Op 2 Oktober kreeg ik de eerste mail binnen dat twee van de drie bestelde dekens niet leverbaar waren. Na lang heen en weer gemaild te hebben besloten een andere deken te bestellen waar ik flink voor moest bij betalen, uiteindelijk kwam het totaalbedrag op meer dan 200,- uit voor drie dekens.
Al met al was 't 6 Oktober voor Agradi mij daadwerkelijk helpen kon.
Op 11 Oktober is deze verzonden, en op 12 Oktober ontvangen.
Op 16 Oktober begonnen de eerste mankementen te komen bij een van de dekens, iets waar het paard in mijn ogen niks aan kon doen. Bilsingels kapot op de naad, voering compleet verschoven en stiksels los, en voren twee sloten over!
Hierover gemaild op 26 Oktober in verband met andere belangrijke zaken die week.
Op 27 Oktober een reactie terug ontvangen met betrekking tot de dekens, 28 Oktober weer van mijn kant terug gemaild echter kreeg ik een automatische mail dat de contactpersoon niet bereikbaar was tot een bepaalde datum in verband met vakantie. Ik heb toen telefonisch contact gezocht want ik wilde geholpen worden.
Uiteindelijk 2 November weer antwoord terug ontvangen, ze konden me niet helpen. Maar een ding kon gebeuren, ik moest de dekens terug sturen naar Agradi waarnaar zij het zouden sturen naar Harry's Horse. Dat kan natuurlijk niet, ik kan mijn paarden niet naakt laten staan. Ik heb hierover weer terug gemaild.
Op 5 November heb ik een mail gekregen dat ik ze rechtstreeks naar Harry's Horse kon sturen, maar de paarden zouden alsnog naakt blijven staan.
Vandaag ook nog heen en weer gemaild met Agradi en de conclusie eruit is gekomen dat het mijn eigen schuld is en dat ze verder niks kunnen betekenen, ik heb daardoor gevraagd naar een manager of directeur want het is natuurlijk belachelijk.. Ik wil enkele dingen even quoten.
Citaat:getoonde schade geeft de nodige twijfel over de oorzaak. Stiksels en sluitingen breken niet zomaar en vragen om forse krachten die niet bij regulier gedrag van een paard gebruikelijk zijn, zeker niet als stiksels om meerdere plaatsen loslaten. Naar het zich laat aanzien komen de klachten voort uit speel en bijtgedrag van paarden die gezamenlijk in een wei staan. Dit speelgedrag is niet ongebruikelijk en valt niet onder garantie en betreft geen productiefout. Om er echter 100% zeker van te zijn moet het product beoordeeld worden, zijn stiksels verouderd, heeft stiksel niet goed gepakt, zit er lucht in de legering van de sluiting enz .
Citaat:Dit is de enige wijze waarop deze klacht opgelost kan worden. Helaas hebben wij hierbij geen leendekens als service, gezien maten en soorten is dit ondoenlijk.
Vooral die laatste woorden storen mij ontzettend, wat nou geen leendekens, dan moeten ze die maar maken! Ik bedoel het is hun fout dat ik andere dekens heb moeten bestellen waardoor ik nu dus met de gebakken peren zit..
Ik vraag mij dus af wat mijn rechten zijn? In mijn ogen heb ik gewoon garantie en hadden hun anders moeten handelen? Ik heb ook meerdere keren tussendoor telefonisch contact gezocht.
5 Oktober
6 Oktober
10 Oktober
2 November
Vandaag
Iedere keer werd mij beloofd dat er telefonisch contact zou worden gezocht maar dat is niet gebeurt, enkel via mail. Wel is het zo dat ik nu zwart op wit bewijs heb van de data's en de mails.
Wie o wie kan mij helpen hiermee?
En de maten varieeren zo ontzettend dat het wel handig is om op een plek te bestellen. De maten waren namelijk 100 tot 110 cm, 127 cm en 155 cm.