zadel terugnemen na 3/4 weken????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

zadel terugnemen na 3/4 weken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:42

dag bokkers,

Zoals jullie weten is het momenteel niet al te makkelijk van je zadel af te komen. Na 2 maanden verschillende geintereseerde gelegenheid te hebben gegeven tot passen had ik wederom een afspraak met een potentiele koper. Zadel mocht van mij gepast worden en binnen 48 uur in dezelfde staat retour gebracht. Dame haalde zadel op en mailde de volgende dag dat het zadel geweldig reed, maar dat de zadelmaker niet binnen 48 uur kon komen, omdat ik het een fijne gedachte vindt dat het zadel naar een paard gaat die m past, heb ik de dame nog langer uitstel gegeven. Helaas, na bezoek van zadelmaker bleek het zadel niet te passen. conform afspraak een regeling getroffen dat het zadel weer retour gebracht werd, en mevrouw haar volledige bedrag terug zou krijgen. 2 uur voordat deze afspraak plaats zou vinden belde ze echter dat ze twijfelde aan het oordeel van de zadelmaker en er een andere passer naar wilde laten kijken. Deze zou enkele dagen later komen. Of ze nog wat uitstel kon krijgen. Ik ben hier akkoord mee gegaan, en heb sindsdien geen enkele reactie vernomen (dit was overigens 18/6 dus bijna een maand terug) ik ging er derhalve vanuit dat het zadel naar behoren paste en de koop daarmee rond was.

Gister belde ze echter dat de zadelmaker zich er toch niet aan wil wagen, en ze het zadel alsnog retour wil brengen.

Ik heb maanden kosten gemaakt voor advertenties op MP, maar het ergste is dat ik een koper had die het zadel op de gok wilde kopen voor haar nog niet ingereden jonge dier, mocht het zadel ten tijde van zadelmak maken niet passen, gooide ze m gewoon weer te koop. (ging om een Max Benz zadel, dus kwalitatief A klasse) Ideale koper, die ik nu kwijt ben omdat ik het zadel als verkocht beschouwde (heb geen contactgegevens meer)

Ik weet niet waar dat zadel de afgelopen 3/4 weken is geweest en wat er mee gebeurt is, moet ik deze dat toch uit goed fatsoen terugnemen?

Graag jullie mening!

Mri

Re: zadel terugnemen na 3/4 weken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:44

hoeveel tijd heb je haar bij het 2e uitstel gegeven?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:45

Het beste is om een afspraak te maken binnen hoeveel tijd het zadel teruggebracht kan worden
Maar 1 maand later zou ik het zadel niet meer terug nemen :n

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:46

de 2e zadelmaker kwam precies een week na de eerste, en ze zou de volgende dag, dus 19/6 laten weten of ze m wilde houden. Heb geen mail of telefoon gehad. Mevrouw claimt op vakantie te zijn geweest, tja kan, maar voor t zelfde geld is t zadel kapot gegaan (denk aan gebroken boom)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:47

Hahaha, nee joh. Verkocht is toch echt verkocht in dit geval.
Althans, dat zou het voor mij zijn. Een maand is veels te lang. Je bent geen winkel waar je met een bonnetje en ongebruikt met 30 dagen retour kunt brengen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:48

Tja, orginele afspraak was 48 uur, welke we telefonisch verlengt hebben omdat de zadelmaker niet kon..

Ik vind het echt belangrijk dat het past, maar ik kan de volgende geintereseerde niet garanderen dat alles in orde is, want ik weet niet wat er mee gebeurd is de afgelopen maand.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:52

Na een maand terug nemen terwijl de afspraak was 48 uur?
Nee dan was het wat mij betreft voorbij.
Vakantie komt niet zomaar uit de lucht vallen, iets waar je rekening mee kunt houden in het maken van je afspraken.
Jammer maar helaas, zet ze m zelf maar weer op MP te koop.
Er kan zoveel mee gebeurt zijn, net wat je zelf al aangeeft.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:54

Ik nam hem niet meer terug. Zeker niet als ze pas naar bijna van een maand laat horen dat hij toch niet past.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:55

@meggiemeg

Zo denk ik er eigenlijk ook over, bedankt voor de bevestiging!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:58

Hij is verkocht
ze heeft alle kans gehad misschien heeft ze zelf geprobeerd hem voor meer te verkopen en lukt dat niet

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:59

op vakantie heb je ook wel een telefoon. nee ik zou het doen, je weet inderdaad niet wat er met het zadel gebeurt is. Zowiezo zou ik niet zolang wachten op een 2e zadelmaker. ik snap dat je hem goed passend wil verkopen, maar in de tijd dat iemand het zadel heeft om te passen kun jij hem niet meer verkopen en raak je dus andere kopers kwijt

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:01

Ik vind echt te lang om noch iets terug te brengen. Je weet nooit wat er gebeurt is. Ja vakantie, dan had ze dat even kunnen doorgeven.
Ik zou doen nu gekocht, zij reageerde niet meer terug ja...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:01

Verkocht is verkocht. Hier wordt sowieso geen afspraak gemaakt dat ze hem 48 uur mogen houden, vanwege een zadelmaker. Je weet nooit wat ze er in die tijd mee doen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:02

Vakantie plan je inderdaad doorgaans van te voren in ja, volgens mij is er iets heel anders aan de hand..

zou inderdaad kunnen dat ze er winst op probeerde te maken, ze heeft m voor weinig gekocht omdat ik snel af wil van overbodige spullen, dan neem ik minder geld voor lief, als mijn kast maar overzichtelijk blijft..
Ik was nogal overdonderd door haar (toch een heel klein beetje brutale) vraag, en stond op t punt uit eten te gaan, dan bel ik haar vanmiddag even dat ik het zadel nu niet meer terugneem.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:03

Nee ik zou het niet doen.
Ik zou echt wel vragen stellen wat er in die maand is gebeurt dat ze er nu weer vanaf wil. Als het zadel wel gewoon gebruikt is in die tijd zou je zeker niet het volledige bedrag meer terug moeten geven weet niet wat je prijsklasse is maar je zou als je het toch wil kunnen voorstellen om de helft van het geld terug te geven voor het zadel. En anders moet ze zelf weten. Zij houdt zich niet aan de afspraak dus hoef jij het nu een maand later niet voor hetzelfde geld terug te kopen.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:05

het is toch zowiezo ook heel stom dan zou jij dus ook een maand lang dat geld maar moeten vast houden voor haal voor het geval ze het toch nog terug brengt. ik doe altijd een week max. en mochten ze een zadelmaker erbij halen dat is prima, maar dan halen ze het zadel dan ook maar op als hij er dan nog in, ik ga niet een zadel zo lang vast houden voor mensen

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:05

heb t zadel voor €500 verkocht (nieuwprijs 3695) vraagprijs was €750..
omdat er wel wat met de vulling moest gebeuren mocht hij voor minder weg...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:09

Verkocht is verkocht, heel sneu voor de aankopende partij in deze kwestie maar die snapt toch ook wel dat een maand lang een zadel houden en al dan niet misschien wel flink (mis)gebruiken en dan weer retour doen geen optie is?

Ik zou het niet eens overwegen, een hele wijze les voor deze aankopende partij in elk geval :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:21

@ allejandro,

Bedankt, het maakte me onzeker omdat ze overkwam alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ik m gewoon terug te nemen had..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:23

Ik zou zeggen verkocht en laat haar het zadel zelf maar verkopen. Wie weet wat de zadelmakers er allemaal mee hebben gedaan.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:27

LenaBaars schreef:
@ allejandro,

Bedankt, het maakte me onzeker omdat ze overkwam alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ik m gewoon terug te nemen had..

Nou dan heeft ze het wel bij het verkeerde eind. Dat is zeker niet de normaalste zaak. Dan had zij ook duidelijkere afspraken moeten maken vind ik.
Nu is het enigzins haar eigen schuld, jij hebt je best gedaan toch?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:30

het is wel rot, nu wordt jij ineens opgezadeld met haar probleem dat het zadel niet past.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:30

hihi leuke woordspeling :+ :+

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:32

rooswita schreef:
het is wel rot, nu wordt jij ineens opgezadeld met haar probleem dat het zadel niet past.

`hahaha... Zeker leuke woordspeling!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:37

Bij mij is het zadel meenemen is verkocht. Heb een redelijk duur zadel met een gebroken boom terug gekregen. Zadelmaker was voordien geweest om die voor de hem aan te passen op mijn paard (had redelijk wat spieren bij gekregen) kon helaas niet maar hij heeft hem wel goedgekeurd voor verkoop. Dus geen losse naden, gebroken boom,... Ja krijg ik hem dus stuk terug toen een dame hem wou passen.
Het volgende zadel wat ik verkocht bleef mooi bij mij. Ik ging wel tot daar als ze wilde passen of testen. Als de zadelmaker moest langskomen om te passen zorgde dat ik ook daar kon zijn op de afspraak en bracht het zadel dan mee. Nooit meer geef ik een zadel zo mee met garantie dat ik het terug neem.