op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:45

Hallo !
Vinden jullie dit normaal ; Wij hebben drie jaar geleden nieuwe "huisbazen" in de manege gekregen....
Eén van hun nieuwe wetten is, dat je op maandag, hun sluitingsdag, niet op de manege mag komen ; niet om je paard op de weide te zetten, niet om ze te verzorgen en al hélemaal niet om te rijden, te longeren of wat dan ook....
Ik geef al jàren de manegepoezen te eten, en éen van die dieren moet dagelijks een pilletje ivm een schildklierprobleem.
Eén van mijn paarden heeft aan éen achterbeen mok, dat dagelijks verzorging eist en aan het andere achterbeen last van een natte straal...
Het dak boven mijn twee stallen is behoorlijk lek ; het water komt in de gang en als ik het dan niet op tijd weghaal en emmers plaats,
loopt het gewoon mijn stallen binnen....Zeker als het nat weer is wil ik dan absoluut effe gaan kijken (en hozen...) of mijn paarden staan dinsdagavond in een zwembad...
Heb gister aanvaring gehad ; ze willen niet dat ik (of eender wie) nog komen op maandag, "anders moeten we ons boeltje maar pakken",
en dit na 40 jaar !!!!
Ben ik onredelijk, of zijn zij het ?
bedankt voor je reactie...
ps; ik laat de stallen altijd kraakproper achter, dwz veel netter dan dat ik ze aantrof.....

Mandy

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:46

een paard heb je iedere dag ter verzorging. vooral wanneer ze iets mankeren. Ik vind de manegebeheerders erg onredelijk

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:47

Er zijn genoeg stallen op zondag gesloten.
Nieuwe eigenaar betekent ook nieuwe stalregels en mi heb je dit maar te slikken of je kunt inderdaad op zoek naar een andere stal.
Of ik dit vind kunnen, is een heel ander verhaal :)

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:47

raar? waarom zou je? ik zou naar andere stal gaan, poezen als kan mee nemen, anders vragen of er een uitzondering gemaakt kan worden voor medice zorg?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:48

Ik snap best dat een manege op een bepaalde dag eerder sluit oid, maar ze kunnen je niet de zorg voor je paarden verbieden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:49

Naar een andere stal gaan :)
Nieuwe eigenaar, nieuwe regels. Opzich niet zo gek, zat stallen waar je inderdaad zondag niet welkom bent :)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:49

Belachelijk! Ik heb zelf een pensionstal, en mijn klanten zijn dag en nacht welkom.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:50

Ik zeg inpakken en wegwezen. Wat een onzin dat je niet eens je eigen paarden mag doen. Je kan je paarden toch niet de hele dag op stal laten staan? En je bent met emmers in de weer vanwege lekkage? Sorry maar dat is ook echt niet normaal hoor!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:51

Ik snap niet dat je daar nog staat als het dak zo lekt. Een regel dat je op een bepaalde dag niet mag rijden kan nog best, maar vind dat daar voor normale verzorging of het geven van medicijnen uitzondering voor gemaakt moet worden.

edit: zinsopbouw |o
Laatst bijgewerkt door Dora88 op 09-10-12 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:51

op zo'n stal zou ik NOOIT willen staan.... maar ja, het is hun stal dus het recht hebben ze.
Of het redelijk is, is een ander verhaal. In mijn ogen niet namelijk (tenzij het stalgeld BELACHELIJK laag is) ....
Als je veel geld betaald voor je paard, moet je er ten alle tijden terecht kunnen. Dit is gelukkig bij ons op stal ook het geval. (al houden ze wel een beetje een sluitingstijd aan van 10 uur savonds, dit meer in de winter ivm licht aan). Maar ook al zou ik snachts om 3 uur willen komen, als ik de eigenaar op de hoogte stel is dit geen probleem.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:52

Caesar schreef:
Ik snap best dat een manege op een bepaalde dag eerder sluit oid, maar ze kunnen je niet de zorg voor je paarden verbieden.

Ben ik het helemaal mee eens. Bij ons op stal gaan ze op zondag bijvoorbeeld om 5 uur dicht, daar houd je dan gewoon rekening mee. Maar dat je iedere maandag gewoon niet mag komen om je paard te verzorgen vind ik echt raar.....

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:53

belachelijk, zeker als het gewoon om medische verzorging gaat en het dus noodzakelijk is.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:54

Sky_As schreef:
op zo'n stal zou ik NOOIT willen staan.... maar ja, het is hun stal dus het recht hebben ze.
Of het redelijk is, is een ander verhaal. In mijn ogen niet namelijk (tenzij het stalgeld BELACHELIJK laag is) ....
Als je veel geld betaald voor je paard, moet je er ten alle tijden terecht kunnen. Dit is gelukkig bij ons op stal ook het geval. (al houden ze wel een beetje een sluitingstijd aan van 10 uur savonds, dit meer in de winter ivm licht aan). Maar ook al zou ik snachts om 3 uur willen komen, als ik de eigenaar op de hoogte stel is dit geen probleem.

Stalgeld is 300 euro; dus 600 betaal ik elke maand....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:54

nou jij bent niet onredelijk hoor.. prima dat ze niet willen dat er uitgebreid gereden en getut wordt, maar even langs om medische redenen (zoals mak behandelen) dat moet altijd kunnen!
Waarom vervangen zij het dak eigenlijk niet? Ik zou er niet meer willen staan, als ze zo met jou omgaan...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:55

Mandy schreef:
een paard heb je iedere dag ter verzorging. vooral wanneer ze iets mankeren. Ik vind de manegebeheerders erg onredelijk

Vind ik ook en ik zou nooit op zo'n stal willen staan.
Is echt belachelijk dat je niet je paard kan verzorgen maar het is hun terrein dus als dat hun eis is dan zou ik mijn spullen pakken en gaan.

vuurneon

dandir schreef:
Sky_As schreef:

Stalgeld is 300 euro; dus 600 betaal ik elke maand....

Voor dat bedrag kun je vast ook wel een andere stalling vinden :)

troi

merkwaardig! Enige waardoor het voor mij acceptabel zou zijn is dat zij de zorg op die dag op zich nemen: dus de emmers legen in jouw geval, katten eten geven, medicatie geven en paard naar buiten laten en weer binnen halen. Anders zou ik het nooit accepteren.

Caesar

Ook al betaal je 150 euro...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:56

Betekent dit dan dus ook dat je paarden op maandag nooit buiten komen? Heb dat nog nooit gehoord, ja wel dat stallen bepaalde tijd open/dicht zijn maar dit is wel het andere uiterste, je paard zal ziek worden die dag en dan ben je er niet. En zoals je zegt als het flink regent staan je beestjes in een zwembad (hier wordt niks aan gedaan door eigenaren??) Zou ergens anders heen gaan of toch is samen met stalgenoten om de tafel gaan zitten met de eigenaren.

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:56

Pfff, dan helemaal! Te bizar voor woorden.
Ik snap best dat ze op de meeste stallen/maneges aangepaste tijden hebben op zondag oid, maar je moet toch ten aller tijden bij je paard kunnen?

Ik zou ook vertrekken als je dit niet opgelost krijgt. Zou er een rotgevoel van hebben!
Voor €600 in de maand kunnen je paarden ergens anders veel beter krijgen lijkt me.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:57

Belachelijk! Ze hebben toch dagelijkse verzorging nodig? Of doen hun dat?
Komen ze op die dag wel buiten? Ook in de winter?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:57

Dora88 schreef:
Ik snap niet dat je daar nog staat als het dak zo lekt. Een regel dat je op een bepaalde dag niet mag rijden kan nog best, maar vind dat daar voor normale verzorging of het geven van medicijnen uitzondering voor gemaakt moet worden.

edit: zinsopbouw |o

wat bedoel je met "edit; zinsopbouw" ?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:57

Dus je paard staat daar 1 dag per week de hele dag op de box? Al kreeg ik geld toe, daar zou ik al direct weg zijn geweest..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:58

:= . Boel maar inpakken en vertrekken. Voor dat geld vind je echt wel wat beters.....

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:59

Ik zou ook een andere stal zoeken :j
Dat ze geen manege klanten over de vloer willen, kan ik best inkomen.
Maar je pensionklanten moeten gewoon bij hun paard kunnen.