Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en dit herhaal ik heel vaak zodat ze het uiteindelijk zelf gaan overnemen. Het verschilt bij elk paard hoe je dit precies doet en hoelang je bezig bent. Bij sommige is het zo opgelost door een paar keer te doen, anderen hebben meer tijd nodig en train je dit ook bij een stukje rijden in de trailer in een bocht.
Flo123 schreef:Ik heb zo het idee dat deze mensen het langzame rijden al hebben geprobeerd, dat is namelijk het eerste waar iedereen aan denkt. Maar bij een paard met dit probleem maakt dat niet uit hoor, natuurlijk moet je langzaam rijden en voorzichtig remmen maar hoe langzaam je ook rijdt, je moet een bocht maken en dat paard is niet dom, die voelt dat en bij de gedachte alleen al laten ze zich op een gegeven moment al vallen.
loveSaros schreef:Langzaam rijden hebben we inderdaad meteen toegepast, toen bleek dat er zo veel herrie uit de trailer kwam. Zelfs bij een bocht in een stapvoets tempo kwam er alsnog gebonk van achteren.
Vanavond gaan we proberen een klein rondje te maken met de trailer, en dan aan de linkerkant geladen, en een keer met schot schuin.
Ik weet niet zeker of het schot er uit kan in onze trailer. Op concour gaan we altijd maar met 1 paard, dus als het schot eruit zou kunnen is dat wellicht een oplossing ja
.