Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[***] schreef:Op zich een heel fijn en mooi idee, alleen is een beetje het probleem dat jij ze nog zo goed kan opleiden als je wil, als er dan iemand mee aan de slag gaat die er bij wijze van spreken totaal geen verstand van heeft kan het braafste paard in een moeilijk paard veranderen ... En wat dan? Krijg jij de naam dat je geen brave paarden verkoopt.. ?

Gini schreef:Denk niet dat dit mogelijk is omdat "braaf" zo een uitgebreid begrip is. Wat is braaf?
Voor iedereen is braaf wat anders. Zo heb ik een paard gereden dat volgens de eigenaar braaf in de omgang was. Ik vond dat niet, hij was ook niet stout, helemaal niet, maar gewoon naar mijn normen en gewoonten vond ik dat paard niet braaf.
En wat als iemand bij jou komt proefrijden en het paard bokt even. Ben je dan meteen een malafide verkoper omdat je brave paarden beloofd had? Ik denk dat als je je puur richt op recreatiepaarden dat je hobbymatig hier wel mee aan de slag kunt, maar dan met verschillende karakters. Niet ieder recreatiepaard is een lamme goedzak die rustig zijn rondje door het bos loopt.
zap schreef:![]()
En ik denk dat eigenlijk iedereen wel een braaf paard zoekt. Niemand zit te wachten op een paard dat elk rondje bokt of met geen mogelijkheid op buitenrit te krijgen is. Alleen is braaf echt voor iedereen anders. Zo vind ik een paar dat vlot op de hulpen reageert en lekker voorwaarts is braaf. Terwijl een beginner dat paard als sensibel/vlug en dus niet braaf zou kunnen bestempelen.
Sizzle schreef:Ik heb niet lang geleden een extreem braaf paard verkocht.
Ik heb inmiddels vernomen dat het nu ergens op een africhtingsstal staat omdat het niet meer goed te rijden viel![]()
Doe je dan je best voor om een paard netjes te beleren....
Een kennis verkocht haar paard omdat hij steeds bokte en er vandoor ging.
De nieuwe eigenaar rijdt er zonder zadel en met halster mee buiten.
Braaf is een samenwerking tussen ruiter en paard, geen vaststaande ingebrande eigenschap.
.