samen met mijn moeder onze 3 paarden gestald op een opfokbedrijf hier in de buurt. Wij hebben een apart hok met 3 boxen waar onze paarden staan. Mijn moeder en ik helpen (vrijwillig) regelmatig mee op het bedrijf met ontwormen of het verweiden of het opstrooien. Vorig jaar is er ook eens een klant (die ook paarden in de opfok heeft) geweest die vroeg of ik een paard voor hem wou trainen voor de keuring. Dit paard komt dan op het bedrijf in stalling en ik hoef het dan alleen (tegen een vergoeding) te trainen. Alleen dit is toen helaas niet door gegaan. De klant moest om privé reden al zijn paarden verkopen. We zijn er toen ook niet aan toe gekomen om er over te praten wat ik hier voor moest hebben. Dus ik heb ook niet echt "vergelijkings" materiaal om het zo maar t zeggen. Dus vandaar mijn vraag..

Maar nu staat hier ook een paard op stal die beleerd is en wordt door gereden door iemand uit het dorp. Hij vraagt €20,- per keer. Is dat te veel?

Bedankt voor de reacties!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:15

Ligt aan je niveau, zoals ik al zeg betaal tien euro per keer aan stalgenootje die z gereden heeft.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:25

tja ik vind 20 per keer echt te veel. als ik jou was zou ik 5 euro of 7.50 per keer vragen. als je les hebt die je zelf moet betalen zou ik 10 vragen. daarnaast kan je er de reisosten een beetje bij doen. als het slechte weer er weer aan komt, dan zal je wel 2 of 3 keer ergens anders moeten rijden. doe dat erbij

dus de reken som y= 2a + b +c

y= totale bedrag
a= wat je per keer wild vragen
b = kosten deel van de les
c = rijkosten

ik hoop dat je een beetje goed in wiskunde bent

ik denk dat je op deze manier een mmoi bedrag per week kan uitreken

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:40

Moni_Q schreef:
ZoeyDercks schreef:

Lijkt me heel gaaf hoor...

Dat is ook cker een luxe! Mooier kun je het eigenlijk niet krijgen :D

Om mijn situatie even te verduidelijken waarom ik het zo mooi kan krijgen: Ik heb samen met mijn moeder onze 3 paarden gestald op een opfokbedrijf hier in de buurt. Wij hebben een apart hok met 3 boxen waar onze paarden staan. Mijn moeder en ik helpen (vrijwillig) regelmatig mee op het bedrijf met ontwormen of het verweiden of het opstrooien. Vorig jaar is er ook eens een klant (die ook paarden in de opfok heeft) geweest die vroeg of ik een paard voor hem wou trainen voor de keuring. Dit paard komt dan op het bedrijf in stalling en ik hoef het dan alleen (tegen een vergoeding) te trainen. Alleen dit is toen helaas niet door gegaan. De klant moest om privé reden al zijn paarden verkopen. We zijn er toen ook niet aan toe gekomen om er over te praten wat ik hier voor moest hebben. Dus ik heb ook niet echt "vergelijkings" materiaal om het zo maar t zeggen. Dus vandaar mijn vraag..

Maar nu staat hier ook een paard op stal die beleerd is en wordt door gereden door iemand uit het dorp. Hij vraagt €20,- per keer. Is dat te veel?

Bedankt voor de reacties!

Oh wat super zeg, echt heel fijn! Lijkt me ideaal.

Qua kosten...
Ik zou niet te veel vragen, maar ik weet ook niet wat je niveau is..
Zou per keer max €10 vragen denk ik

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:49

50€ p week en je lessen doorberekenen.
Nette vergoeding,je moet neem ik aan ook verder voor het paard zorgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:51

Ik zou je lessen laten vergoeden :)

En daarnaast een bijdrage per maand vragen, maar daar durf ik zo geen uitspraak over te doen want daar heb ik echt geen idee van :o

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:59

Waarom zou je ook nog geld moeten krijgen ?
Je hebt verder geen kosten en geen aanschaf van het paard , maar je kunt er wel altijd
op rijden. Ik denk dat er veel mensen zijn die graag met je willen ruilen ;)
Als de eigenaar er erg blij mee is dat je zijn paard rijd, dan kan hij je zo af en toe toch eens wat geven.
En dat hoeft dan niet altijd geld te zijn, maar misschien eens een mooi hoofdstel of zoiets *D
Veel succes met alles Y;(

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:02

Ik zou er ook geld voor vragen.Je traint dat paard en heb er geen zeggenschap over.
Strax loopt ie top en wordt hij verkocht.Daar gaat je tijd en moeite...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:04

silvia58 schreef:
Waarom zou je ook nog geld moeten krijgen ?
Je hebt verder geen kosten en geen aanschaf van het paard , maar je kunt er wel altijd
op rijden. Ik denk dat er veel mensen zijn die graag met je willen ruilen ;)
Als de eigenaar er erg blij mee is dat je zijn paard rijd, dan kan hij je zo af en toe toch eens wat geven.
En dat hoeft dan niet altijd geld te zijn, maar misschien eens een mooi hoofdstel of zoiets *D
Veel succes met alles Y;(

Wat een rare redenatie. Een paard goed rijden en verzorgen kost hartstikke veel tijd. In die tijd kan TS ook een bijbaan hebben en geld verdienen, of studeren, of haar eigen paard trainen. Een paard professioneel laten doortrainen kost enorm veel geld. Op deze manier is het voor de eigenaar relatief goedkoop en TS krijgt iets terug voor de tijd die ze erin steekt.

TS, afhankelijk van de toekomstplannen met het paard zou ik kiezen voor of een bedrag per keer, of per week/maand, of een percentage van de verkoopprijs. Dus dat als het paard verkocht wordt, jij een bepaald bedrag of een bepaald percentage van de verkoopprijs ontvangt.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:12

Wie zegt dat TS een professioneel is?
En op welk niveau rijd ze ?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:19

Hee Monique! ;) Had niet eens gezien dat jij het was haha.
Moeilijke kwestie.. Toen ik een paard voor iemand moest beleren hield ik er ongeveer 100 euro voor mezelf aan over, toen alle kosten van stalling en hoefsmid etc eraf waren.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:25

silvia58 schreef:
Wie zegt dat TS een professioneel is?
En op welk niveau rijd ze ?

Ik niet hoor...Maar dat wil niet zeggen dat je dan altijd maar geld bij moet leggen toch? Blijkbaar rijdt ze in ieder geval op een niveau waar de eigenaar heel tevreden mee is en daar draait het uiteindelijk om. Ik ben ook maar een amateurruiter maar ik ben de periode dat ik zomaar geld uitgaf aan andermans paard ook wel voorbij hoor. En dan blijven er echt nog genoeg paarden over om te rijden. Dus als je de kans krijgt waarom zou je daar dan nee tegen moeten zeggen, ik begrijp dat niet. Leven is duur genoeg en zeker als paarden je hobby zijn.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:27

waarom per week iets vragen? kan toch ook per maand?
ligt er inderdaad aan hoevaak je rijd, op welk niveau, voor wel doeleinde ( sport, verkoop, alleen beweging geven?)
staat dit paard al bij jullie op stal of moet je ernaar toe?
dit zijn wel punten waarop je je prijs kan baseren

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:28

Wat bijzonder dat iedereen het hier zo logisch vind dat je er een vergoeding voor moet krijgen, zijn we tegenwoordig niet meer tevreden met het hebben van een verzorgpaard alleen??
ambre schreef:
50€ p week en je lessen doorberekenen.
Nette vergoeding,je moet neem ik aan ook verder voor het paard zorgen?

50 euro per week plus wekelijks de les van 25 euro x 4 is 300 euro per maand??!!
Daarvoor zet je hem bij een prof in training... :oo

TS; op watvoor niveau heb je voorheen gereden? Ga je met dit paard op wedstrijden? Is het de bedoeling dat het paard verkocht gaat worden? Maw voeg je daadwerkelijk waarde toe aan het paard?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:30

anneliesdj schreef:
Wat bijzonder dat iedereen het hier zo logisch vind dat je er een vergoeding voor moet krijgen, zijn we tegenwoordig niet meer tevreden met het hebben van een verzorgpaard alleen??
aarvoor zet je hem bij een prof in training... :oo

TS; op watvoor niveau heb je voorheen gereden? Ga je met dit paard op wedstrijden? Is het de bedoeling dat het paard verkocht gaat worden? Maw voeg je daadwerkelijk waarde toe aan het paard?

TS heeft zelf enkele paarden (en is dus niet geïnteresseerd in een verzorgpaard :') ) , en is bekend en ervaren met het beleren en keuringsklaar maken van paarden, voegt dus waarde toe aan het paard.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:33

anneliesdj schreef:

50 euro per week plus wekelijks de les van 25 euro x 4 is 300 euro per maand??!!
Daarvoor zet je hem bij een prof in training... :oo

Dit is eigenlijk ook wat ik bedoel ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:38

Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet krijgen.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:39

anneliesdj schreef:
Matheno, ik heb gelezen dat ze weleens wat gedaan heeft maar met alle respect, een keer een paard op de keuring hebben en er een paar zadelmak gemaakt hebben maakt je geen prof en wil zeker niet zeggen dat je er voor betaald moet hebben.
Daarom stel ik de vraag ook aan ts, als zij daadwerkelijk veel ervaring heeft is het een ander verhaal.

In mijn optiek is TS een zeer ervaren ruiter :j