is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:57

ik zit eigenlijks met een dilemma, we hebben een 2 jarige schat van een ruintje staan kruizing Haflinger x Fries.
aan de ene kant wil ik hem wel verkopen, omdat ik er geen tijd voor heb, naast het verzorgen van 3 andere paarden en het lesgeven met die paarden.
maar aan de andere kant wil ik hem graag houden, omdat het een ontzettende scheet is <3 en erg rustig en braaf voor zijn leeftijd. hij heeft een ontzettend fijn karakter net als zijn moeder :D .

dus mijn dilemma is als volgt wil hem graag houden, maar heb er op dit moment geen tijd voor hem.
dus mijn daarop volgende vraag is er belangstelling voor om een 2 jarige ruin te leasen en zo ja, wat moet ik mij hierbij voorstellen.
zij betalen mij een x bedrag en ik sta voor de kosten die er verder gemaakt worden (hoefsmid, dierenarts etc).
of er hoeft niets betaald te worden door de leaser, maar zij staan voor de kosten (hoefsmid, dierenarts etc).
mogen ze hem verhuizen naar een andere locatie, of moet hij blijven waar hij nu staat.

het zou dan wel om een tijdelijke lease gaan, zeg maar een periode van 2 a 3 jaar. daarna zou ik hem weer terug in mijn bezit willen hebben.

ik hoop graag op positieve reacties en hou het graag netjes.

testebeest

Re: is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:04

Ik denk niet dat je daar iemand snel voor vind. Je gaat een paard leasen van iemand waar je zeker 1 jaar niets mee kan doen. Of 2 jaar zelfs al je hem niet te jong onder het zadel wilt.
Ik vind het meer een geval lijken makkelijk kan iemand anders zijn leven wagen hem zadlemak te maken en dan pak ik hem verder op sorry :o

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:06

Verzorger wel, zijn er ook genoeg die bv shetlanders verzorgen.. een leaser zal je niet snel vinden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:10

ja ik denk dat je inderdaad niet snel iemand zou vinden, maar ik hoef maar 1 iemand te vinden die het zou willen. en het zadelmak maken wil ik in iedergeval wel door een proffesioneel persoon laten doen en de kosten daarvoor zijn uiteraard gedeeltelijk of geheel voor mij.
zijn leven wagen met zadelmak maken vindt ik een onzin kreet, dan zou je in feite nooit op een paard moeten gaan zitten. want je riskeert altijd je leven zodra je erop stapt.

en wat betreft jouw opmerking lekker makkelijk, de leaser weet van te voren waar hij of zij aan toe is. dus de keuze is aan degen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:11

Ik zou eerder een verzorger voor hem zoeken, dan krijgt hij toch aandacht en hij blijft van jou.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:12

Dus je wil dat iemand gaat betalen voor een paard waar ze in principe qua rijden niets mee kunnen doen? Ik snap best dat er nog veel meer dingen dan alleen rijden bestaan, dat zeker. Als je een veulen/ jong paard koopt weet je vooraf dat je een jaar of 3/4 zult moeten wachten voor je ermee aan de slag kunt, en je hij dus een periode alleen maar kosten met zich mee brengt. Vind het wel een slimme zet van je, paard wegbrengen en daarmee de kosten drukken, geen tijd verloren aan het paard, én als het goed is iemand die hem de basisopvoeding meegeeft. Zodat als hij terugkomt de leeftijd heeft om met inrijden te beginnen én je nog maar het halve werk que opvoeding hebt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:14

LisaLuna, verzorgers zijn niet altijd even betrouwbaar, helaas te veel ervaring mee gehad.
een leaser heb je gewoon meer houvast aan, je stelt een contractje op en daar hebben beide partijen aan te houden.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:15

myk_en_shant schreef:
LisaLuna, verzorgers zijn niet altijd even betrouwbaar, helaas te veel ervaring mee gehad.
een leaser heb je gewoon meer houvast aan, je stelt een contractje op en daar hebben beide partijen aan te houden.

Nou ja heb ook veel verhalen gehoord over leasers hoor! Maar je hebt wel gelijk dat omdat ze wat betalen sneller komen! Maar dit geld uiteraard niet voor elke verzorger natuurlijk. Succes met je zoektocht!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:16

we hebben deze ruin verplicht moeten nemen bij zijn moeder die we toen aangeschaft hebben, was een 2 in 1 deal. dus we hebben er niet bewust voor gekozen om hem te nemen. maar nu we hem hebben, willen we eigenlijks hem niet kwijt.
nogmaals degene die hem gaat leasen weet waar hij / zij aan toe is. en dat het voor een korte periode is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:19

Even zien.... Ik ga een paard leasen, dat paard daar kan ik dan nog een jaar niets mee doen behalve opvoeden. Na een jaar gaat hij weg en wordt hij ingereden en vervolgens mag ik er nog drie kwart jaar van genieten voordat jij hem weer terug wilt hebben (immers, na 2 jaar wil je er zelf weer mee aan de slag). Dus ben ik maandelijks ongeveer 100 euro kwijt (even een wild guess), in totaal 2400 euro voor een paard waar ik drie kwart jaar op kan rijden. Ik denk niet dat je heel veel animo zult hebben.

En dan heb ik het nog niet gehad over het kopje 'wat als hij na inrijden niet presteert zoals verwacht, hij is verkeerd opgevoed'.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:20

en wat betreft het verkopen van deze knuf lukt op dit moment ook niet, hij staat al meer dan 1 1/2 maand te koop en er komt amper een reactie.
dit speelt naast het hem liever willen houden ook mee, dat we hem op een andere manier hem toch willen houden, misschien door middel van lease of een andere oplossing. eventueel een weidemaatje voor 2 jaar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:20

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou willen... maar nee heb je, ja kun je krijgen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:21

TS: Nogmaals ik vind het gewoonweg raar dit paard tegen betaling een periode weg te brengen. Sorry maar dat snap ik echt niet. Jammer dat het een 2 in 1 deal was maar dat hadden jullie ook kunnen afslaan. Als je geen tijd er voor hebt verkoop hem dan, of houdt hem op je eigen kosten. Maar ik snap niet waar om je dit paard op de kosten van iemand anders hoopt te krijgen? Een verzorger die jullie tijdprobleem oplost (daarvoor kan je overigens ook prima een contract opstellen) zou ik nog begrijpen, maar een leaser echt niet. Verkopen is ook niet makkelijk, de markt ligt op zijn gat, alleen de speciale gevallen gaan er snel uit.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:23

Ik vind dat je er wel heel makkelijk over denkt. Inderdaad zelf deze periode niet willen hebben, maar zodra het paard bereden kan worden wil hem weer terug. Het is wel heel makkelijk om de ander de kosten te moeten dragen voor iets waar je zelf geen zin in hebt.

Ik zou als ik jou was meer tijd en zin maken en anders toch verkopen en anders bruikleen voor onbepaalde tijd.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:27

wat betreft verkeerd opvoeden dit ligt totaal aan jezelf, heb genoeg paarden gezien, na een periode heropvoeden dat het de grootste schat van de wereld kan worden. bewijs heb ik zelf op stal staan. en wat betreft het presteren, hij hoeft van mij geen toppaard die in de Z moet lopen. a is het niet het juiste paard voor.
b daar streef ik helemaal niet naar.

ik zeg daarbij dat die 2 a 3 jaar niet vast staat, het kan eventueel voor een iets langere periode, maar op den duur wil ik hem weer zelf hebben en er zelf verder mee aan de slag.
en de kosten 2400 euro hoeft helemaal niet als hij bij mij aan huis blijft.
ik hoef echt niet de hoofdprijs aan leasegeld. het gaat mij meer om dat hij niet verkocht hoeft te worden. en dat ik in de toekomst met hem verder kan recreatieve zin en echt geen wedstrijdgericht. ben niet eens een wedstrijdruiter.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:29

Maar waarom zou iemand jou gaan betalen om een paard te mogen poetsen en dan ook nog eens omdat je daar zelf geen zin in hebt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:29

en nogmaals blijf aub netjes en niet bitcherig, ik stel een vraag en verwacht een net antwoord.
ik ken de leasemarkt niet en wil er gewoon wat meer info over hebben.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:30

Mistic schreef:
Maar waarom zou iemand jou gaan betalen om een paard te mogen poetsen en dan ook nog eens omdat je daar zelf geen zin in hebt.

Geen tijd is anders dan geen zin toch? :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:30

lees mijn goed in mijn vraag, er staat duidelijk in dat er meerdere opties zijn, wel of niet betalen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:31

Ik vind (als het al gebeurt lease op 2 jarig) best gevaarlijk, Iemand gaat er mee wandelen er proberen op te zitten etc, dadelijk jou paard naar de **** omdat zij dingen gaan uit proberen, een verzorger kun jij in de gaten houden "meer in bedwang houden" Want ja lease betekend dat die andere ook betalen, en dus gewoon weg zoiets hebben ja hallo betaal er niet voor niks voor. Ik zou gewoon echt naar een verzorgster zoeken want dan heb je er ook meer grip op in mijn ogen,Als je dichterbij had gewoont had ik het met liefde gedaan:P

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:32

Nee ga er maar niet van uit dat iemand een 2 jarige wil leasen.
Poetsen en knuffen kan gratis op een manege.

Dientje_Yara

Verzorger zou ik eerder voor kiezen, contractjes wiebelen ook nog weleens

Ik heb ergens gehoord pin me er niet op vast want weet niet of het daadwerkelijk zo is dat degene die een paard betaald en dus verzorgd enz enz na zoveel maanden recht heeft op het paard omdat hij/zij de zorg ervoor heeft

geen flauw idee of dit ech zo is maar dan kun je dus tramalant krijgen als je leaser hem toch wil houden

OnlyFroukje

Froukjeloves schreef:
Ik vind (als het al gebeurt lease op 2 jarig) best gevaarlijk, Iemand gaat er mee wandelen er proberen op te zitten etc, dadelijk jou paard naar de **** omdat zij dingen gaan uit proberen, een verzorger kun jij in de gaten houden "meer in bedwang houden" Want ja lease betekend dat die andere ook betalen, en dus gewoon weg zoiets hebben ja hallo betaal er niet voor niks voor. Ik zou gewoon echt naar een verzorgster zoeken want dan heb je er ook meer grip op in mijn ogen,Als je dichterbij had gewoont had ik het met liefde gedaan:P

zonder betalen word het toch "verzorgen?" dan noem ik het geen lease meer was trouwens reactie op TS

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:33

dank je LisaLuna, inderdaad heb ik gewoon simpelweg geen tijd. ben 5 dagen in de weer met de andere 3 paarden met verzorgen en het lesgeven ermee, maar ik ook nog 2 dagen rustig met mijn gezinnetje zijn. en daarnaast gebeurd er vaker dat ik 6 dagen er ben en maar 1 dag vrij heb.
het lesgeven is mijn werk en werk dus 6 tot 8 uren (verzorgen en lesgeven) op een dag met de 3 paarden die ik voor het lessen heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:34

Lijkt me lastig, ik had een zadelmak rijpaard in de aanbieding, ofwel in bruikleen (lease zonder extra leasebedrag) voor een springruiter ofwel gratis bij mij thuis, en die kreeg ik dit jaar al niet weg, alleen mensen van ver weg om het paard bij te zetten maar dan volledig op mijn kosten. Ondertussen alweer bijna tijd om er zelf weer mee te gaan rijden dus voor die paar weken maar gewoon thuishouden nu :+