Op 21Augustus werd ik gebeld door mevrouw N.
Zij hadden intresse in mijn paard Rainbow's
Ze vroegen of ik hem gelijk kon brengen ze wouden kosten wat het kost Rainbow's hebben
Toen heb ik gemeld dat ik graag had dat ze kwamen kijken omdat ik dat persoonlijk heel belangrijk vind.
Toen hebben ze het inderdaad overwogen en zijn in de trein gestapt naar Sittard waar ik ze vervolgens op gehaald heb
T klikte gelijk tussen hun en Rainbow's
Uit eindelijk na wat rijden enz kwamen ze erachter dat ze de laatste trein gemist hadden...
toen hebben zij verschillende mensen gebeld niemand kon hun komen halen
Tja ik bedoel ik laat geen mensen buiten slapen naar n goed gesprek met mijn vriend hebben we ze hier laten slapen
Volgende dag heb ik Rainbow's naar hun gebracht na heel wat gezeur wbt stalling is het dan allemaal goed gekomen
Na afspraak zouden ze de helft betalen en de andere helft volgende maand
Dit was voor mij geen enkel probleem en ben die zelfde dag nog naar mijn advocaat gegaan voor het contract
Paard afgeleverd eerste helft gekregen en met n down gevoel naar huis gereden
Was voor mij enorm moeilijk om hem weg te doen
Maar ik had niet meer de tijd om voor hem te zorgen terwijl hij dat wel verdiende
Tussendoor nog 2 keer gebeld met N. en haar man
Alles prima....
Maar tot gisteren
Ik was thuis wat aan t opruimen en toen ging mijn telefoon
het was N.
Ze zaten door Rainbow's in de schulden en konden hem niet meer betalen...
Dan vraag ik me persoonlijk af hoe kom je door een kern gezond paard in 2 weken in de schulden...?
Omdat de hoefsmid was geweest waar hij notabene 2 weken voor de verkoop was geweest
Die smid heeft hem ook kreupel gekapt
Verder hebben ze er zover ik weet geen kosten aan gehad uitzondering van de stalling
Toen vroeg ik ze of ze wel alles goed uit gerekend hadden van te voren omdat ze een levend dier gekocht hadden en geen playmobil
Ja dat hadden ze gedaan (in mijn ogen dan niet?)
Ze wisten wat de stalling kosten....
Toen vermelde ze dat ik 20 euro van het al aanbetaalde bedrag mocht afhouden want ze hadden de smid laten komen
Toen had ik het even niet meer dat heb ik nog nooit gehoord....
Nu komt het er op neer dat N. me het 2de deel niet meer kan betalen en dat vanaf 23september de stalling niet meer betaalt kan worden(ze hebben tot de 23ste betaald)
Met andere woorden kom Rainbow's halen of we moeten hem aan een boom binden
Toen brak mijn hart dit paard verdient zo iets niet arm dier....
Dus conclusie werd al snel getrokken ik ga hem gewoon weer ophalen
Wat me ruim 200 euro aan brandstof kost....
Hier door heb ik de grootste ruzie met mijn vriend omdat ik het zelf niet meer kan betalen of nouja ik kan het wel betalen maar dan moeten we alles zo uitrekenen
Het is zelfs zo ver gegaan dat hij heeft aangekondigd bij zn moeder te vertrekken omdat hij het allemaal niet meer trok
ik zit dus door dit gezeik met mn handen in het haar en weet het allemaal niet meer
Wat zouden jullie doen in dit soort situatie's
We wonen sinds 3 maanden samen en hebben totaal 4 paarden (waarvan 2 verleasde hier op stal staan) zonder Rainbow's erbij geteld
Een 5de paard is gewoon weg te duur en ik heb er geen tijd voor
En door al dit gekloot zoveel ruzie met mn vriend erdoor
Ik hou ziels veel van hem en ik kan me geen leven zonder hem voorstellen en ik kan zijn reactie ook wel begrijpen maar ik kan ook niet Rainbow's aan zn lot overlaten
Wie o wie kan me helpen?
, zeker ...?