Wie heeft de gouden tip? Dank namens paard en eigenaar. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wie heeft de gouden tip? Dank namens paard en eigenaar.
]
-> zo leert ze wachten tot ik weer bij haar hoofd ben, heb er een hekel aan als paarden uit zichzelf uit de trailer gaan. Wachten!Fransje_70 schreef:Ik heb dezelfde vraag. Heb me wel bedacht om met lossen een longeerlijn aan paard te maken die je om de voorstang heenslaat, dan kan je de achterstang losmaken met de longeerlijn in je hand en heb je vooraan nog wat te zeggen met die longeersingel, kunnen ze ook niet al te makkelijk achteruit eraf vliegen of omdraaien. Is dat een idee?
Jes schreef:Casca, ik zou als ik jou was nooit de klep open doen voordat het paard los is van voren, heb dat al eens gruwelijk fout zien gaan bij iemand.....
ITVC, daar zeg je inderdaad wat, ik heb een 2paards trailer en dan "valt" de balk aan een kant inderdaad gewoon naar beneden...

Casca schreef:Fransje_70 schreef:Ik heb dezelfde vraag. Heb me wel bedacht om met lossen een longeerlijn aan paard te maken die je om de voorstang heenslaat, dan kan je de achterstang losmaken met de longeerlijn in je hand en heb je vooraan nog wat te zeggen met die longeersingel, kunnen ze ook niet al te makkelijk achteruit eraf vliegen of omdraaien. Is dat een idee?
Ik doe het liefst zo min mogelijk touwen om een paard heen, als er dan iets paniek is, of zij is je een fractie voor... Lijkt me gauw in de knoop komen.

Fransje_70 schreef:itvc schreef:@unihorses, ik hoor niet anders dan dat het levensgevaarlijk is om je paard met open achterklep en zonder billenbalk aan het halster vast te laten staan
Ik ook, ik wil graag weten wat er dan allemaal kan gebeuren, kan me voorstellen dat ie gaat hangen? Steigeren? trailer afbreekt?