Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:49

Momenteel heb ik een haflinger die ik berijd en een 2 jarige comtois. Die wordt dus volgend jaar 3 en ga ik dan berijden. Ik rijd ongeveer 2x per week stapritjes buiten met af en toe wat draf. Soms rijd ik nog 1x extra in de wei om alle knoppen nog even te testen (gallop, figuren, stelling ect). Nu is het dus de bedoeling dat ik volgend jaar overstap naar de comtois, maar mijn haffie wil ik niet kwijt :7 Simpele oplossing: een verzorgster die mijn haf gaat berijden... MAAR

- Ik wil dat de verzorgster alleen komt als ik er ben
- Ik wil dat de verzorgster met mij gaat rijden op de haflinger (dus ik op de comtois, ander op de haf)

Als ik advertenties lees willen verzorgsters vaak komen, het liefst elke dag om te troetelen ect ect. hier heb ik eerlijk gezegd weinig zin in (en ook mijn vader heeft hier geen zin in). Mijn vraag is,.. is mijn eis raar.. dus iemand die 2x per week samen met mij komt rijden op de haflinger en verder dus als ik er ben wel mag komen maar niet ALLEEn mag gaan rijden of langs kom

Ik wil dit omdat ik wil zien wat er gebeurd met mijn pony's en niet graag vreemden op de pad heb. Zou dit mogelijk zijn of ben ik echt te veeleisend. Zou ik hier eventueel een bijdrage voor kunnen vragen omdat ze verder geen taken hebben behalve rijden en zoja wat?

mienmien

Re: Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:53

Tja.. naar zon bijrijdpaard zou ik niet op zoek zijn.. Helemaal niet als ik daar ook nog voor zou moeten betalen. Je zou wel af kunnen spreken op bepaalde momenten komen en op andere niet ivm privacy. Ook het rijden zou je in het begin goed samen af kunnen spreken... (gelukkig heb ik een eigen en hoef ik niet op zoek naar een bijrijdpaard)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:56

Dit is voor jou ideaal maar niet voor een verzorger....die wordt steeds op haar lip gezeten en met argusogen bekeken....
Denk dat je het anders moet proberen: Heb je geen leuke vriendin die gewoon 2x met je wil gaan rijden???

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:56

Ik zou dan het gevoel krijgen dat je me niet zou vertrouwen :n
Nee ik zou daar op af knappen, en al helemaal als je daar nog een vergoeding voor wil.

Wel zou ik dit oke vinden voor de eerste weken, zodat je idd kunt zien hoe ik ben hoe ik met paarden om ga etc.
Zou je diegene later ook niet alleen willen laten rijden? als je weet hoe diegene met je paard om gaat?
Sowieso zal jou eis lastig worden, diegene moet ook maar net kunnen wanneer jij kan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:57

Als je een paar vaste dagen/tijden af kunt spreken heb je een kleine kans iemand te vinden die daar zin in heeft. Maar eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat je zo iemand vindt...

Edit: en al helemaal niet als iemand daarvoor (alleen onder toezicht rijden) moet betalen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 29-08-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:57

Vind je eisen helemaal niet zo raar, maar ik weet niet zeker of ik er dan een bijdrage voor zou vragen!?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:58

Eisen stellen mag natuurlijk altijd. Het is wel jouw paard. Of je met deze eisen snel een verzorger vindt die ook bij je past is de vraag.
Het is natuurlijk lastig om te verwachten dat een verzorgster komt wanneer het jou uitkomt. Ik neem niet aan dat je altijd op dezelfde tijd met de paarden bezig bent. Je verwacht op zo'n moment wel dat de agenda van jouw verzorgster volledig op die van jou is aangepast.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:00

Rijden zou dan proberen om 2 vaste momenten in de week waarop de bijrijdster ook zou kunnen. Verder langskomen om te troetelen zou eventueel kunnen, maar wel als ik erbij ben. Kosten is een vraag die ik stel, of dat ik dat zou moeten vragen of niet, het is iets waar ik mee in mijn hoofd speel hoewel ik het natuurlijk belangrijker vind dat de haf beweging krijgt en ik gezelligheid met het rijden.

Waarom ik niemand alleen wil laten is omdat een paard een dier is en als ze schrikt ofzo en er gebeurt iets ik hier graag bij wil zijn en omdat mijn pony's op een beetje een afgelegen plaats staan waar nogal veel rare mensen lopen (drugsdealers, mannen en vrouwen die afspreken om daar samen even te 'kroelen' ect.)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:01

Sorry, ik in mijn rol als verzorgster zou passen.
Ik ben heel erg een loner, maar als de baas er continue zelf bij wil zijn heb ik het idee niet vertrouwd te worden, en als je er bent kunt je het net zo goed zelf doen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:01

Ik heb een bijrijdpaard gehad waar dit het geval was, ik reed alleen wanneer de eigenaaresse aanwezig was. Dit vond ik ook geen probleem. Mits uiteraard agenda´s afgestemd worden, in ons geval keken we per week welke twee dagen we beide konden. Zeker als je beide aan het rijden bent, ben je gewoon beide met je eigen ding bezig.
Wat ik echter niet had gedaan, was hiervoor betalen. Als ik betaal neem ik aan dat ik daar een stukje ´eigen´ voor terug krijg, niet slechts twee maal in de week onder toezicht beweging geven.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:04

Lieffiefi schreef:
Ik ben heel erg een loner, maar als de baas er continue zelf bij wil zijn heb ik het idee niet vertrouwd te worden, en als je er bent kunt je het net zo goed zelf doen.

Ik kan niet op 2 paarden gelijk zitten }:0

Bedankt voor de overige reacties, kan hier zeker wel iets mee :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:05

Dobel schreef:
Lieffiefi schreef:

Ik kan niet op 2 paarden gelijk zitten }:0

Nee, dat begrijp ik. Maar dan eerst diegeen die ingereden kan worden trainen, daarna de haflinger.
Maar wat ik zeg, ik ben heel erg een loner, ik doe de dingen het liefst alleen. En dan moet er wederzijds vertrouwen zijn... Groot wederzijds vertrouwen.
Wel liet ik altijd de optie om zomaar ''binnen te vallen'' als ik die avond het paard had.

Dobel

Re: Verzorger gezocht, maar met veel eisen.. kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:06

En in dat geval he, als je dus wel de verzorgster het vertrouwen geeft om alleen met het paard aan de gang te gaan.. stel je dan een contract op want het blijft mijn dier waar zij dan op rijdt. dan ben ik toch verantwoordelijk, ook als ik er niet ben?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:07

Ik zou me reuze ongemakkelijk voelen als verzorger! Paardje wat ik nu bijrijd doe ik sinds december, mocht na een x of 3
samen alleen gaan en doe mn nu een maand of 4 fulltime omdat eigenaresse in het buitenland zit. Vorig bijrijdpaard deed ik ook alleen,
op een privestal met 2 paarden, midden op een 'landgoed' waar misschien 2 huizen uitzicht op hadden. Eigenaar zag ik bijna nooit.
Denk dat je opzoek moet naar een bijrijder waar je vertrouwen in hebt en die dan ook het vertrouwen geven om met je paard
bezig te zijn zonder jou erbij. Eerlijk is eerlijk, ik zou t echt vreselijk vinden als ik alleen mocht komen als de eigenaar er ook is.
Niet dat ik de eigenaar niet aardig vind, maar er word op die manier totaal geen vertrouwen getoont in je bijrijder.

Edit; Samen rijden is leuk, daar niet van. Maar ik zou een bijrijder niet verplichten samen te rijden. Dan heeft hij/zij geen vrijheid, niks.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 29-08-12 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:08

Wat ik zou doen als ik jou was:

Jou plan voor een x aantal weken, jij weet hoe diegene is en of je diegene alleen zou kunnen laten.
en dan later bijv na die periode 1x in de week samen les? (doe ik ook met eigenaar van mijn bijrijdpaard)
En dan andere dag in de week haar alleen haar gang laten gaan.

Jou kan immers ook iets gebeuren tijdens rijden, en jij gaat ook alleen.
Dit kan iedereen gebeuren en als je het een tijdje hebt aangekeken weet je wat je aan diegene hebt en weet je ook of je diegene alleen zou kunnen laten daar :j

Ik vind het samen lessen altijd heel leuk met de eigenaresse van het paard wat ik rij, zij heeft ook 2 paarden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:09

Neem volgend jaar eerst de ene mee als handpaard en na verloop van tijd neem je de haf mee als handpaard, goed voor het jonkie, went zij aan vanalles en kun jij de tijd helemaal zelf bepalen. Hoe gaat het met je merrie trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:10

Is het geen optie om niet te omschrijven als verzorgster maar als maatje om samen mee te gaan en dat er niet betaald wordt?

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:11

Ik heb zelf 2 paarden en heb een verzorger genomen om extact dezelfde reden. in het begin heb ik het zo gedaan zoals jij hier voorsteld (lees: de eerste 5/6 weken) nu gaat zij op maandag sochtens voeren en rijden en savonds voeren/rijden (ze verzorgt en rijd alleen de oudere maar rijd sochtends of savonds natuurlijk:)) en gaat ze soms als ik niet kan savonds voeren, vaak gaan we als ik ga rijden samen en doen we ook samen het jonge paard. omdat ze nog wat onervaren is ga ik wel vaak mee (meid is wel 18) en geef haar dan les. het gaat prima zo en mijn paard is er een uit duizenden waar ik haar gerust mee alleen kan laten en dit vertrouw ik ook. zij betaald mij niks maar koop wel vaak rijbenodigd heden of zo nu en dan eens een zak voer (2x p.m meestal)

ik snap echt heel goed wat je bedoeld, want dan heb je het gevoel de controle over je eigen paarden kwijt te zijn.

ik zou geen vergoeding vragen voor de eisen die je stelt.

je zou je werk wel wat kunnen laten ''verlichten'' bv tuig poetsen en stal schoonmaken of die dagen etc.

misschien gaat het na een tijd wel anders en wil je de verzorger wel alleen laten, who knows?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:11

Dobel schreef:
En in dat geval he, als je dus wel de verzorgster het vertrouwen geeft om alleen met het paard aan de gang te gaan.. stel je dan een contract op want het blijft mijn dier waar zij dan op rijdt. dan ben ik toch verantwoordelijk, ook als ik er niet ben?

Dat klopt.
Ik heb het nooit op basis van een contract gedaan. Wel veel goede afspraken.
Ik heb mij laten verzekeren voor ongelukken met/door dieren bij de ANWB.
En ik mocht aan de gang...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:12

_Daniella schreef:
Jou kan immers ook iets gebeuren tijdens rijden, en jij gaat ook alleen.
Dit kan iedereen gebeuren en als je het een tijdje hebt aangekeken weet je wat je aan diegene hebt en weet je ook of je diegene alleen zou kunnen laten daar :j

Dat klopt maar als ik val en wat breek is dat mijn schuld, mijn paard en als een ander van mijn paard valt kan dat nogal problemen opleveren als zij de schuld op mij schuift.. daar zit ik een beetje mee, ben altijd best bang om dingen 'uit te lenen' en een dier kan nu eenmaal rare sprongen maken (met mij, ook met een ander op de rug)

Robijntjah: Ja verzorgster zou ook meer een maatje moeten zijn inderdaad. Die het leuk vind om paard te rijden en mij aardig vind om mee te rijden haha (bij dat laatste vallen er vast veel af }> haha)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:14

ik zou erop afknappen.
dan zocht ik liever iets waar ik zelfstandig mag rijden en andere dingen doen.
( misschien ben ik ook wel een beetje verwend, mijn verzorgpony was van een man van 80
die er niets mee deed, later heb ik de pony gratis gekregen O:) )

maar anderzijds zou ik het zelf igg niet willen dat iemand anders op mijn pony willen hebben als ik er
niet bij ben :=

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:16

Ik zou ook niet zo'n bijrijpaard willen.
Ik heb er zelf nu 1 en vind het heerlijk dat ik kan komen wanneer ik wil, en dat ze het vertrouwen in mij hebben dat ik zuinig met de spullen en het paard omga. Een goede verzorgster vinden is al erg lastig en al helemaal als je zelf zoveel eisen gaat stellen.
Probeer het een beetje los te laten en zoek iemand waar het mee klikt. Dan heb je er misschien meer vertrouwen in om haar alleen te laten rijden :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:17

Ik zou het niet erg vinden :n Ik vind het erg gezellig om met iemand mee te gaan en vind het ook fijn als ik met rijden op puntjes word gewezen wanneer nodig! ( dat is mooi meegenomen :D )
Toch vind ik de vrijheid die ik nu heb ook echt wel heerlijk. Vooral aangezien ik geen vast rooster/uren heb en dus ook niet elke week dezelfde dagen tijd zal hebben om te komen! :)

Ik snap jouw punt ook heel goed, ik hoop dat je iemand vindt die het ook ziet zitten! :)
Succes!

LecyTinker

ik denk dat als je een advertentie ze voor een bijrijder die op vaste dagen komt rijden, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Maar ik weet niet of je dan wat kan vragen qua geld, want het is een dienst die jouw wordt verleend als het rijden onder regime is.
Ik denk dat het meer dan normaal is hoor dat je niet je paardje zomaar in het diepe wil gooien en gewoon je vertrouwde hafje naast je wil hebben lopen als gemakspaard voor je dan 3 jarige.
Ik zou zeggen, wees gewoon heel eerlijk vanaf het begin en je kan altijd nog s een extra'tje de kant op gooien van de bijrijder zoals idd een extra lesje ( onder het zadel of vrijheidsdressuur ofzo) voor hem/haar.

xNursiex

Ik denk dat een maatje inderdaad een goede verantwoording is, wat is eigenlijk verder het plan; vooral in de bak of samen naar buiten? Vooral met tweeen naar buiten kan voor iemand die anders op een manege zou rijden natuurlijk een enorm voordeel zijn.