Ik zit met een serieus dilemma, en vraag jullie om raad. Ik heb een aantal jaren mijn pony gehad, die ik moest wegdoen wegens onbetrouwbaar gedrag op de weg. Nu ben ik erg teleurgesteld in de eigenaren en wordt hij steeds maar doorverkocht. Maargoed, ik twijfel nu zo erg, het is een lief beest en ik weet even niet meer wat te doen.
Ik ben alweer op zoek naar een paardje en vraag me af of dit gedrag met geduld etc te veranderen is, of dat het een natuurlijke reactie blijft.
Hij kon uit het niets bokken en rennen tot je eraf viel, dit was niet perse expres, maar wel levensgevaarlijk. Scooters van achteren was reden tot rengedrag. Onstuurbaar terug naar huis. In de bak een heerlijk beest, op wedstrijd ook. Voor mij is het niet zon probleem er af en toe eens af te vallen, wel als je niet veilig bent op straat, wat geldt voor mij en mijn medeweggebruikers.
Wie herkent dit en denkt dat dit gedrag wel degelijk af te leren is? Hoe kan ik dat doen en aanpakken? Ik woon in de randstad en het is hier dus wel druk op de weg. Ik heb weleens schriktraining met hem gedaan en dat was echt verschrikkelijk.
Het gaat me aan het hart hem zo te zien op internet, wat moet ik doen? HELP!
En dan zou ik me niet druk maken om de problemen wie je