Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ragdollcat schreef:Dat is toch niet zo'n probleem? als je paard afgemaakt moet worden kan het gewoon door het schieten en verbloeden in het slachthuis en daarna in de Rendac of in laten slapen door een Dierenarts en af laten voeren door de Rendac of crematie, wat je maar wilt.
Of wil jij persé dat ie als vlees verkocht wordt dat jij je daarom druk maakt om het ontbreken van het medisch inlegvel.
Is een heel gedoe met dit paard, maar dat verhaal doet er hier niet zo toe. De eigenaar wil hem desnoods zelfs wel weggeven als gezelschapspony, maar momenteel gaat je dat nooit lukken met een oud paard. Relaxed schreef:Thanks allemaal! Ragdollcat, ik snap je reactie wel hoor, maar ik kan er weinig meeIs een heel gedoe met dit paard, maar dat verhaal doet er hier niet zo toe. De eigenaar wil hem desnoods zelfs wel weggeven als gezelschapspony, maar momenteel gaat je dat nooit lukken met een oud paard.
Jullie kennen het hele verhaal niet, ik stel alleen een vraag en heb inmiddels antwoord. De eigenaar is heus niet iemand die er geld aan wil verdienen, het staat hem ook tegen om het dier zomaar af te laten maken, terwijl hij nog 'goed' is. Hij wil hem ook best weggeven aan iemand als gezelschapsdier, maar niemand wil zo'n dier hebben omdat men zelf al moeite genoeg heeft de touwtjes aan elkaar te knopen met deze crisis.. Hij zit er dus een beetje mee in zijn maag, maar hij hoeft er echt niet perse aan te verdienen
Marije_jiplover schreef:@ ragdollcat: we kennen de situatie van de eigenaar niet, dus kunnen er ook niet over oordelen. Er zit echter een verschil in ergens niet aan hoeven verdienen of ergens kosten aan moeten maken/overhouden.
Overigens zijn er ook nette handelaten die een dier tijdens de reis keurig verzorgen en netjes bij een slachthuis afleveren. Ja, die heb ik met eigen igen gezien.