Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) gewaarborgd is
* troi schreef:Schade veroorzaakt door je paard is voor jouw rekening.. ...

Quad schreef:Naar mijn weten als ik een auto parkeer (of iets dergelijks) kan ik ophangen wat ik wil, maar rechtsgeldig is het niet.
De uiteindelijke eigenaar van de stal/manege is verantwoordelijk voor wat er gebeurd, hij of zij heeft ook zijn voorwaarden hangen, en daar zal waarschijnlijk in staan dat gevolgen die door jouw paard aangeven niet voor zijn rekening zijn. Hiermee krijg je dus dat automatisch jij verantwoordelijk wordt als er iets gebeurd met het paard en het kind.
Een overleg met de stalhouder zou een goed idee zijn, misschien samen met een paar andere ruiters eerst het probleem overleggen? Samen sta je zover ik weet altijd sterker.
Voorlopig is goed opletten een vereiste.

Lowara schreef:Quad schreef:Naar mijn weten als ik een auto parkeer (of iets dergelijks) kan ik ophangen wat ik wil, maar rechtsgeldig is het niet.
De uiteindelijke eigenaar van de stal/manege is verantwoordelijk voor wat er gebeurd, hij of zij heeft ook zijn voorwaarden hangen, en daar zal waarschijnlijk in staan dat gevolgen die door jouw paard aangeven niet voor zijn rekening zijn. Hiermee krijg je dus dat automatisch jij verantwoordelijk wordt als er iets gebeurd met het paard en het kind.
Een overleg met de stalhouder zou een goed idee zijn, misschien samen met een paar andere ruiters eerst het probleem overleggen? Samen sta je zover ik weet altijd sterker.
Voorlopig is goed opletten een vereiste.
Maar... TS gaf aan dat er wel regels waren, maar dat deze niet goed nageleefd worden. Het lijkt mij de taak van een pensionhouder om te zorgen dat als deze regels niet worden nageleefd, er wat aan wordt gedaan.
) Je bent niet verantwoordelijk voor incidenten . ALs dat plaatje rechtsgeldig is weet ik niet maar ik weet wel als je naar een grote supermarkt gaat daar hangt ook zo een plaatje dat de directie niet verantwoordelijk is voor incidenten ... dus ik twijfel maar denk toch dat dit ook zo is voor de weide . Posh schreef:Steeds meer mensen weten dat, zeker met al die consumentenprogramma's op TV. Bordje kost niet zoveel en het kan geen kwaad, maar verwacht er niks van.LDRD schreef:Zo'n bordje heeft geen rechtskracht.
Wil niet zeggen dat het niet kan helpen om mensen een beetje wakker te schudden.
Puur om mensen inderdaad af te schrikken e.d. hebben we dat bordje er hangen, kan echt goed helpen