Boze mevrouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Boze mevrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 16:31

Hoi weet niet of het hier goed staat maar dan hoor ik het wel.

Ik heb een zadel verkocht want het lag niet goed op onze fjord en de andere zijn zowiezo te breedt.
Bij mijn weten was het zadel goed. Heb er zelf ook op gereden en niets aangemerkt.
Mevrouw is hem komen halen heeft het bekeken en meegenomen.
Later op de avond krijg ik een sms dat het zadel niet past en ze hoopt dat ik het terug wil nemen.
Daar hadden we niets over afgesproken en ik heb zelf ook een keer zo iets gehad en mocht het
zadel ook niet terug brengen.
Ik heb haar mail adres naar een ander iemand gestuurd zodat die contact op kon nemen om te zien of
die het zadel zou willen kopen van haar.
Een dag niets gehoor krijg ik vandaag een sms dat het zadel waarschijnlijk een gebroken boom heeft en ze het terug komt brengen en
haar geld terug wil of anders stuurt ze de rechtsbijstand op me af.
Ik zou nooit en te nimmer een kapot zadel aan iemand verkopen.
Wat nu
Zij koopt een zadel wat bij mijn weten dus goed is, het past niet en nu opeens een gebroken boom??
Opzich ben ik eigenlijk heel benieuwd wat die rechtsbijstand zegt, maar het is me de heisa nou ook niet waard.

Ze heeft 125E voor een county dressuur zadel en een nieuw hoofdstel van Pagony betaald

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:28

zij had het zadel goed moeten checken. Ze komt nu enkele dagen na verkoop met een gebroken boom, wie zegt dat het bij jou gebeurt is en niet bij haar? Rechtsbijstand gaat hier niets aan doen hoor :')

jackyline

Re: Boze mevrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 17:31

ja mijn gevoel zegt dat ook, dat ik in mijn recht sta.

maar ik vind mijzelf dan niet fatsoenlijk.

Plus dat zij mijn tel en adres heeft
dan had ik dat toch wel anders aan gepakt als ik een kapot zadel zou verkopen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:33

Gebroken boom had ze bij jou thuis al kunnen merken.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:08

Ja pech hoor..dat kan je wel gelijk zien...

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:09

Maar voelen jullie je dan niet banketstaaf als je dat over komt
ik wordt altijd wat nerveus als iemand zo boos wordt

Mijn man heeft ontslag gekregen een paard hebben we al weg gedaan omdat we
daar iemand voor hadden die haar graag wilde hebben.
En ik ben nu van alles aan het opruimen wat we niet gebruiken of nauwelijks (en dat is nog al wat want ik hou verschillenden rijstijlen)
maar vraag me af of daar mee verder ga nu

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:17

Gewoon doorgaan met verkopen van je spullen hoor..
Die boze mevrouw had inderdaad een gebroken boom al moeten vasstellen bij de (ver)koop. Dus kan ook bij haar gebeurt zijn. Op je strepen staan hoor!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:17

Ja gewoon verder verkopen hoor, zulke mensen heb je er altijd bij..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:45

ED --> TAO

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:07

Niet laten intimideren, daar gokt ze waarschijnlijk op.. Als ze hem terug wilde sturen bij niet passen dan had ze dat van te voren moeten afspreken immers.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:27

Oh wat een vervelende situatie, begrijpelijk dat je je er een beetje rot door voelt. Maar ze heeft het zadel bekeken en gecontroleerd toen ze hem kocht, en toen mankeerde er blijkbaar niets aan. Wie weet wat er thuis mee gebeurt is? Ik vind dat jij wel degelijk in je recht staat, laat haar maar dreigen met rechtsbijstand hoor.

Maar als je met dit gevoel in je maag blijft zitten, zou je haar een deel van het bedrag terug kunnen geven (zou het zadel niet terugnemen!), gewoon voor je gemoedsrust. Maar dit mag je zelf beslissen natuurlijk!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:30

Ik zou gewoon niet meer reageren.
Ze heeft geen poot om op te staan. (bewijs maar is dat het al gebroken was toen ze het kocht).

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:32

De vrouw heeft het zadel opghaald en dus gezien en in handen gehad. Ze is dus akkoord gegaan met de staat waarin het zadel was... Pech voor haar, wie zegt dat de boom niet bij haar gebroken is..

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:34

Hoe weet ze dat die boom gebroken is?
Als ze dat zelf heeft gemerkt door de "buigproef" dan had ze dat dus ook bij aankoop al kunnen weten.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 17:36

Ik heb zelf onze rechtsbijstand gemaild en wacht reactie even af.
Geloof ook dat ik gelijk krijg, maar dan nog is het niet echt leuk het te hebben.
Vond haar bedreigend overkomen en was niet van plan daarom meteen dan maar toe te geven.
Ze denkt dat de boom gebroken is, dus dat is niet eens zeker ook.

Wachten het even af en dan zie ik wat ik doe, maar niet om dat zij er mee dreigt maar gewoon uit goed fatsoen.
Laatst bijgewerkt door jackyline op 29-04-13 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:36

Gewoon een vriendelijk, nette maar toch duidelijke mail sturen dat deze mevrouw de boom in kan met haar dat jij het zadel niet terug neemt omdat jij zeker weet dat de boom niet gebroken was tijdens het moment van verkoop. Daarnaast heeft mevrouw zelf het zadel gecontroleerd en geaccepteerd op dat moment en is het haar eigen verantwoordelijkheid dat het zadel niet past.

bla bla bla....

je snapt het wel...

met vriendelijke groet,
TS

:)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:52

Niet terug nemen hoor dat is ook het risico wat mensen nemen als ze zadel niet bij de winkel halen vind ik..
Kan me goed voorstellen dat je je banketstaaf voelt maar je weet niet wat er daar mee gebeurt is..
Zelf keer iets soortgelijks meegemaakt was alleen met een aquarium maar toch.. Ze mochten hier alles controleren hij was gewoon goed niks mis mee.. Ze hebben toen eerst alleen aquarium opgehaald en kast wat er bij hoorde zouden ze s avonds voor komen want paste niet in de auto, word ik na een uur dat ze weg zijn gebeld dat ze haar geld terug wil (hoefde overigens alleen voor aquarium te betalen niet voor het kastje) omdat het aquarium zo lek was als wat. Nou hier ging die goed weg.. Misschien had ze m wel laten vallen of weet ik wat, heb dus gezegd dat dat niet doorging omdat ik spul netjes en goed verkocht had. Ze wou de kast ook niet meer hebben. Heb gezegd dat ze niet verplicht was hem op te halen maar als ze dat wou dat ie bij de schutting zou staan en dat ze dan diezelfde dag nog kon halen dat ik hem anders naar de stort zou brengen wij deden er immers niks mee stond in de weg. Ze hebben hem uiteindelijk opgehaald en ze heeft zelfs nog aangebeld om d'r excuses aan te bieden voor het boze telefoontje Smiddags. Heb d'r gezegd dat ze beter spul in de winkel kan kopen als ze ergens garantie op wil..
Nooit weer wat van gehoord..

Zou me er dus niet te druk over maken en gewoon netjes laten weten dat je hem goed verkocht hebt en dat er geen afspraken zijn gemaakt over het eventuele terug brengen..
Succes

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:58

Die gebroken boom had ze zelf moeten zien en was er wss niet eens toen jij het zadel aan haar verkocht. Maar dat je het niet wil terugnemen omdat het niet past vind ik een beetje... tja, onbeschoft is niet het juiste woord, maar niet netjes in ieder geval. Je zegt dat je dit zelf ook al hebt meegemaakt en dat dat helemaal niet leuk was, is het niet een stukje van eigen frustratie die je uitwerkt op haar? Voor de rest is het gewoon een heel vervelende situatie, maar haar verhaal van de gebroken boom lijkt me dikke larie.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:14

Dat is nu eenmaal het risico als je particulier koopt en vooraf geen goede afspraken maakt over het eventuele terugnemen van een zadel.
Daarbij sta je volledig in je recht en ben je niet verplicht het zadel terug te nemen en zeker niet wegnemen'ineens' met een gebroken boom.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:39

Heleennn schreef:
Die gebroken boom had ze zelf moeten zien en was er wss niet eens toen jij het zadel aan haar verkocht. Maar dat je het niet wil terugnemen omdat het niet past vind ik een beetje... tja, onbeschoft is niet het juiste woord, maar niet netjes in ieder geval. Je zegt dat je dit zelf ook al hebt meegemaakt en dat dat helemaal niet leuk was, is het niet een stukje van eigen frustratie die je uitwerkt op haar? Voor de rest is het gewoon een heel vervelende situatie, maar haar verhaal van de gebroken boom lijkt me dikke larie.

Hier ben ik het niet met je eens. Op het moment dat iets uit je zicht verdwijnt kan er van alles mee gebeuren. Misschien heeft mevrouw het zadel laten stuiteren, wie zal het zeggen? Als je van te voren afspreekt dat het zadel gepast mag worden en eventueel teruggebracht dan is het een ander verhaal maar over het algemeen is verkocht gewoonweg verkocht. Veel verkopers bieden de koper aan om het zadel te passen in bijzijn van de verkoper. Wil iemand dat niet, dan is het het risico van de koper.
Mijn dochter heeft laatst een nieuw zadel gekocht maar het passen gebeurde toch echt onder toezicht van de verkoper. Die kwam aan huis, dat is een winkel met een gediplomeerd zadelpasser.
Ik kan zelf ook wel redelijk beoordelen of een zadel goed ligt en ik ken de winkeleigenaren persoonlijk maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat zij dat zadel even aan ons zouden meegeven om te passen. Er zal maar iets gebeuren met dat zadel. Dan hebben we het ook nog eens over flink geld, deze mevrouw heeft een zadel voor een koopje.
Ze had ook haar paard mee kunnen nemen naar de verkoper om te passen en zelfs een zadelpasser kunnen laten komen.

Ik vind het ook nogal vreemd dat het zadel eerst niet past en vervolgens een, ook nog eens misschien, gebroken boom heeft. Een boom is gebroken of een boom is niet gebroken. Dat is vaak niet eens zo moeilijk te voelen. Wie is de deskundige geweest die eerst heeft beoordeeld dat het zadel niet past en vervolgens heeft geconcludeerd dat de boom misschien wel gebroken is?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:51

Gewoon doorgaan met je verkoop hoor! Zij heeft besloten het zadel te kopen. En als er al sprake is van een gebroken boom kan dit net zo goed bij haar gebeuren. Mailen dat je het niet terugneemt, rechtsbijstand gaat hier echt niks aan doen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:32

Heel vervelend natuurlijk dat je in deze situatie beland bent. Ik denk ook dat je het beste even een nette mail kunt sturen met daarin de verklaring dat het zadel goed bij jou de deur uit ging. Daarnaast is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat je een zadel kunt passen en terug brengen als het niet blijkt te passen.
Daar moet je als koper en verkoper dan tevoren, duidelijke afspraken over maken. In jou geval heeft ze dat niet gedaan dus ik zou me er niet te druk over maken. Hoewel het natuurlijk niet prettig is. Je verkoopt je spullen met de beste intenties...

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 14:57

Bedankt gelukkig denken er meer zo over.
Ook vind ik het niet fijn dat er intimiderend dreigend wordt gedaan.
Heb onze rechtsbijstand om een mening gevraagd en verwacht daar het zelfde antwoord als van jullie.
En dan heb ik er ook niet zoveel moeite mee om haar een deel terug te doen (want het gaat maar om een klein bedrag) maar niet omdat zij dreigt en denkt dat ik dan bang wordt.
Maar voor mijn eigen gevoel want ik vind het vervelend voor haar en voor mij en dat zit me niet lekker
Heb haar een nette mail terug gestuurd maar niets meer gehoord.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:08

Heel vervelende situatie.
Ik ben ooit ook de kopende partij geweest, zadel gekocht, in de auto gelegd. Was een Wintec, wist dat het te smal was, maar zou een andere boom in gaan, dan zou het goed passen.
Dus zadel voorzichtig in de auto gelegd en paar dagen later naar ruitershop, die maakten het open, boom eruit en toen bleek de boom in het zadel gescheurd te zijn.
Tja daar ging mijn spaargeld. Ik wist natuurlijk dat ik supervoorzichtig ben geweest, maar ja dat weet de verkoper niet.
Uiteindelijk hebben we het kunnen regelen dat ik de helft van het geld terug kreeg en de verkoper kreeg van mij het zadel terug.
Vond het erg netjes dat we het zo konden regelen, vond het ontzettend rot, ik had zelf niet zoveel verstand dat ik wist hoe ik moest voelen of een boom gebroken was of niet.
Gelukkig hebben wij het op kunnen lossen, maar goed ik begon natuurlijk niet gelijk te dreigen met van alles, want ik wist ook dat zij niet kon weten dat ik daadwerkelijk voorzichtig was geweest en ik kon niet zeker weten dat het zadel al kapot was bij aankoop.

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:47

Als hierover niets was afgesproken, en ze heeft het zadel zelf nagekeken (en er was niets op aan te merken), moet het (als het al waar is dat het een gebroken boom heeft) daar gebeurt zijn. Zij had het zadel al gekocht en het was haar eigendom op het moment dat het gebeurt is, dus is zij de verantwoordelijke. Het zou denk ik toch niets uithalen als ze je voor het gerecht zou slepen.
:D