polyester trailer wax? lak? vet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

polyester trailer wax? lak? vet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 13:38

hoi allemaal,

wij hebben een poosje terug een polyester trailer gekocht en die word nu aan de binnenkant op geknapt, maar de buiten kant moet nog gedaan worden,

wel is de buitenkant al helemaal schoongemaakt en ontvet maar we willen eigenlijk dat de trailer weer mooi en glimmend word en de kleur ophalen, als de trailer nat is ziet hij er super uit en dat resultaat zouden we graag willen hebben..

ik heb al vele topics gelezen en gezocht maar blijf het toch lastig vinden,

hier een foto van voor het schoonmaken:
Afbeelding

en hier een foto van hoe hij er nu schoon en ontvet bij staat :

Afbeelding

zoals je ziet zie je een soort van verweerde plekken enzo, echt enorm lelijk.

onze voorkeur gaat denk ik uit naar waxen maarja hoe werkt het, waar haal je het, hoeveel heb je nodig, zo veel vragen,

ook zijn we erg benieuwd naar resultaten van mensen die hun polyester trailer hebben opgeknapt aan de buitenkant!

owja en de trailer is btw 25 jaar oud! dus ben benieuwd naar gouden tips om hem weer spik en span te krijgen :D

groetjes!!

Bienotje

Re: polyester trailer wax? lak? vet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:08

Mijn trailer kon ik laatst wel weer wat kleur ophalen door hem in te smeren met zonnebloemolie en dit uit te poetsen. Maar helaas was ook dat resultaat niet zo heel lang blijvend.

Wellicht een keer met een poetsmachine? Ik ga in ieder geval even meelezen in de hoop op een goede tip :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 14:54

dankje voor je reactie!! zonnebloem olie klinkt als of het snel weer verregend XD

we hebben wel een polijst machine misschien dat dat inderdaad wat doet? maar daar moet je toch spul in doen en wat voor soort doek moet er dan op je machine zitten?

ik heb hier echt geen verstand van XD

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:02

Ik zou eens naar een goeie caravan zaak gaan daar hebben ze wel pul om je trailer mee te behandelen.
Of iets waar ze met boten doen.
Dit is vaak ook polyester en verweerd denk dat je in die richting moet gaan zoeken.

Eerst polijsten / cleaneren (oppervlakte glad maken) dan is in was / beschermlaag zetten om het resultaat de behouden.
Ik poets veel auto's voor de handel (dus niet alleen wassen) maar ik denk dat auto cleaner niet echt geschikt is voor je trailer en je na van loop van tijd niet blij bent met resultaat.
Weet niet waar je woont maar leek me een heerlijk project om te poetsen / cleaneren :D

Mooie trailer voor die leeftijd.

Edit : lees dit eens staat ook een link in naar de produckten.

http://biod.info/biod/tips/seapower.htm

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:25

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 16:34

Wouw bedankt voor je uitgebreide bericht! Zat zelf meer ri de boten enz te denken!
Ik zal zo thuis eens die linken bekijken gaat wat moeilijk op m'n foon!

Haha als je in de buurt woonde had je hem heel graag van me mogen opknappen maar Limburg is nou niet echt in de buurt voor ons :') (wonen zelf in Middelburg)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:47

Graag gedaan, en mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Ja middelburg is inderdaad niet in de buurt en het is ook denk niet een klus wat je in 1 dag af hebt anders had ik best een dagje komen helpen. :D

Maar als je in middelburg woont dan denk ik aan zeeland, zee, boten dus daar moet wel genoeg te krijgen zijn denk ik zo.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 17:10

ik heb zo eens de linkjes bekeken en gelezen, maar welke van de 3 is dan het beste om te gebruiken?

is het trouwens ook erg als je een polijstmachine hebt met maar 1 doek? en geen speciale of meerdere?

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:57

Ik zou gewoon gaan voor een losse cleaner een en losse wax.
Zelf vind ik het resultaat van die 2 in 1 producten altijd wat minder en ook meer geschikt voor het onderhoud.
Maar ik zou zeker even langs zo'n zaak gaan de voorbeelden die ik u heb laten zijn heb ik gewoon gegoogeld om te laten zien dat er genoeg producten zijn.
En het licht er natuurlijk ook aan hoeveel u wil uitgeven.

Ik neem aan dat u zo'n poetsmachine heeft ??
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8424 ... 000-240-mm

Vind dat ondingen maar ach voor zo'n eenmalige klus zijn ze wel te gebruiken en meestal al je klaar bent kunt u dat ding weg gooien want dan zijn de lagers helemaal gaar -O- maar daar is ook de prijs naar.
Die doeken zijn volgens mij ook los te krijgen.
En ik zou het dan zo doen de trailer polijsten met de machine zoadt die weer mooi glad is.
En heb dan met de hand in de was zetten.
want als die goed gepolijst is dan is die lekker glad en kun je de wax zo uitwrijven.
Maar goed cleaneren / polijsten is belangrijk anders sluit je het vuil onder de was laag in en krijg je geen mooi resultaat.

En let op niet elke cleaner / polijstmiddel is geschikt voor de machine het kan dan gaan verbranden en invreten op de ondergrond en dan ben je nog verder van huis -O-

Echt jammer dat u zo ver weg woont anders had u mijn machine kunnen lenen deze is regelbaar in de toeren en heb daar verschillende pads bij voor te polijsten en is ook veel handzamer dan dat ding hier boven.

Ik heb zoiets als hier onder alleen regelbaar in de toeren en op deze site koop ik al mijn losse poetspads.

http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... 0-PRO-Set/

Ik zou eens op marktplaats kijken daar worden ze soms voor een leuk prijsje aangeboden en vaak heb je dan meerdere pads erbij.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:41

haha klopt volgens mij is het zo'n goedkope polijstmachine :')

die dingen zijn wel duur!! maar dit is ook wel iets wat je om de paar maanden het beste kan doen toch?

oke dan is het wel handig inderdaad als ik vraag of het ook geschikt is voor machine :D beetje jammer als het polyester nog lelijker wordt xD
we gaan morgen langs een boten zaak en eens vragen en misschien wat meenemen en dan zullen we die machine eens opzoeken...

ben heel youtube al aant bekijken, wordt mijn 1ste keer polijsten :D

heb je toevallig nog mooie voorbeelden van oud aangeslagen polyester wat je opgeknapt hebt? mag ook via pb hoor ;)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 06:49

Ja ze zijn duur maar dat is wel zware kwaliteit ik zou eens op marktplaats kijken daar staan ze goed koper zoals deze.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr

En dit vond ik ook nog dan heb je wat meer doeken.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... CJUCK7wcF0

Nou als je de trailer de eerste keer goed polijst en in de was zet (heel belangrijk) dan denk ik dat je het nog maar 1 keer per jaar hoeft te herhalen.
Ligt er ook aan of die altijd buiten staat in de volle zo'n enz. enz.
Wat ook goed is om hem tussendoor bij te houden is wassen met een goeie auto shampoo met wax dat beschermt ook.
Je ziet het meestal wanneer je weer moet gaan waxen dan parelt (druppel vorming) het water er niet meer goed vanaf.

1 belangrijke tip heb ik wel voor u als u met de machine gaat polijsten : LAAT DE MACHINE HET WERK DOEN !!!!!!
Ga er niet op duwen daar gaat het echt niet sneller mee en blijf niet te lang op 1 plek met de machine.
Je kunt het oppervlak beter 2 keer kort polijsten dan 1 keer lang en je lak is naar de kl. . . . . :=
Het is slecht voor de machine en voor de lak de kans dat die verbrandt is vele male groter en zeker polyester dat is niet zo hard als gewone autolak.

Dat is een goed idee om even op youtube te kijken welke beweging / figuur je moet maken met poetsen.
Is een beetje lastig uit te leggen je moet het even zien.
Of vraag even bij een auto / boot bedrijf waar ze het doen of je even mag komen kijken.

Ik heb helaas geen foto's van gepolijst polyester.
En met de auto's ben ik gestopt om foto's te maken dat waren er zo veel op het laatste (ongeveer 2 per week als hobby :D)

Mocht u nog wat willen weten of vragen dan hoor ik het wel.

p.s. ik kwam dit nog tegen daar staat een super voorbeeld in.

[TAO] Polyester trailer, hoe weer laten glimmen?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:07

zeker weten duur!!

maar ik kom er zojuist achter dat wij ook zo´n dure hebben liggen! alleen niet te verstellen in de toeren maar helaas , ik moet alleen nog even die wollen pad erbij zoeken..

verder ben ik vanmorgen bij de boten winkel geweest en heb ik een middel meegekregen wat hij toch adviseerde als het beste middel het heet 3M marine restorer and wax kan zowel met de hand als met de machine dus kan niet wachten om een stukje te gaan doen :D helaas staat de trailer nog voor reparatie binnen maar zodra hij buiten is ga ik meteen het deurtje proberen :j

haha wow 2 per week als hobby dat is wel veel :)

bedankt voor dat topic!! ziet er zeker goed uit :D nu kan ik al helemaaaal niet meer wachten ^^

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:28

Nou super dat je zo'n ander machine hebt liggen.
3M is super goed spul hoort bij de top merken dus dat is al een goed begin.
Je moet wel even kijken welke schijf diameter je op die poetsmachine hebt zitten de pad mag wel wat te groot zijn maar nooit te klein.
En die wollen pad is normaal voor de wax uitte poetsen of op glans te brengen dus even kijken wat op de fles staat.
En zorg voor veel zacht poetsdoeken (oude handdoeken of een oud flanellen laken doen het super).

zou het leuk vinden als u even iets laten weten hoe het gaat dan weet als ik ooit eens een trailer moet doen wat ik moet gaan gebruiken :D

*\o/* SUCCES *\o/*

En een foto als die af is. <<)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:55

Ik heb ze wel gepoetst met commandant 4. Een verweerde doffe polyester word weer als nieuw.
Heb dit gewoon met de hand gedaan omdat bij een trailer veel meer hoeken zitten waar je met de poetsmachine niet kunt komen zoals rondom en achter de zijsteunen etc . 2-3 uurtjes poetsen en klaar is Kees.Eventueel nabehandeling met wax.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:49

super bedankt voor de andere reacties nog!

dat commandant klinkt ook goed! maar ik ben vanavond al begonnen met het 3M restorer and wax en ben al best te vreden :D

hier een foto van de zijkant, de kap is nog niet gedaan dus enkel de wanden :)
Afbeelding

hier een foto van de voorkant, die is al helemaal gedaan, behalve de kap daar heb ik enkel een stukje van gedaan zodat jullie goed het verschil konden zien :D ook zie je aan de rechterkant nog wat oxidatie zitten dus dat stukje moet morgen nog een keertje!
Afbeelding

en hier een close up van de kap waar ik een heel klein stukje voor het verschil heb gedaan :)
Afbeelding

de stukken die gedaan zijn glanzen echt prachtig en voelen heerlijk glad en schoon aan :D
wel zijn we helaas wat sterren in het polyester tegen gekomen maarja helaas!

morgen gaan we beginnen aan het dak (ik weet slechte volgorde maar wilde vanavond enkel een klein stukje doen om het verschil te zien xD maar ik kon niet meer stoppen :P)
het dak maken we eerst nog even schoon met een spons, want er ligt wat stof van het stroo op en dan gaan we die eens flink onder handen nemen :D

en we gebruiken eerst een soort van badstof pad om het in te wrijven met de machine en voor het uitpoetsen gebruiken we een wollen pad, waarna we er nog met een flanellen laken na wrijven voor de optimale glans :) morgen tijdens het zonnetje zal ik nog betere foto's maken :D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:50

edit: bij de 1ste foto zie ik net dat we het achterste stukje vergeten zijn bij al die boutjes zegmaar :P

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:24

Zo jij gaat hard zeg :D
En dat ziet er al meteen heel anders uit.
Leuk is dat altijd he dat als het resultaat leuk is en goed te doen dat je dan niet meer te stoppen bent ik heb dat ook altijd.
En die sterren in de polyester daar kun je niks aan doen vaak is dat steenslag en dan krijg je barstjes in die laag die erop zit en als er dan wat vocht in komt gaat het wat werken.

Maar nu je toch zo enthousiast bezig bent zou ik me nog even iets halen voor de rubbers van de trailer dan worden die weer mooi zwart en steek het mooi af en is ook goed voor het onderhoud en ook je banden er mee inspuiten.
Gewoon bij een automaterialen zaak halen voor een paar cent.
Dat ziet je trailer er uit als nieuw. :j

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:21

jaa hard gaan we zeker :)

alles is gedaan behalve het middenstuk van de kap, dat lukte echt niet want daar kwamen we gewoon niet bij, dus vanaf de grond ziet het polyester er ''af'' uit en we gaan over 3 weken (na onze vakantie) eens naar zo'n brug toe om hem vanboven helemaal te reinigen en te waxen :)

voor het chroom gaan we proberen met silvo en het rubber is met een doekje heel makkelijk schoon te maken :) vanavond volgt nog een foto :D, zit er aan te denken om de binnenkant ook te polijsten, iemand daar ervaring mee???

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:36

Interessant topic, ik heb een zilver metalic polyester trailer van 15 jaar die ook verweerd is door het buiten staan.
Ben nu wel aan het twijfelen tussen die cleaner en wax of de lak te gebruiken die in de link staan van het topic die barrymuis heeft geplaatst. Wat zou langer mooi blijven? Ik heb een zware knieblessure en ben daardoor van andere afhankelijk om te helpen, daarmee wil ik wel iets wat lang resultaat behoudt. Trailer wordt overigens niet veel meer gebruikt maar staat wel buiten..

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:46

Ziet er al netjes uit
+:)+

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:12

gossa4ever schreef:
jaa hard gaan we zeker :)

alles is gedaan behalve het middenstuk van de kap, dat lukte echt niet want daar kwamen we gewoon niet bij, dus vanaf de grond ziet het polyester er ''af'' uit en we gaan over 3 weken (na onze vakantie) eens naar zo'n brug toe om hem vanboven helemaal te reinigen en te waxen :)

voor het chroom gaan we proberen met silvo en het rubber is met een doekje heel makkelijk schoon te maken :) vanavond volgt nog een foto :D, zit er aan te denken om de binnenkant ook te polijsten, iemand daar ervaring mee???

Heb je niet iemand in de buurt net zo'n ladder waar je ook een steiger van kan maken ??
Dan sta je ongeveer 1 meter boven de grond en kunt gewoon lopen.
Deze heb ik hier ook maar dan voor klussen in huis.
http://www.bouwmarktwebshop.nl/index.ph ... 72&lang=NL

Dat van die silvo is een goed idee.
Ik denk dat je de binnen kant ook wel kan doen maar is die niet wat grover of zijn dat ook gladde wanden.
Zou hem wel eerst goed schoon spuiten met een karcher.
En als je de wanden gedaan hebt kun je hem van binnen ook veel beter schoon houden.
Ik zou zeggen probeer een klein stukje.(en niet meteen de hele trailer doen he ) :D

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:17

Paashaas schreef:
Interessant topic, ik heb een zilver metalic polyester trailer van 15 jaar die ook verweerd is door het buiten staan.
Ben nu wel aan het twijfelen tussen die cleaner en wax of de lak te gebruiken die in de link staan van het topic die barrymuis heeft geplaatst. Wat zou langer mooi blijven? Ik heb een zware knieblessure en ben daardoor van andere afhankelijk om te helpen, daarmee wil ik wel iets wat lang resultaat behoudt. Trailer wordt overigens niet veel meer gebruikt maar staat wel buiten..

Ik zou zeggen probeer een klein stukje met cleaner en wax.
Zelf denk ik wel dat dat met die lak langer mooi blijft en minder onderhoud nodig heeft.
Is eigenlijk als gewoon af lakken dat doe je ook maar 1 x in de zoveel jaar.
Cleaneren en wax moet je toch wel wat meer bij houden.
Maar als de eerste keer goed gedaan is dan is dat ook zo gedaan
Zie dat u in Limburg woont.
Mocht u een keertje een handje hulp willen hebben wil ik dat best graag doen.
Is voor mij ook een leuke ervaring :D

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:31

Barrymuis, dankjewel voor je aanbod. Ik woon in zuid-Limburg, dus kortbij!
In augustus gaat de trailer voor onderhoud en daarna wil ik hem weer netjes maken, tegen die tijd zal ik contact opnemen, goed?

Met die lak, kan dat niet gaan afbladeren? Klinkt zo vreemd polyester lakken..
Geeft me zo'n nagellak gevoel.. :D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:28

barrymuis, geen idee over wat voor steiger/ladder je het hebt :')

paashaas, haha welkom, altijd lastig he! ik had ook al zoveel topics bekeken maar er bleven nog veel vragen over :')

maar het ziet er netjes uit alleen op sommige plekken ( die ik al 2 of 3 keer heb gedaan ) blijft de oxidatie terug komen :( dus ik weet niet zo goed wat ik daar aan moet doen...

die lak die jullie bedoelen, kan dat hier nog overheen? gaan die terug kerende witte plekken dan wel eens een keer weg?

silvo heb ik vanavond echt geen tijd meer voor gehad om te proberen dus dat gaan we morgen eens testen :) ik hoop dat het gaat werken ^^