Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb nu een mail naar de staleigenaar en de vlaamspaardenloket gestuurd .
kimmie261 schreef:vraag me af als mensen een weekje op vakantie gaan,of naar een kliniek over de grens gaan of deze dan allemaal van te voren mutatiedocumenten( ??) aanvragen en gezondheids verklaringen regelen van een veearts...
TS vraagt welke documenten ze nodig heeft om haar paard in België te houden en daar antwoord ik gewoon op. Dan kan ze zelf beslissen welk risico ze wil nemen en welk niet. Heel simpel hoor, nergens muggen of olifanten, gewoon een antwoord op de topicvraag.
Citaat:De verplichte identificatie bestaat sinds
*knip, gaat over slachtpaarden en veulens*
1 juli 2008 alle andere paarden die op het Belgisch grondgebied verblijven.
Er worden door de overheid controles uitgevoerd op de openbare weg, in paardenpensions, maneges, weides en uiteraard ook in de slachthuizen.
Elk paard dat definitief op het Belgisch grondgebied binnengebracht wordt, wordt binnen de 30 dagen na aankomst geïdentificeerd. Elk paard dat langer dan 90 dagen op het Belgisch grondgebied verblijft, wordt beschouwd als zijnde definitief binnengebracht. Een uitzondering is voorzien voor dekhengsten tijdens het dekseizoen en voor paarden die om medische redenen in een kliniek verblijven. Zij mogen langer dan 90 dagen op het grondgebied verblijven zonder dat zij als definitief ingevoerd beschouwd worden.