Wat geven aan hulpje op stal? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Wat geven aan hulpje op stal? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:54

Misschien een rare titel, maar we zitten thuis even in dubio.

Sinds enkele maanden heb ik thuis een meisje van 11 ( bijna 12 jaar ) die elke zaterdag in weer en wind mij komt helpen met mijn 4 paarden.
Door de weeks mest ze ook minimaal 3 dagen nog stallen uit, haalt vaak de paarden alvast binnen etc.
Door eigen fysieke problemen een absolute must voor mij, en ben haar hier ook onwijs dankbaar voor.

Nu willen we haar hier graag voor bedanken, en met oog op een eigen pony einde voorjaar, leek het ons erg leuk om een spaarpotje aan te leggen voor haar, en elke keer dat ze helpt hier een bedrag in te doen, zodat ze straks een leuk bedragje heeft gespaard om nieuwe spulletjes voor haar brand new pony te kopen :Y)

Maaaaaar.......... Wat geven we haar?
Het zou gaan voor het helpen op de zaterdag ( andere dagen least ze een pony van ons of wordt ze beloond met extra training) ze is dan ongeveer 3 tot 4 uur bij ons met helpen.
We willen haar zowiezo iets geven voor deze dag, en niet in natura betalen ivm gewoonweg geen tijd en dieren verder beschikbaar hiervoor.

Wat raden jullie aan? En hoe is dit leuk te brengen voor haar? Ze helpt al die tijd al vrijwillig, dus weet zeker dat dit gewaardeerd gaat worden omdat het gekoppeld is aan sparen voor eigen pony spulletjes.

Barst maar los :')

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:57

Ik denk dat het misschien wel slim is om even te overleggen met haar ouders wat zij van dit plan vinden.
Je kan natuurlijk wel geld geven o.i.d. maar als haar ouders het er niet mee eens zijn dan is het eerder een probleem dan een leuke bijverdienste voor een eigen pony. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:59

Lastig, maar mag ze dit met haar leeftijd wel doen egenlijk ook al doet ze het vrijwillig. Ik zou zelf bv 20 of 25 euro per week geven. Misschien wat veel maar als je de uren gaat rekenen die ze per week voor jullie bezig is. Dat is iets meer als 5 euro per uur. Ligt hoger dan ze normaal zou verdienen als ze zou mogen werken.

Andere vraag, ligt ergens vast dat als ze problemen oploopt door het werk jullie niet aansprakelijk is? Misschien ver gedacht maar een ongelukje zit in een klein hoekje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:01

Dat soort meisjes zijn wel goud waard hoor ! :D

Als je denkt aan geld; ongeveer een 10'tje per week?
Dat is ruim 3 euro per uur, en wel genoeg voor iemand
van haar leeftijd vind ik. Dat is 40 per maand, en daar kan ze
leuke spulletjes van kopen toch :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:02

Misschien iets van spulletjes vast voor haar toekomstige pony? Halstersetje, bak snoepjes, dat soort dingen? Eventueel bij de ouders een wensenlijstje lospeuteren of een keertje met haar naar de ruitersportwinkel gaan?

M_INEKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:02

Onze hulpjes verdienen tot 14 jaar 2,50 euro per uur. Als ze 14 jaar worden gaan we 0,50 per jaar omhoog. Dat is dan toch 7,50 tot 10,00 per zaterdag en tikt mooi aan in haar spaarpotje. Leuk dat jullie haar op deze manier willen gaan belonen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:06

Wat leuk!
Ik zou persoonlijk doen wat jij het zelf waard vind.
2.50 kan, maar zoals in jou geval zou ik zoals eerder gezegd 20-25 euro per week ook niet gek vinden hoor.
Iemand die je kan vertrouwen is goud waard, of ze nou 11 zijn of 30.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:12

Ik denk ook dat 2,50 per uur n mooi bedrag is. Ik zou er iig erg blij mee zijn, zeker als ik het niet verwachtte! Kan ze ( of jullie) toch mooie spulletjes voor kopen voor haar pony! Verder lijkt het me inderdaad een goed idee even te overleggen met haar ouders

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:18

dide schreef:
Ik denk dat het misschien wel slim is om even te overleggen met haar ouders wat zij van dit plan vinden.
Je kan natuurlijk wel geld geven o.i.d. maar als haar ouders het er niet mee eens zijn dan is het eerder een probleem dan een leuke bijverdienste voor een eigen pony. :)

Vanzelfsprekend wordt dit eerst met de ouders zonder het meisje besproken. Mar wilde eerst ervaringen en eventuele guide lines eer ik dit ter sprake breng

Duuk2011

Re: Wat geven aan hulpje op stal? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:20

Leuk idee!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 21:20

M_INEKE schreef:
Onze hulpjes verdienen tot 14 jaar 2,50 euro per uur. Als ze 14 jaar worden gaan we 0,50 per jaar omhoog. Dat is dan toch 7,50 tot 10,00 per zaterdag en tikt mooi aan in haar spaarpotje. Leuk dat jullie haar op deze manier willen gaan belonen.

Dit klinkt erg goed :j
Wil bewust geld geven ipv zelf spullen kopen, mijn smaak verschilt teveel met de gemiddelde penny vrees ik :')
En juist de drive voor haar dat ze zelf gespaard heeft voor haar echte zuurverdiende spulletjes lijkt mij erg leuk :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:21

Ontzettend leuk idee voor deze meid! :j Denk juist dat ouders dit ontzettend waarderen. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:24

Wat een handig meisje en leuk dat je iets voor haar wilt doen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:28

komt ze nog wel als die eigenpony eris? of komt die dan bij jullie te staan?

Daffodil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:29

Leuk idee. Wordt het dan een verrassing of weet ze dat ze dat beag gaat krijgen?

Zelf vind ik een bedrag van rond de 3 euro ook wel gepast. Zeker als ze toch al niet voor geld werkt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 23:12

unihorses schreef:
komt ze nog wel als die eigenpony eris? of komt die dan bij jullie te staan?

Pony komt eerst bij ons te staan, maar zal snel naar een pensionstal verhuizen ivm dat wij geen stallen over hebben. Puur alleen even de opstart helpen vanaf hier, en pony enkele weken monitoren of hij/zij geschikt is voor haar.
Meisje stopt tegen die tijd denk ik ook, hoewel ze steeds lief aangeeft te blijven komen, weet ik dat ze het straks lekker druk gaat krijgen daar met nieuwe dinnetjes en haar eigen pony :D

En zo hoort het ook hoor, ze heeft straks dubbel en dwars haar eigen pony verdiend, ik hoop tegen die tijd weer een nieuw lief meisje te krijgen zo rond de 12 jaar ( die staat al klaar zelfs :') ), maar tot die tijd genieten we nog even van deze :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:18

Mmm, ik weet het niet. Ik zou óf 20-25 euro p.w. geven, óf niks en dan misschien aan het eind een keer met haar naar de paardenwinkel gaan en wat spullen laten uitzoeken.
Nu je haar niks geeft, ziet ze het misschien niet als werk, maar gewoon als helpen wat je ontzettend waardeert. Ga je straks een bedrag per uur geven, dan laat jij het blijken dat je het 'maar' 2,50 per uur waard vind. Dat zou voor mij persoonlijk ontzettend demotiverend werken (behalve als je veel geeft, zoals 20-25 euro p.w.). Maar ik zou het dan i.p.v. als iets leuks als werk gaan zien, waarvoor je ook nog eens een hongerloontje verdient :P.
Zou er dus goed over nadenken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 23:22

25 euro voor pak hem beet 3 tot 4 uurtjes werk vind ik wel een erg hoog bedrag voor een 11 jarige :=
Gaat echt om een vergoeding voor die zaterdag, andere dagen hebben we al een arrangement :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:30

2,50 vind ik ook netjes. Voor een 11jarige is dit een net 'uurloon'.
Wel lief dat je dit voor haar doet !

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:31

Bij ons komt de buurjongen 1x per week de stallen helemaal leeghalen. Hij heeft verder niets met paarden en doet het dus puur om een zakcentje bij te verdienen. Hij is ook iets ouder (15). Hij krijgt 2.50 per stal. Wij betalen dus per klus en niet per uur. Doordat hij de stallen steeds sneller leeg heeft verdiend hij dus steeds sneller zijn geld.

Ik vind 25 euro voor 3 a 4 uur ook bizar veel geld voor een 11 jarige!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:33

Ik zou haar naar de paardenwinkel meenemen als het zover is ;) Dat is nou eens een leuke verassing lijkt mij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:39

Sannert schreef:

Dat is meer dan wat ik in de supermarkt verdien hoor, en ik ben 15 :')

Gewoon €2,50 spren maar niks zeggen, als ze de pony heeft 'hier, hebben we voor je gespaard.'

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:41

hafjelinger schreef:
Ik zou haar naar de paardenwinkel meenemen als het zover is ;) Dat is nou eens een leuke verassing lijkt mij.

ik denk het niet. Ik zou me dan erg opgelaten voelen en amper iets durven kopen. Als ze zelf het geld krijgt kan ze kiezen waar ze het aan uitgeeft. Misschien heeft ze tegen die tijd al veel spullen dat ze liever iets voor zichzelf koopt..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:43

xSlvna schreef:
Sannert schreef:

Dat is meer dan wat ik in de supermarkt verdien hoor, en ik ben 15 :')

Gewoon €2,50 spren maar niks zeggen, als ze de pony heeft 'hier, hebben we voor je gespaard.'

Dat dacht ik al maar wist dit niet 100 procent zeker. :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:48

Ik zou een tientje per zaterdag doen.
De ene x is dat voor 2 uur de andere x voor 4 uur, maar gemiddeld heeft ze dan een keurig uurloon.