Graag jullie advies!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Graag jullie advies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:34

Hallo Bokkers,

Ik zit met een dilemma (nouja wel al zelf opgelost) maar ben toch benieuwd naar jullie mening!

Ik heb jammer genoeg mijn paardje te koop gezet. De verkoop gaat echter wel goed.
Ik heb de luxe dat ik kan kiezen waar ik haar wil hebben.

Maar nu dus het dilemma.

Afgelopen vrijdag is een meid wezen kijken, die wou graag nog een keer komen kijken ze wist nog niet wanneer.
Afgelope zaterdag is er een vrouw wezen kijken, die wou ook graag nog een keer kijken. Maar had zaterdag in de avond gebeld dat ze haar wel wilt kopen onder voorbehoud van de keuring (klinische) we hadden een prijs afgesproken, en ze kwam zondag een een keer kijken met haar dochter. Maar de deal was al onder voor behoud gesloten.

Nu is die meid van vrijdag vandaag dus voor de 2de keer komen kijken.
En zij wilt mn paard dus ook kopen voor een hogere prijs dan de vrouw.

Zij wilt mn paard as vrijdag ophalen.

De vrouw komt donderdag met dr dierenarts om te keuren, nu zei ik dus tegen die meid dat ik donderdag weet of ze verkocht is of niet.
En als ze niet verkocht is kan ze dr vrijdag meenemen.
Maar ze wilde het perse nu gelijk weten of ik akkoord ga anders ziet ze ervan af.
Ze zette me dus onwijs voor het blok.

Wat ik heb gedaan, is tegen die meid gezegd dat als ze mn paard echt graag wilt dat ze wel kan wachten.
Maar dat wilde ze niet, ik nog een paar keer gezegd stel dat ze donderdag niet verkocht word kan je haar alsnog meenemen.
Uiteindelijk zei ze wel van, nja als ze niet weg is kan je me bellen maar ik beloof niet dat ik dr dan ook neem.

Wat vinden jullie hier nou van? Heb ik de juiste keuze gemaakt?
Vind het al zo moeilijk om mn paard te verkopen, en dit maakt het er nou niet makkelijker op!
Ben nu helemaal van slag -O-

Papegara

Re: Graag jullie advies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:35

tja, bij wie heb je het beste gevoel? laten we daar is mee beginnen..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:36

pff lastig ..wie het eerst komt heeft voorrang lijkt mij..en degene bij wie je het beste gevoel hebt! als die meid er dan al gelijk vanaf ziet..tja is ze dan ook werkelijk voor je paard gevallen vraag ik me af???

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:37

je maakt de juiste keuze hoor voor mijn gevoel! ze zeggen niet voor niets beter een goed huisje dan een slechte baas!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:40

Ik zeg afspraak = afspraak... Dat risico loop je altijd bij verkoop (niet alleen van een paard).

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:41

Ja inderdaad, het gaat me ook niet om de prijs vond het ook zo rare reactie als je t paardje echt leuk vind dan wacht je toch wel?
Maar aan de andere kant, die vrouw wilt keuren heb mn paardje nooit gekeurd dalijk komt ze niet door de keuring heen?!
Die meid had vandaag een dierenarts assistent ( die had 4 jaar meegelopen met keuringen) meegenomen, en die zei niks op aan te merken, mooie ruime gangen helemaal goed.

En als ze dus niet door de keuring komt, kan k mn paardje ook niet verkopen ( of ja met moeite) maar dan vind ik het zo moeilijk wil niet een paard met een gebrek verkopen.

maar bij die vrouw heb ik wel het beste gevoel!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:43

dan lekker die vrouw afwachten !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:43

Nou simpel toch? Als je eerlijk zaken doet dan heeft m.i. de mevrouw die gezegd heeft dat ze het paard zal kopen onder voorbehoud van goedkeuring, voorrang. Die afspraak heb je al gemaakt en dan valt er niks te kiezen. Je aan je woord en afspraken houden is belangrijker.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:48

Ja dat vind ik ook! afspraak is afspraak.
Ga er ook wel zeker vanuit dat ze word goedgekeurd ze heeft nooit wat gehad! Maar als ik soms verhalen lees wat een verborgen gebreken paarden kunnen hebben, hou ik mn hart toch vast.
Kijk ik heb nooit wat gemerkt, en mn paard heeft nooit wat gehad ze is nog maar 4 niet veel mee gebeurd dus het lijkt me sterk dat er iets is, maar toch je weet het nooit.

Maar vind ook wel dat ik de goede keuze heb gemaakt hoor! ben gewoon erg benieuwd naar jullie meningen!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:54

is het het paard in je profiel? prachtig beest! mocht de verkoop niet doorgaan, stuur de link van je advertentie maar haha.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:54

Hhaha ja gaat om het paard in mn profiel :D zal aan je denken ;)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:57

hahah mag ik me dan ook opgeven???

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:58

I'm first :p

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:59

hahhhaa jaja weet ik, maar is best mooi paardje! ach als ie maar goed huis krijgt!!!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 00:00

Hhahaha gekke mensen :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 00:00

Ja dat vind ik ook het belangrijkst! :j

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 00:10

Je had niet eens een andere beslissing mogen nemen. Je hebt namelijk al een mondelinge afspraak met die vrouw gemaakt. Een mondelinge overeenkomst is bindend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:54

ik zou idd gewoon de vrouw met de keuring afwachten , punt 1, je hebt het zo afgesproken :)
punt 2, mevrouw neemt de moeite voor ene keuring en gaat dus niet over 1 nacht ijs, dat vind ik ook voor haar spreken als toekomstige eigenaar
Klinische keuring zou ik me niet te druk over maken, paard heeft nooit iets gehad in de tijd dat ze bij jou is, dus de kans dat ze door een klinische keuring heen komt vrij groot

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:59

:oo Gaat Lente weg?

Ik denk dat iemand die zijn dierenarts mee neemt er al meer over na denkt en er zeker van wilt zijn dat Lente de juiste keuze is. Als dat andere meisje nu al afhaakt omdat ze moet wachten, denk ik niet dat ze Lente waard is.

Lente is een prachtig paard, dus ik denk dat je wel meer kopers zou kunnen vinden, mocht dit niet door gaan.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 18:07

Ja ik wacht ook wel gwn de vrouw af! Morgen is komt ze, ben wel erg zenuwachtig hoor! terwijl dat eigenlijk niet nodig hoeft te zijn!

@ lynn ja Lente gaat weg |(
En inderdaad zijn nog genoeg mensen die intresse hebbn, wat word het zo moeilijk gemaakt zeg! Lente verkopen is al zo moeilijk!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:49

Wat een prachtig paard! Hoe is het afgelopen met de mevrouw?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:52

erg benieuwd inderdaad en altijd doen wat je eerste gevoel zegt anders krijg je later spijt.

leann56

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:57

goed gedaan die vrouw heeft echt intresse anders komt ze niet met een dierenarts die meid wil je voor blok zetten omdat ze mischien wel voor een ander een paard moet koppen daar ze er dan ook nog geld tussen uit kan halen /3

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:23

Nou mn paard is gewoon goedgekeurd! En ze is gister verkocht aan die vrouw.
Ben er gisteravond nog even langs geweest, om te kijken hoe en waar ze staat.
En ze staat er heerlijk bij, ben blij dat ik op mn gevoel ben afgegaan :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:28

Goed gedaan !