Ariebren schreef:Lees dit dan maar even door.
Artikel 15
Dit artikel regelt de tuchtrechtelijke handhaving van het I&R systeem. Voor de handhaving
van verordeningen in medebewind wordt in beginsel het handhavingstraject van de
medebewindsvorderende wet gevolgd. In dit geval is dat de Gwwd en bestaat de
handhaving uit strafrechtelijke en bestuursrechtelijke instrumenten. Daarnaast kan de
minister ingevolge artikel 108a Gwwd, juncto artikel 3, van het Besluit identificatie en
registratie voor dieren, bepalen dat het productschap bij overtreding van
medebewindsverordeningen tuchtrechtelijke maatregelen kan stellen. Van die bevoegdheid
heeft de minister in artikel 2 van de Regeling medebewind vergoeding en tuchtrechtelijke
maatregelen identificatie en registratie van eenhoevige dieren gebruik gemaakt. Concreet
wordt aangegeven ten aanzien van welke overtredingen tuchtrechtelijke maatregelen kunnen
worden gesteld. In aansluiting daarop dienen de tuchtrechtelijk te handhaven bepalingen
expliciet in de verordening te worden aangewezen.
Ter zake van de tuchtrechtelijke procedure en de tuchtrechtelijke maatregelen is de Wet
tuchtrechtspraak bedrijfsorganisatie 2004 van overeenkomstige toepassing. Dit houdt onder
meer in dat op overtreding de volgende tuchtmaatregelen kunnen worden gesteld: berisping,
een geldboete van ten hoogste een bedrag van de derde categorie (maximaal € 7.400,00), in
voorkomend geval een geldboete van ten hoogste de vierde categorie (maximaal
€ 18.500,00), openbaarmaking van de uitspraak op kosten van de betrokkene en het onder
verscherpt toezicht stellen van het bedrijf van betrokkene.
Hoef ik allemaal niet te lezen,
zal me een worst wezen wat ze allemaal aan wetten en regels opstellen, IK als EIGENAAR voel me het prettigst met het paspoort THUIS.
Stalhouder wil het paspoort (momenteel nog) niet op stal hebben, dus WAAROM zou ik me daar druk om maken??
Dat jij het anders wil, prima.. als jij een goede wachtrij voor je pension hebt en het kan veroorloven om mensen weg te sturen die het anders willen, prima.. maar bij veel andere stallen is dat anders en ik geloof niks van die boetes enz, wij wonen allemaal in de buurt van de stalling en ik kan het paspoort binnen 4 minuten ter plaatse hebben.
Waarom wil je hier in godsnaams zo veel energie in pompen? Je komt over als een soort van Johova getuige "voor paspoort op stal"