Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zijn daar los in die bak daar..... >> PANG << 
Peetstap schreef:Als ze zich maar niet vergissen onder invloed van het royale openings"slokje" > he ik zie: 2 oren aan bovenkant, 4 poten eronder, staart eraan, kop aan de voorkant > verrrek zeg, dat mot toch echt een reezijn daar los in die bak daar..... >> PANG <<
Bianca41 schreef:In belgie is het 100 meter vanaf een woonhuis of weg dat ze mogen schieten.Alleen houden ze zich helaas er niet aan.Wij hebben heel veel last er van gehad.De hagel vloog tegen het dak aan als we in de stal bezig waren.
Toen ze het zo bont maakte en op het erf schoten waar toen kinderen kiepen ,heeft de boer zijn toestemming tot jacht ingetrokken.Maar dan nog schoten z evan de overkant van de straat tot aan de boerderij.Dan kan je alleen maar aangifte doen bij de politie.
Helaas beland je vaak in een politiek gemeente spelletje
). Dan kunnen ze je vast een hoop helderheid verschaffen over zaken die voor jou onduidelijk zijn. Ik denk dat ze dat ook wel willen. Onbekend maakt immers vaak onbemind, en dat willen ze vast niet. Tigra_ schreef:Ik weet niet hoe dit in België geregeld is maar durf toch wel te zeggen dat ze dat in NL niet moeten flikken want dan kunnen ze zowel hun jachtvergunning als hun wapenvergunning inleveren.
Ibbel schreef:Overigens schijnt niemand inzage te hebben (ook de politie niet) in of die jagers hier wel écht die jachtpacht hebben - maw, of al die landeigenaren wel echt toestemming hebben gegeven. Ik heb dat niet nl, maar kan niet controleren of die jagers mijn hectares niet toch meerekenen...
Ibbel schreef:Tigra_ schreef:Ik weet niet hoe dit in België geregeld is maar durf toch wel te zeggen dat ze dat in NL niet moeten flikken want dan kunnen ze zowel hun jachtvergunning als hun wapenvergunning inleveren.
Was dat maar waar. De jachtwet zit voller met gaten dan de dieren waar op gejaagd wordt. Wij hadden hier afgelopen zomer de hagel dagelijks tegen de ramen kletteren. Politie laten komen, er is NIETS aan te doen. Jagers staan op hun pachtgrond, en daarmee in hun recht.
Ze mogen niet op wild dat op mijn land loopt of boven mijn land vliegt schieten, maar verder mogen ze alles.
Flora- en faunawet, jachtregeling ed staan overigens allemaal online.