paard ingeslapen geld terug van je rijvereniging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

paard ingeslapen geld terug van je rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:42

Hallo!

Laatst kwam een vrienden met ; krijg je geen geld terug van je rijvereniging/knhs als je paard ingeslapen is ( en dit kan aantonen )
je betaald in januari voor 1 jaar, maar wat als je paard in maart ingeslapen word krijg je dan geld terug?

mijn paardje is dus afgelopen maand ingeslapen en vraag me dit sterk af, eigenlijk zou dit wel moeten vind ik.

kleinvosje

Re: paard ingeslapen geld terug van je rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:43

Van de KNHS krijg je niets terug. Mijn paard is op 1 april destijds gestorven en ik was gewoon mijn geld kwijt. Wat je vereniging doet zou je na moeten vragen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:45

Waarom zou dat eigenlijk wel moeten van jou?
Vind het onzin, vereniging kan er niks aandoen dat jouw paard ingeslapen is/word.
Je betaalt voor het jaar en lidmaatschap van jezelf, niet van je paard.

Sterkte nog met je paard trouwens.. :(:)

Zelfde als ik een zadel koop van 2000,- en oh, een dag later valt mijn paard dood neer, moet ik dan ook maar dat geld terug krijgen omdat ik het zadel dan niet meer kan gebruiken?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:46

Als je ook lesgeld betaald zou ik het wel normaal vinden als je dat terug krijgt. je lest immers niet meer mee. KNHS geld lijkt me niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:47

Nee KNHS staat geen restitutie toe van rijverenigingen. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:47

Het is heel rot maar ik denk niet dat je vereniging het geld terug kan geven.
Overgens even in het geval van MelanieB met een zadel: ik denk dat als je bij een winkel een zadel koopt en na een week je paard overlijdt je je geld wel terug kan krijgen. Een goede zadelmaker doet dat.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:50

Er is wel een regeling voor bij de knhs, vrienden van mij hadden alles net aangevraagd en betaald en toen is hun paard ingeslapen, met een verklaring van de da hebben ze hun geld van de knhs terug gekregen, lidmaatschap van de club niet.
Andere vriendin van mij had een startkaart met haar paard, in januari alles betaald en toen werd ze zwanger en is het paard verkocht, heeft ze in februari gemeld bij de knhs en aangezien ze dat jaar nog iet gestart was en met doktersverklaring heeft ook zei haar geld teruggekregen.

Beide keren is er niet gestart met de paarden en dus nergens van gebruik gemaakt en dan kun je dus je geld terugkrijgen van de knhs. Van de rijverenigingen weet ik het niet.....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:53

Ik weet niet wat het nu kost, maar bij mij was het KNHS slechts 12.50 euro. Die ga ik dus echt niet terugvragen :+

Je kan het natuurlijk proberen bij de rijvereniging, maar ben bang dat je niks terugkrijgt.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:55

Ik heb een startkaart gekocht voor dit jaar 2012
Paard werd kreupel en is begin april 100% afgekeurd door DA.
Waren voor 1 wedstrijd ingeschreven en die werd afgelast door Rhino. Heb dus geen 1 wedstrijd gestart
Toevallig net gemaild hoe het in ze werk gaat om de kaart op een ander paard over te schrijven. En of geld terug krijgen van de andere kaart mogelijk is aangezien ik hem door afkeuring niet heb kunnen gebruiken
Kan ik het geld terug krijgen volgens jullie?

Ik had een kaart gekocht voor onbepert wedstrijden rijden iets van 80 euro meen ik

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:56

Ik betaal voor mijn paarden verzekering van januari tot januari.

Mijn paard is ingeslapen in juli maar krijg ook niks terug van de verzekering :n
Denk dat dat gewoon logische stand van zaken is :-)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:56

omdat ik dit gehele jaar ook niet heb gestart en nu natuurlijk niet meer kan starten vandaar mijn vraag
rijvereniging doet er inderdaad niets aan ( al terug bericht gehad )knhs moet ik zelf mailen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:04

@ mi amore

Van de verzekering zou je wel een gedeelte terug moeten krijgen. Wij verzekeren de paarden ook en als er een paard verkocht wordt beeindigen we de verzekering en krijgen we het teveel betaalde geld altijd terug.

Bij de KNHS ligt dat anders, een beetje heisa over gehad dit jaar. Een paard van ons werd verkocht in december 2011, ik heb heel 2012 moeten betalen. Omdat je dus voor november de startkaart op moet zeggen. Eigenlijk vind ik het niet kunnen, ik heb dit jaar voor een paard dat niet meer van mij is de startkaart betaald en de nieuwe eigenaar heeft ook een startkaart aangevraagd voor 2012, dus vangen ze dubbel. Ik heb dus een startpas ontvangen, die ook nog eens laat beschikbaar waren, voor een paard dat van een ander was. Kon er niet onderuit komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:07

Mi_Amore schreef:

Mijn paard is ingeslapen in juli maar krijg ook niks terug van de verzekering :n

maar dat zuo toch niet kloppen, bij een auto is dit toch wel zo namelijk. en kun je ook per jaar betalen. en per maand.
maar zelf per maand word het nog berekend.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:08

Mi_Amore schreef:

Logische stand van zaken?? Geldklopperij.
Verkoop je auto maar eens, belastingdienst geeft je gewoon de teveel betaalde wegenbelasting terug.

en als je lidmaatschap voor jezelf betaalt en niet voor je paard dan hoeft dat idd niet terug betaald te worden imo.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:10

Mijn paard is afgelopen januari ingeslapen en heb wel geld van de KNHS terug gekregen! :j
Heb een DA verklaring opgevraagd bij de kliniek en hierdoor kreeg ik in ieder geval de 70 euro van de startpas terug. De rijvereniging geeft niets terug, imo wel logisch.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:12

Daarbij is het toch wettelijk vastgelegd dat abonnementen per maand opzegbaar zijn, nadat je een jaar erbij geweest bent, Nu weet ik niet of dit ook onder abonnementen valt.

Ik werk bij een uitgeverij en hier word per jaar betaald. Als iemand na 3 jaar opzegt tussentijds, krijgt diegene het resterende jaarbedrag - de administratie kosten van 4.- euro terug

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:24

Kreeg dit terug gemaild van de KNHS

Wanneer u het paard het hele jaar niet heeft kunnen starten, om medische redenen bij het paard, dan kunt u ons een dierenartsverklaring met begeleidend schrijven toesturen.
Aan de hand van de dierenartsverklaring zal er worden gekeken of wij de startpas voor u kunnen crediteren.

Voor uw nieuwe paard dient u een nieuwe startpas aan te vragen.
Vanaf 1 oktober worden de kosten voor een startpas voor de laatste drie maanden 55,50 euro.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:32

Startkaart en rijvereniging staan los van elkaar. Startkaart staat hierboven beschreven.

Bij een rijvereniging ben je persoonlijk lid. Daar kan je ook heen met een ander paard of meedoen aan activiteiten. Deze zullen minder genegen zijn het lidmaatschapsgeld terug te geven. Daarnaast moeten zij ook een gedeelte aan de KNHS betalen, dat zullen ze zeker niet retour kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:39

StalNollie schreef:
Mi_Amore schreef:

maar dat zou toch niet kloppen, bij een auto is dit toch wel zo namelijk. en kun je ook per jaar betalen. en per maand.
maar zelf per maand word het nog berekend.

Als het te verzekeren object(mens, dier, auto, huis). niet meer in je bezit is vanwege overlijden of verkoop, dan zal de verzekeraar over de resterende periode dat de premie betaald is restitutie verlenen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:44

Knhs heb ik hoop gezeur mee gehad, paard overleed plots op 11-12, startkaart gelijk opgezegd maar hele nieuwe jaar gewoon moeten betalen.
Heb ze er over gemaild en gebeld maar niets...

En nu gezeur over betalen startkaart, endurance, nog maar 3 wedstrijden dit jaar maar moet wel volledig bedrag betalen, had ergens gelezen dat als je na 1-7 aanvraagt helft moest betalen maar niet dus.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:48

Afh. van de statuten van je eigen vereniging, kan je daar misschien wat terug krijgen.
Echter bij de meeste is 1 jaar lid, 1 jaar lid en dat jaar loopt van 1 jan tot 31 dec.

KNHS idem, krijg je ook niet terug.
Heb ook tijden niet gestart en wel kaart gehad in een jaar.
Ander jaar wou ik 1 x starten werd wedstrijd afgezegd..(verdenking droes op vereniging)
Dit jaar had ik startkaart weer genomen voor 1 wedstrijd, werd die afgezegd (rhino)
(ben van ellende toen maar wedstrijd elders gestart, kan menwagen niet meenemen, vandaar beperkte
startmogelijkheden.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:49

kevje06 schreef:
Knhs heb ik hoop gezeur mee gehad, paard overleed plots op 11-12, startkaart gelijk opgezegd maar hele nieuwe jaar gewoon moeten betalen.
Heb ze er over gemaild en gebeld maar niets...

En nu gezeur over betalen startkaart, endurance, nog maar 3 wedstrijden dit jaar maar moet wel volledig bedrag betalen, had ergens gelezen dat als je na 1-7 aanvraagt helft moest betalen maar niet dus.

Voor andere disciplines geldt helft betalen (althans vorig jaar nog) na 1 oktober.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:45

Als ik nou een startkaart aanvraag vanaf 1 okt tot 31 dec kost 55,50. gemaild gekregen van de KNHS. Voor een heel jaar kost 75,50, dus dan koop ik er 1 voor het hele jaar.
Ik krijg wss wel de 75,50 van dit jaar terug omdat het paard 100% afgekeurd is in april nog voordt ik 1 wedstrijd gestart had ( in dit geval gelukkig dat de enige wedstrijd die ik gereden zou hebben voor de afkeuring afgekeurd werd door Rhino )
Moet nu de kopie van dierenartsverklaring opsturen

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:55

Rijvereniging/KNHS bellen met deze vraag?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:50

Voor mij geldt dat het geld terug gestuurd is. gelukkig