Lenen jullie je trailer uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ja,doe ik niet moeilijk over.
29 (9%)
Nee,absoluut niet.
61 (19%)
Misschien,ligt eraan wie het is.
120 (38%)
Misschien,ligt aan de situatie (denk aan kliniek,spoedgeval)
102 (32%)
Enkel als er een contract getekend word.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 314

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 10:56

Zouden jullie je trailer uitlenen of is dat een vraag waar het antwoord altijd NEE op zal zijn?

Zelf ben ik erg zuinig op mijn 2-paards trailer en leen hem liever ook echt niet uit!
Heb jarenlang moeten sparen en ben bang dat een ander toch wat makkelijker en onvoorzichtiger ermee rijdt.
Iedere keer nadat ik ermee ben weggeweest maak ik de trailer van binnen schoon en laat dat liever niet vies worden door een ander zijn paarden of schapen.

Sommige vinden dat egoistisch :o
Ik zelf zie dat niet zo :+

Wat is jullie mening hierover?

44Myrthe44

Re: Lenen jullie je trailer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:58

Nee, mijn trailer wordt absoluut niet uitgeleend.
Mijn paard staat er rustig in, wie weet trapt een ander paard de hele trailer aan gort.
Bovendien maken ze hem dan vies. Wie weet rijden ze er onvoorzichtig mee.
Ik wil het gewoon niet!

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:59

Nee ik niet. Alleen als ik er zelf bij ben. Ben er zelf ook erg zuinig op.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:01

Nee ik leen mijn trailer niet uit, ben sowieso niet happig op uitlenen of lenen van een ander....
Ben je er zelf zuinig en netjes op zal er bij een ander wat gebeuren, zit je weer dat het gerepareerd moet worden, kosten daarvan enzovoorts....
Onze trailer is inmiddels 6 jaar oud, ziet er van buiten nog als nieuw uit, staat dan ook altijd binnen, alleen van binnen op de laadklep en de rubberen vloer zie je dat hij gebruikt is, verder geen beschadigingen. Krijg dan ook altijd te horen is dat een nieuwe? Diegene waar de trailer in onderhoud is wil m graag inruilen, hij ziet ze zelden zo netjes!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:01

zelf hebben wij geen trailer dus lenen wij hem (daar staat wel altijd een vergoeding + nette uitgespoten trailer tegenover en als we schade maken wordt dat natuurlijk gewoon betaald!!). We zijn hier erg dankbaar voor want we hebben zelf een aanhangwagen welke nu al een paar keer is uitgeleend en steeds met iets kapots terug komt of helemaal onder de viezigheid zit terwijl we hem schoon meegeven. Liever niet dus maar ben wel erg dankbaar dat andere mensen de trailer wel aan ons uitlenen.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:02

Wij lenen onze trailer best wel eens een keer uit, maar dit is al een hele oude 1,5 paards trailer. :)
Zelf lenen we iedere week +- 2 x de trailer van ons buurmeisje, omdat zij een 2 paards trailer heeft en mijn paard te klein is voor onze eigen trailer. We rijden er net zo voorzichtig mee als onze eigen trailer en zorgen altijd dat al het hooi en de ontlasting eruit is en dat we hem netjes terug zetten. :)
Mocht hij een keer niet goed staan oid, zegt ons buurmeisje het tegen ons en letten wij daar op.

Pinkeltje

Onze trailer word alleen aan vrienden van ons uitgeleend maar voor ruil kunnnen wij alle mest enz naar hun brengen dus goede deal!

TJolieke

In principe niet, maar in noodgeval zou het toch best eens kunnen. Ik speel wel af en toe 'taxi' als iemand geen vervoer heeft om bijv. op concours of naar de les te komen, maar dat zie ik niet als uitlenen want dan rij ik zelf met mijn eigen auto en trailer.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

Mijn trailer wordt absoluut niet uitgeleend. Voor goede vriendinnen wil ik best een keertje rijden. Maar het is zo onhandig met verzekeringen. Als iemand anders jouw trailer aan gort rijdt, is volgens mij niemand daar voor verzekerd.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:04

wij lenen onze trailer niet uit, maar we zullen al wel eens een paard vervoeren voor mensen die geen trailer hebben :) maar dat doen we dus zelf en rijdt de eigenaar gewoon met ons mee.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:07

Voor spoedgevallen e.d. zou ik mijn trailer zo meegeven. Voor plezierritjes niet. Wil je wedstrijden rijden of naar het bos dan weet je dit ruim van te voren en kun je naar mijn mening een trailer huren. Hebben we zelf ook jaren gedaan. Toen heb ik gespaard en zelf een trailer gekocht (inmiddels weer verkocht). Ik vind jou dus helemaal niet egoïstisch!

Mocht een ander toch iets beschadigen dan is het altijd maar de vraag of je de schade vergoed krijgt. Het kunnen nog zulke goede, leuke lieve en vriendelijke mensen zijn maar hoe vaak is zoiets niet al eens verkeerd afgelopen? Nu is een kapot lampje nog niet zo'n ramp... maar een klep die bijvoorbeeld kapot gaat is veel duurder om te repareren en dan zou jij niet meer weg kunnen met je paard!

Ik heb het zelf nooit gedaan en eerlijk gezegd wat een ander daarvan vind... niet belangrijk :(
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 28-01-13 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:10

Ik leen hem alleen uit aan mensen die ik vertrouw en zeker weet dat ze hem schoonmaken, netjes mee rijden en geld hebben als er wat kapot raakt en dat ook laten maken.
Dat zijn tot nu 2 mensen geweest. Die zouden hem zo weer mee krijgen.

Verder wordt ie niet uitgeleend.
Ik heb het nu al een paar keer mis zien gaan met mijn vriendin. Keer op keer krijgt ze de trailer smerig terug. Ik vind het zo brutaal.. gewoon je stront er in laten liggen, terwijl de afspraak is dat ze hem schoon terug zou krijgen.
Zij is er nu ook niet happig meer op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:12

Ja hoor, ik ben daar heel makkelijk in.
Aan echt onbekende natuurlijk niet (heb wel eens gereden voor onbekenden), maar voor de rest maakt mij het niet uit.
Leen ook zo mijn hele combinatie uit (auto/trailer/pony).

Ik gebruik mijn trailer zo weinig, dat het zonde is hem werkeloos te laten staan.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:13

Onze trailer wordt alleen door ons gereden of door iemand die we goed kennen en waarvan we weten hoe hij of zij ermee rijdt.
Als het een spoedgeval is zullen we ook altijd kijken of we niet zelf kunnen rijden.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:13

Wij lenen hem makkelijk uit aan vrienden/kennissen en er is wel een paar keer schade geweest maar dat is altijd netjes via de wa verzekering van de lener geregeld.
Uiteraard wordt hij gewoon netjes schoon weer terug gezet.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:17

Nee in principe niet. Maar in geval van noodgeval en dan ligt het er ook nog aan wie het is.. En dan ligt er nog aan wat voor paard er op komt te staan sowieso rijden we dan zelf met de trailer en de eigenaar kan met ons mee rijden.
Een aantal jaar geleden hebben wij een trailer opgeknapt rondom nieuw hout, nieuwe bodem. Onze paarden hadden er nog niet opgestaan en een vriendin vroeg of ze de onze even mocht lenen ze moest haar paard even verhuizen was maar een stukje van 10 km. Je wilt niet weten hoe ik de trailer terug kreeg.. Stukken hout uit de wand, klep beschadigd door het trappen.. Oeps sorry en dank je wel voor het lenen.. Niks vergoeden wat kapot is gemaakt.. Ik heb me jaren geergerd hoe de trailer er uit zag ben je zelf zuinig op je spullen.. Doe ik dus nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:18

Ik noem onze trailer altijd de slet van de ponyclub, iedereen rijd ermee.
Uiteraard lenen wij hem alleen uit aan bekende, maar dit is eigenlijk alleen als iemand echt in nood zit en als wij de trailer zelf niet nodig hebben. Iedereen hier uit de omgeving heeft zo hun eigen trailer. Enkele jaren geleden is er iemand anders met onze trailer over de kop gegaan en dit was door hun heel netjes opgelost dus ik zie het probleem er niet van om hem ook niet aan (goede!) bekende uit te lenen. Stel als ik straks in nood zit en een trailer moet lenen zou ik graag ook ergens een trailer willen lenen. ;)

Nu is onze trailer ook een oudje, misschien als we later een nieuwe kopen dat we dat niet zo snel meer doen. Ook lenen wij hem absoluut niet aan iedereen uit, we moeten iemand toch wel kennen en weten hoe iemand in elkaar steekt.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:19

RenWaBl schreef:
Wij lenen onze trailer best wel eens een keer uit, maar dit is al een hele oude 1,5 paards trailer. :)
Zelf lenen we iedere week +- 2 x de trailer van ons buurmeisje, omdat zij een 2 paards trailer heeft en mijn paard te klein is voor onze eigen trailer. We rijden er net zo voorzichtig mee als onze eigen trailer en zorgen altijd dat al het hooi en de ontlasting eruit is en dat we hem netjes terug zetten. :)
Mocht hij een keer niet goed staan oid, zegt ons buurmeisje het tegen ons en letten wij daar op.

Hier even nog een aanvulling op. Mijn buurmeisje gebruikt deze trailer zelden.
En als er iets kapot is, maken wij dat gewoon. :) Laatst deed het licht in de trailer het niet, toen heeft mijn vader het gemaakt. En toen 1 van de banden slap was, hebben wij deze weggebracht om te laten maken.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:20

Hier wordt de trailer ook niet uitgeleend, de enige mogelijkheid bij spoed is wanneer ik of mijn ouders er zelf mee rijden. En als ik al weet dat het een paard is wat slaat in de kar, gaat het verhaal ook niet door. Daarvoor is m'n trailer me te veel waard.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:20

Ik leen mijn trailer eigenlijk nooit uit.
Ik leen alleen aan mensen uit die ik goed ken of in een noodgeval.
Ik ben inmiddels met mijn 3e trailer bezig en bij de eerste was ik veel makkelijker dan bij deze. Bij iedere trailer wordt ik er een beetje zuiniger op want het kost bakken met geld zo'n trailer.
Mijn trailer staat gratis op stal bij de fokker waar ik voor rij en als zij een trailer nodig hebben nemen ze die van mij mee aangezien ze er zelf geen hebben. Dit zijn echter zeer nette mensen, mijn trailer is nadat ze hem hebben gebruikt vaak schoner dan dat ik hem zelf wegzet.
Ik wil ook best wel eens iemand wegbrengen maar sinds ik kinderen heb ben ik daar wel een stuk selectiever in geworden. Ik kan moeilijk ieder weekend weg zijn voor anderen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:22

flitzz schreef:
Onze paarden hadden er nog niet opgestaan en een vriendin vroeg of ze de onze even mocht lenen ze moest haar paard even verhuizen was maar een stukje van 10 km. Je wilt niet weten hoe ik de trailer terug kreeg.. Stukken hout uit de wand, klep beschadigd door het trappen.. Oeps sorry en dank je wel voor het lenen.. Niks vergoeden wat kapot is gemaakt.. .

Dat zou dus al geen vriendin meer van mij zijn...
Natuurlijk kan er een x wat kapot gaan, of een paard zo over de rooie dat de boel beschadigd.
Maar een goede vriendin zou hier vreselijk van balen en proberen een oplossing te vinden.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:26

Nadat onze trailer gestolen was, hebben wij de gloednieuwe trailer van de staleigenaren mogen gebruiken. Ze hadden er zelf nog niet eens mee gereden.
We waren hier heel dankbaar voor en hebben hem helemaal heel en super schoon terug gezet. En toen er een keer iets kapot ging hebben we in goed overleg besloten of het onze schuld was (was het overigens niet, fabricage fout).
Wij zouden onze trailer maar aan een paar mensen uitlenen, met goede afspraken. Maar ik zou wel iemand ermee willen helpen!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:28

Dat is ze ook niet meer. Ze vond het heel vanzelf sprekend dat wij opdraaide voor de kosten..

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:36

Nee ik leen mijn trailer niet uit! Dat ding heeft veel geld gekost en er zit ook een emotionele waarde aan.

Laatst werd ik gebeld door een stalgenoot met de vraag of ze mijn trailer mocht lenen. Haar paard was erg ziek en moest naar de kliniek. Toen heb ik gezegd dat ik mijn trailer niet uitleen maar dat ik wel met haar en haar paard naar de kliniek wou rijden. Dit heb ik toen ook gedaan. Vervelend was wel dat ze een heftige beslissing moest nemen, opereren of inslapen. Daar sta je dan als 'vreemde' bij. Terwijl je het gevoel hebt dat je daar niks mee te maken hebt. Buiten of in de auto wachten was echt te koud. Dus heb gevraagd of ze het erg vond als ik erbij bleef. Uiteindelijk heeft ze besloten het arme dier in te laten slapen. Toen heb ik op haar verzoek nog foto's gemaakt van hun samen. Zo kon ik toch nog wat nuttigs doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:40

Ik heb eerst erg moeten wennen aan het feit dat ik, eindelijk, een eigen trailer had en had er moeite mee hem uit te lenen. Toen ik er eenmaal aan gewend was, was ik blij dat ik andere mensen kon helpen die in hetzelfde schuitje zaten dan ik :) . Totdat de staleigenaar een keer vroeg of hij mijn trailer mocht lenen voor trailerladen te oefenen. Er zou niet eens mee gereden worden. Ik vond mijn trailer, achteroverhellend tegen een muur met het zeiltje open tegen de wind in, neuswiel niet uitgedraait en vol met stront terug. De sleutel van het slot lag midden in de kantine op tafel, voor iedereen voor het grijpen. Ik heb hem zelf dus maar meegepakt en de trailer nooit meer uitgeleend. De staleigenaar was nog verbaasd ook dat ik mijn sleutel terug had gepakt en hij hem niet meer kreeg 8)7 .