Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
biancalaylo schreef:ik heb geen shire of zulke grote rassen, maar volgens mij kunnen die in een 1,5 paards trailer. en ik denk dat je die zou kunnen trekken met zo'n grote VW bus.
Ibbel schreef:1 Shire in een 2-paardstrailer. Geen probleem. Laadvermogen 2-paards is meestal 1200 kg.
Ging goed, alleen de 2e keer ging de trailerklep stuk (de sluiting) waren de grote stang vergeten dus zo erin, maar heeft dus tegen de klep gehangen..
BianCatjee schreef:Ik heb voor een vriendin 2x over een belgisch trekpaard vervoerd in een 2-paards trailerGing goed, alleen de 2e keer ging de trailerklep stuk (de sluiting) waren de grote stang vergeten dus zo erin, maar heeft dus tegen de klep gehangen..
Er stond een Santa fee 4x4 aandrijving voor en het was een trailer van (moet ik even hard nadenken welke het ook alweer was..) als ik het weer weet laat ik het hier weten![]()
Maar zorg wel dat zowel auto als trailer goed onderhouden zijn..
xTammyy schreef:Qua auto hoef je niet persee een hele grote auto te hebben.
Een vriend van me had zo'n auto waar je wel vaker van die jonge gasten in zien rijden, twee deurs en dus niet groot. Maar omdat er een sterke en zware motor in zat mocht die gewoon een twee-paardstrailer trekken.
Tammy_ schreef:Een kennis van mij had een kleine vrachtwagen voor 2 paarden omgebouwd voor 1 Belgisch trekpaard. Ze had de laadklep wel laten verstevigen trouwens, het paard woog net iets meer dan 1000kg.
Siersma schreef:Vriendin van mij heeft een Shire van 1.80 hoog. Ze heeft een 2-paards Bockman, of ie extra hoog is weet ik eigenlijk niet. Ze heeft de voorstang eruit gehaald en dat past ie er precies in en kan de achterstang ook nog dicht. Gaat prima en ze crossed er heel NL mee door.
Susyb schreef:BianCatjee schreef:Ik heb voor een vriendin 2x over een belgisch trekpaard vervoerd in een 2-paards trailerGing goed, alleen de 2e keer ging de trailerklep stuk (de sluiting) waren de grote stang vergeten dus zo erin, maar heeft dus tegen de klep gehangen..
Er stond een Santa fee 4x4 aandrijving voor en het was een trailer van (moet ik even hard nadenken welke het ook alweer was..) als ik het weer weet laat ik het hier weten![]()
Maar zorg wel dat zowel auto als trailer goed onderhouden zijn..
Haha ja mijn ouders laten mij echt niet de weg opgaan met een een niet goed onderhouden auto of trailer hoor haha!
Dan doen ze me wat.
Ik heb (samen met mijn moeder) een ssangyong Korando. Een krachtpatser dus.. En mijn trailer is ook net weer voor een keurbeurt geweest en helemaal tip top.. ik kan me gewoon niet voorstellen dat z'n trailer z'n paard kan houden (heb ooit een keer een filmpje gezien dat de laadklep afbrak toen beestje erop wou lopen.. haha)
Helaas zijn er mensen dit dit wel doen.. 
DoTiramisu schreef:Maar ipv dat je een Shire neemt kun je ook een kruising Tinker x Shire nemen?
Waar ik eerst stond met mijn paard had je ook zo'n paard en die was even geschat tussen de 1.65 en de 1.75 in.
En iets langer lichaam maar niet veel langer dan een 'gewoon' paard.
Hier een foto van dat paard (een beetje onduidelijk):
Maar dan krijg je een idee van..
[ Afbeelding ]
Susyb schreef:DoTiramisu schreef:Maar ipv dat je een Shire neemt kun je ook een kruising Tinker x Shire nemen?
Waar ik eerst stond met mijn paard had je ook zo'n paard en die was even geschat tussen de 1.65 en de 1.75 in.
En iets langer lichaam maar niet veel langer dan een 'gewoon' paard.
Hier een foto van dat paard (een beetje onduidelijk):
Maar dan krijg je een idee van..
[ Afbeelding ]
Ja het zit echter zo.. Ik ben zelf dus 1.85 (misschien wel langer maar dat was de laatste keer dat ik gemeten was![]()
En vrij stevig (niet dit maar mijn lichaamsbouw is gewoon stevig.. breed gebouwd)
En z'n kruising zie je niet veel.. daarbij wil ik misschien tegen die tijd wel weer een veulen (mijn paard heb ik ook al veulen gekocht (nou ja gekregen dan) )
En dan wil ik de gok niet wagen dat hij 1.65 is,. want dat is mijn huidige paard dus ongeveer ook en dat is voor mij net aan de kleine kant..
Ergens is het inderdaad handig.. maar denk niet dat je die kruising veel tegenkomt (of wel?!?)
Dus dan zou ik toch liever voor een ras gaan dat bekend staat om zijn stokmaat als dat ik de gok neem
edit: je hebt wel een super mooi paard trouwens!!