Ik heb 1 paard en we (mijn ouders en ik) huren zelf een weide van 64 are op een 200m van ons eigen huis.
We mogen 1 jaar gratis een andere weide gebruiken die een straat verderop ligt, hier is ook een kleine piste bij (klein stuk weide gebombardeerd tot piste)
De persoon van wie we op de weide mochten huurt dit zelf voor maar een heel klein bedrag (minder dan 50 euro per jaar)
Die persoon (noem ik even A) heeft geen contract of bewijs of dergelijke...
Ik wil niet dat mijn paard alleen staat en daarom had ik iemand gevonden die haar paard mee bij de mijne kan zetten. (deze persoon noem ik even B )
Nu had ik B de weide laten zien die we van A mochten gebruiken en ze kende haar (slechte ervaring met haar gehad)
Ik zei dat dit geen probleem is, aangezien A zelf niet op de wei meer komt.
Nu hebben A en B elkaar onlangs tegengekomen en zijn ze aan het praten geraakt
We (ouders en ik) wouden een klein bedrag vragen aan B als zij haar paard mee op de weides zou zetten (bedrag onder de 100 euro per maand) hierbij zit water/ onderhoud weide/ batterij,.. enzo in.
Er was nog helemaal geen exact bedrag gezegd.
Nu vond A dit onrechtvaardig dat wij een bedrag zouden vragen terwijl we de weide gratis mogen gebruiken.
En zegt A dat we de weide niet meer op mogen.
A had me dan gezegd dat ik niet op de weide meer mocht en dat B er alleen op mocht staan.
Hierop heb ik B gebeld, en ze schrok dat we een bedrag vroegen terwijl we er gratis op stonden.
Ik dus uitgelegd dat het gratis enkel voor de ene wei geld en niet voor de andere.
Maar soit soortgenoten voor mijn paard zijn belangrijker dan geld en heb haar dan gezegd dat ze er mee gratis op mocht (zij zou dan elke dag komen en mee helpen aan het onderhoud en opruimen...)
Zij wilt heel graag dat onze paarden samen staan en dan we beide weides kunnen gebruiken.
Ze ging ook nog eens praten met A.
Een paar dagen later kreeg ik via sms A te horen dat 'haar' weide vol met onkruid stond en we nu ook de piste niet meer mochten gebruiken.
Mijn paard staat momenteel op de weide die we huren en daarom dat de andere weide er nu niet heel proper bij staat dat is waar.
Maar, een dag ervoor had een goede vriend van ons al het hoge gras en onkruid met de bosmaaier weggedaan dus dat lag er weer heel netjes bij en mijn vader zou in die week nog een tractor laten komen om de weide te laten klepelen (al het onkruid wegsnijden zogezegd) en daarna zou ik het bij elkaar doen en weggooien.
Pfoee het is al een lang verhaal geworden maar we laten het hier niet bij.
De weide die A huurt is van meerdere mensen.
We kennen al mensen waarvan het achterste deel hun eigendom is, we kennen hun goed en ze zeggen dat wij dat deel sowieso mogen gebruiken.
Op dit deel staat er een schuilhok, stal dat dicht kan, opslagruimte, 2 1000l vaten voor het water op te slaan.
Deze mensen zijn oud en volgens hun zoon trekken ze het niet lang meer spijtig genoeg..
Maar wel krijgen we dan de mogelijkheid om hun deel van de weide over te kopen (weet nog niet voor wanneer dit daadwerkelijk zou zijn, mijn ouders zijn in ieder geval bereid om heel de weide te kopen)
De andere stukken van de weide behoren andere mensen toe, we hebben geen exacte adressen maar wel achternamen. Het wordt nog wat zoeken en puzzelen waar ze juist wonen
Maar nu...
* A verbied ons om de weide en piste te gebruiken, maar ze heeft geen papieren..
Ik rij er samen met nog 2 vrienden van me en we rijden ook af en toe wedstrijden en natuurlijk zouden we graag willen rijden. Zouden we toch gewoon doorzetten en op de piste blijven rijden ? (dit ligt niet op het deel van de mensen dat wij mogen hebben.
* Wat als we dus op de piste blijven rijden en A ziet dit (woont vlakbij) wat moeten we dan zeggen/ doen ?
* Ik heb al mijn gerief moeten inpakken, maar ik kan het even goed terugleggen aangezien wij dit deel mogen gebruiken
* A weet nog niet dat we met dit alles bezig zijn, we willen het haar pas zeggen als alles rond is en we ook effectief weten en zeker zijn welk wij mogen gebruiken
Denk dat we ook eens langs de gemeente kunnen gaan om juist te weten tot waar elk stuk van elke eigenaar loopt en wat bij wie behoort ?
Heeft iemand nog tips of ervaringen hiermee ?
Ohja we zouden heel graag deze weide erbij willen omdat die perfect ligt voor in de winter, mooi droog/ goed bereikbaar om met de auto erop te komen/ handige indeling voor hooi en dergelijke/ mooie stallen..
En we laten het hier niet bij dus kom aub niet met reacties dat we het zo moeten laten
Mijn enige bedoeling was een leuk weidemaatje voor mijn paard en een toffe persoon waarmee ik samen de paarden kon verzorgen en rijden enz en nu raak ik de weide kwijt...
Hopelijk zijn er bokkers die me kunnen helpen

zeg maar wat je niet logisch vind enz