pensionklant weigert te vertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

pensionklant weigert te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:59

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel wat kan en mag je voor stappen ondernemen tegen een pensionklant die weigert te vertrekken.
De stal waar ik sta is klein van opzet en het is een gezellig groepje mensen en paarden. Sinds kort is er een nieuwe klant bij gekomen waarmee het totaal niet klikt. Er is geen vertrouwen in deze persoon, zelfs zo erg dat er mensen hebben aangegeven te willen vertrekken als zij blijft. Hierop heeft de staleigenaar besloten dat de persoon in kwestie op zoek moet naar een andere stal. Dit is haar medegedeeld maar ze weigert te vertrekken. Wat zijn de juiste stappen om te volgen?

Amaris

Re: pensionklant weigert te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:02

Stap 1: men belt de politie die hier vast meer over kan vertellen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:02

Gaat het over diezelfde persoon als waar laatst ook een topic over was? Daar begreep ik uit dat het een behoorlijk naar iemand was.
Zou de pony's mooi aan het hek vastbinden, met het hek dicht zodat ze niet meer het terrein op kan. Anders word er nog weken/maanden gerekt en misbruik van de stalhouder gemaakt.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:04

Nee stap 1: geef haar een datum wanneer ze weg moet zijn omdat er anders stappen zullen volgen.
Bijvoorbeeld, vóór 01-12-2012.
Stap 2: politie bellen :)
Stap 3: alle spullen buiten de stallen leggen en haar paard vastbinden aan een boom/hek en haar vervolgens het erf niet meer op laten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:04

Rechtsbijstand inschakelen voordat de stalhouder per abuis verkeerde dingen doet of zegt !

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:05

@Gypsy geen idee welk topic je bedoeld.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:06

Je laat een dier toch niet de dupe worden? Ik zou "nevernooitniet" een paard aan een boom of hek vastbinden..

Bel het juridisch loket, die kunnen zo de stappen doorgeven :)

GamblersCup

Stap 1 in mijn ogen: wat staat er in het contract?

Rumpleteaser

Shirley schreef:
Rechtsbijstand inschakelen voordat de stalhouder per abuis verkeerde dingen doet of zegt !

Dat lijkt mij ook :j Schakel een professional in!
Zomaar aan een boom binden lijkt me gezien de zorgplicht namelijk geen goede optie.
Als het gaat om wie ik denk, is juridisch advies wellicht ook geen overbodige luxe.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:07

Selka schreef:
Je laat een dier toch niet de dupe worden? Ik zou "nevernooitniet" een paard aan een boom of hek vastbinden..

Bel het juridisch loket, die kunnen zo de stappen doorgeven :)

idd zo zou ik het ook doen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:07

Is het niet een beetje sneu dat de pony's de dupe worden van haar gedrag door ze van het erf af te zetten? Ze kunnen dit beter professioneel oplossen door de politie in te schakelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:08

Pony's worden echt wel direct opgehaald door de eigenaar hoor, als die te weten komt dat de beesten aan een boom staan ;)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:08

Ik zou inderdaad het paard niet vastbinden.. Die kan er natuurlijk ook niks aandoen.
Inderdaad even een belletje plegen naar de politie of het juridisch loket. Die zullen je uiteraard kunnen helpen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:09

Ja maar daarna dan? Ze moeten plek hebben, grote kans dat ze niet goed terecht komen.

Iris82

Politie heeft geen zin, ze kunnen beter de rechtsbijstand bellen.
Is er een huurcontract?

XLeandrosX

Is er uberhaupt wel een contract en wat staat daarin over opzeggen door de pensionhouder? Ik zou het ook niet redelijk vinden als je tegen de klant zegt: en nu weg wezen. Je moet die gene wel de mogelijkheid geven om een goede stal te vinden voor haar paarden.
Ik weet niet of er bij jullie in de regio stallen in overvloed zijn, maar dat is niet overal het geval. De paarden worden er de dupe van als je haar per direct op straat zet.

Anoniem

Wat staat er in het contract of wat is er over afgesproken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:10

Toch niet jouw probleem? Probleem van de eigenaar, die allang wist dat ze weg moet. Maar ik zou eerst eens kijken wat er in het contract staat. Daar moeten beide partijen zich aan houden. Opzegtermijn is opzegtermijn.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:10

Oh ok, nu daar ging het ook om ofwel die ene pensionklant eruit, of meerdere anderen die zouden vertrekken, vandaar. Vond het wel heel toevallig. Aan mij zou zo iemand geen goede hebben. :=

@Selka: Tijdens een rustpauze bij een buitenrit staat mijn paard zo vaak aan een hek of boom. Niks zieligs aan hoor. :?

Maar goed ik weet niet in hoeverre dit een officiele pensionstal met contracten e.d. is, of gewoon iemand die het erbij doet. Jurridisch gezien zal mijn oplossing wel niet mogen. Maar als de pensionhouder er de dupe van word, dat is toch zeker ook "zielig."

XLeandrosX

Re: pensionklant weigert te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:11

Gewoon er bij doen, dan nog moet je een contract hebben. Ik zou niemand hier laten stallen zonder controct, ookal doe ik het er maar een beetje er bij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:12

Inderdaad, contract opsnorren en daarmee naar de rechtsbijstand of het juridisch loket voor juiste en adequate informatie.

Op Bokt zul je de legale antwoorden niet vinden waarschijnlijk. Er zijn maar een klein handje vol Bokkers die juridisch juist onderlegt zijn om hier een correct antwoord op te geven.

Waarom wil ze niet weg?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:13

Ik volg dit even. Ik ben echt benieuwd of je überhaupt iemand kunt wegsturen als betrokkene niet weg wil. Helemaal als er geen contract, maar een mondelinge overeenkomst.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:13

rissa schreef:
@Gypsy geen idee welk topic je bedoeld.

*knip*

Even de link naar een ander topic weggehaald en in plaats daarvan naar de TS gePB't :)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 22-11-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:14

Ik heb op deze stal geen contract gekregen, maar ik sta er al langere tijd. Misschien dat ze nieuwe klanten wel een contract geven, geen idee eigenlijk.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:18

Stap 1.... de pensionklant schriftelijk meedelen dat ze niet meer welkom is. Geef haar een "redelijke termijn" om te vertrekken.
Om juridisch sterk te staan moet je dit soort dingen schriftelijk doen.

Politie heeft geen enkele zin.(die doen niets met dit soort dingen en verwijzen naar "civiele zaak" want wat is nou precies het delict wat hier gepleegd is? dat valt niet onder strafrecht) Zelf acties ondernemen als pony's aan een hek zetten heeft ook geen zin. Daar verlaag je jezelf alleen maar mee.

Juridisch loket lijkt me een goed idee, die kunnen vast verder helpen en anders evt. rechtsbijstand.
De vraag is alleen of de persoon in kwestie iets strafbaars doet. Eigenlijk geef ik je weinig kans dat je dit zo op kunt lossen.