Emigreren naar Australïe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Micheline

Emigreren naar Australïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:34

Hoi,

Ik heb hier meerdere topics over gelezen, maar de meeste zijn al oud en misschien zou er veel veranderd kunnen zijn. Ik weet ook niet zo goed of ik mijn topic hier goed geplaatst heb?

Mijn vriend heeft kennissen/familie in Australië wonen en wilt heel graag emigreren. Na lang nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat ook wil.
Onze vakantie vorig jaar in Australië was zo geweldig, dat we eigenlijk niet meer terug wilden, maar je raadt het al, ik heb een paard en twee honden.

Baan zeker zijn we daar, omdat mijn schoonfamilie eigen bedrijven heeft.
Het meenemen van mijn honden is ook geen probleem. Daar weten we ongeveer de kosten van.

Ik heb een Haflinger ruin van 9 jaar oud en aangezien ik veel vragen heb gekregen of ik een Haflinger wel aan het Australische klimaat zou kunnen laten wennen... ja dat kan! Ik heb ze zelf in Australië gezien en kunnen het prima aan. De Haflingers worden daar echt buiten als recreatiepaard/sportpaard ook nog gebruikt als werkpaard.

Wie zou mij kunnen helpen om informatie te kunnen krijgen over de exacte kosten, quarantaine, entingen etc?
Zijn er mensen die geëmigreerd zijn met hun paard naar Australië? Hoe was jullie ervaring?

Tips en opmerkingen zijn welkom!

Groetjes

Appelflapje

Re: Emigreren naar Australïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:28

HK > TAO

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:16

Ik weet er niets van..maar wel gaaf zeg!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:18

ik denk dat dit een erg duur grapje gaar worden, en zoek ook goed uit of je je paard ook mee terug mag nemen mochten jullie ooit besluiten toch terug te komen
Wel gaaf, als jullie dit echt gaan doen, spannend hoor

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:21

Snelste antwoord heb je als je gewoon aan de vliegmaatschappij vraagt en dan krijg je van alles te horen wat je doen moet.

Ik weet er ook niet veel vanaf, maar wat een mooie kans zeg, en fijn dat je je dieren niet in de steek laten.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:27

We hebben afgelopen donderdag besloten om definitief te gaan emigreren. Het is een hoop geregel. Huis te koop, visums aanvragen, transport regelen voor de dieren etc. We moeten een hoop papierwerk door nemen.

Voor Siem ben ik nog niet veel verder gekomen. We hebben besloten er alles aan te doen om hem mee te krijgen, maar we moeten ook realistisch blijven... Het gaat ons zeker veel geld kosten, daarom willen we kijken hoe we dit het makkelijkst en goedkoopst kunnen doen. Hoop dat er nog iemand op bokt verschijnt met eventueel ervaring of tips.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:31

Misschien kun je contact opnemen met Annemiek Vincourt van stal Krom in Veeningen, die verkopen paarden naar Australie en zij gaat daar vaak heen clinics geven.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 21:01

Dank je wel willie57! Ik ga dat gelijk doen!

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:28

Heb hier nog een adres van een duitse firma die paarden over de hele wereld vervoerd, volgens mij ook uit Nederland en komen ze je paard thuis ophalen. Guido Klatte Horse transport. International Equine Services. Als je even googled kom je het wel tegen.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:35

schiphol eventueel even informeren? Daarvan kwam ja laatst een topic op Bokt dat hun de quarantaine stallen en alles hadden aangepast. Misschien kunnen hun je ook meer helpen qua kostenplaatje en entingen en dergelijke

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:38

Oh my.... jaloers.....

Ik weet dat Australie streng is wat betreft toelaten, hebben jullie al visa etc? Jullie mogen definitief het land in?
Gaaf zo'n vooruitzicht, fijn dat je daar al contacten hebt, toch erg makkelijk.
Waar gaan jullie heen?

Ik kom niet verder dan komende zomer 1 maand (wel voor de 4e x maar toch....)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:40

De paarden meenemen gaat heel veel geld kosten. Ik weet niet of je vriend Australier is of een beroep uitoefent waardoor hij daar welkom is, maar een working permit krijgen is niet makkelijk, en emigreren als je geen gewild beroep hebt geleerd (bijv. in de zorg) ook niet .

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 21:54

Goof schreef:
Oh my.... jaloers.....

Ik weet dat Australie streng is wat betreft toelaten, hebben jullie al visa etc? Jullie mogen definitief het land in?
Waar gaan jullie heen?

We zijn nog in het voortraject bezig om alle informatie binnen te krijgen etc.
De kans is wel groot dat wij toegelaten worden ivm familie, werk en garantie.

We gaan naar Campbelltown, een uur bij Sydney vandaan.
Wat voor visum heb jij dan?

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:55

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:00

Micheline schreef:
Goof schreef:
Oh my.... jaloers.....

Waar gaan jullie heen?

We zijn nog in het voortraject bezig om alle informatie binnen te krijgen etc.
De kans is wel groot dat wij toegelaten worden ivm familie, werk en garantie.

We gaan naar Campbelltown, een uur bij Sydney vandaan.
Wat voor visum heb jij dan?

Gaaf hoor.
Ik heb gewoon een toeristenvisum, ga een maandje rondrijden in een camper en kom ook door Campbelltown vermoed ik zo ;)
Enig idee op welke termijn je iets hoort over de toelating? Ik ben niet bekend hoor met mensen die emigreren die kant op, maar ik vraag me serieus af of je wel zo makkelijk binnen komt, zelfs al heb je contacten en werk. Naar mijn weten zoeken ze echt specifieke beroepen.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:15

Goof schreef:
Gaaf hoor.
Ik heb gewoon een toeristenvisum, ga een maandje rondrijden in een camper en kom ook door Campbelltown vermoed ik zo ;)
Enig idee op welke termijn je iets hoort over de toelating? Ik ben niet bekend hoor met mensen die emigreren die kant op, maar ik vraag me serieus af of je wel zo makkelijk binnen komt, zelfs al heb je contacten en werk. Naar mijn weten zoeken ze echt specifieke beroepen.

Gaaf joh! Australie is echt een land waar volgens mij vrij veel mensen willen blijven.
Uiteraard is niets zeker qua toelatingen en weet ook niet op welk termijn je meer kunt weten. Van de ruim een miljoen aanvragen dat zij krijgen, worden er 140.000 visums weggegeven.
Nee heb je, ja kun je krijgen en daarom proberen wij het ook en is het ook echt iets wat wij willen.

We zijn nu echt bezig met informatie inwinnen en hebben binnenkort contact met mijn schoonfamilie. Hulp van down under is altijd makkelijk :D

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:15

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:18

Nou gaaf hoor, ben zeer benieuwd.
Laat je het weten als je meer weet?

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:22

Goof schreef:
Nou gaaf hoor, ben zeer benieuwd.
Laat je het weten als je meer weet?

Is goed! Zodra ik meer info heb kunnen krijgen laat ik je wat weten :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:15

Is je vriend ook Australiër omdat je schoonfamilie daar woont, dan is het makkelijk.

Mijn man is nieuw zeelander en onze kids hebben we ook daar ingeschreven, dan kunnen zij altijd in de toekomst zelf beslissen.

Paard naar nz kost 10.000, puur alleen vlucht.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:02

kevje06 schreef:
Is je vriend ook Australiër omdat je schoonfamilie daar woont, dan is het makkelijk.

Mijn man is nieuw zeelander en onze kids hebben we ook daar ingeschreven, dan kunnen zij altijd in de toekomst zelf beslissen.

Paard naar nz kost 10.000, puur alleen vlucht.

Onze familie is Nederlands. De tante is alleen in Austalie geboren en 16 jaar geleden definitief geëmigreerd naar Australie.
Paard naar Australie kost rond de 17.000 euro maar dat is inclusief quarantaine, papierwerk en vaccinaties etc.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:12

Wat gaaf dat je gaat emigreren!
Er is een HK topic over emigreren in het algemeen: [HK] Emigreren, waar heen en waarom

Misschien zou je ook contact op kunnen nemen met Copabella stables die zitten in Australië, en gaan natuurlijk ook wel eens op pad met een paard voor wedstrijden etc (Londen 2012, maar ook de hengst Visage heeft ander half jaar in Frankrijk gestaan) wie weet kunnen/willen zij je helpen met wat vragen beantwoorden.
Verder zit er in het topic wat ik eerder noemde ook iemand die in Australië zit, heeft volgens mij geen paard mee genomen, maar werkt daar wel in de paarden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:17

Ik snap dat je heel gek op je paard bent maar 17.000 euro!! Dat is verschrikkelijk veel geld. Zou ik toch nog eens heel goed over nadenken, iig het eerste jaar zou ik het paard in Nederland laten want je weet niet of het wonen en werken wel is wat je je er van voorstelt, dus denk ook aan een eventuele terugreis en dan moet je weer 17000 euro ophoesten.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:29

Mag ik vragen hoe je aan die 17000 euro komt. Wordt veel gespeculeerd over bedragen van paarden transport. Ik hoorde dat je rond de 4000 voor het vliegen kwijt was en dan de 3 weken voor en na de vlucht in quarantaine. Heb dit ook maar van anderen, maar ken iemand die zijn paard is daar heen gegaan en kan me het niet voorstellen dat zij zoveel hebben betaald. Hou ons een beetje op de hoogte want ben er wel benieuwd na hoeveel het nu echt kost.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:32

dat is ook wel een goede tip van bigone, een jaar hier kost geen 17 000 euro.
maar dan heb je natuurlijk helemaal geen contact met je eigen paard.

als het tenminste echt zo duur word.