Zadel blijkt zoek te zijn in de post

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprella

Zadel blijkt zoek te zijn in de post

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:15

Ik weet niet zeker of dit de goede plaats is om dit te posten, maar ik heb wat advies nodig.

Ik heb op 14 mei een zadel gekocht bij Stal Doorstap. Omdat ik geen vervoer heb, heb ik er voor gekozen om het door de post te late bezorgen naar België. Nu door een fout van mijn kant, is er iets mis gegaan met de levering en is het pakket terug gestuurd. Via de track & trace code heb ik kunnen zien dat het zadel normaal terug op stal doorstap zou moeten zijn, maar na contact met hun, blijkt dit niet het geval te zijn. Ik heb zitten rond bellen om achter meer informatie te komen, maar ik raak niet verder. Ik kan namelijk vanuit België niet naar de 0900 nummers bellen van de Nederlandse post. Omdat Stal Doorstap geen moeite blijkt te doen om te helpen het al reeds betaalde zadel terug op te sporen, heb ik maar een mailtje gestuurd naar de post en wacht ik nu op antwoord.

Maar ik vraag me af wat nu mijn rechten zijn moest het zadel echt "verdwenen" zijn? En of ik mijn geld kan terug krijgen of hoe dat allemaal in zijn werking gaat doordat het (voor mij) uit het buitenland komt.

Alvast bedankt.

Mareng

Re: Zadel blijkt zoek te zijn in de post

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:17

Hoe bedoel je een "fout van jouw kant"?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:19

Ook al zou je wel naar een 0900 nummer kunnen bellen, als ontvanger kan je niets doen wanneer een pakket kwijt is. Het is aan de verzender om een klacht in te dienen om eventueel iets vergoed te krijgen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:20

Ik had ene foutieve huisnummer opgegeven, maar de man die het had open gedaan voor TNT heeft het pakket direct terug meegegeven.

Het probleem is dat de verzender geen moeite doet. Ze kunnen geen verbinding krijgen met de post (wat me nogal vreemd lijkt) en ik moest mailen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:27

De verzender moet een onderzoek laten starten bij TNT, dat kan de ontvanger niet doen helaas.
Maak in ieder geval een printje van de T&Tpagina waar je kunt zien dat het paket weer bezorgd is bij de verzender. En anders maar aangifte doen bij de politie. Wellicht dat ze dan wat meer mee gaan werken.

Weet je wel zeker dat jij een fout nummer op hebt gegeven?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:32

Vippie schreef:
De verzender moet een onderzoek laten starten bij TNT, dat kan de ontvanger niet doen helaas.
Maak in ieder geval een printje van de T&Tpagina waar je kunt zien dat het paket weer bezorgd is bij de verzender. En anders maar aangifte doen bij de politie. Wellicht dat ze dan wat meer mee gaan werken.

Weet je wel zeker dat jij een fout nummer op hebt gegeven?

Ja ik weet het 100% zeker en toen ik het allemaal controleerde, had ik het niet door. (Ik heb mijn huisnummer in gevuld, in plaats van die van mijn vriend, waar het zadel afgeleverd moest worden omdat het dichter bij stal was.)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:31

Ik denk dat dat wel na te gaan moet zijn of het zadel echt terug is bij stal. Het is een duur dus normaal moet je dan toch een krabbel zetten geld dit ook niet voor als ze iets terug nemen?

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:46

Geen idee. En zo duur was het zadel ook weer niet.. 140 euro. Maar dat is natuurlijk nog altijd genoeg geld. Het is echt de laatste keer dat ik daar iets koop. Moesten ze nu ook eens moeiten doen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:48

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet bedoelt om ervaringen te delen over deze stal en ervaringen delen op Bokt is alleen toegestaan als die uit de eerste hand zijn. Graag alleen reageren als je de topicstarter kan helpen. Bedankt alvast.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:52

Heb je een rechtsbijstandverzekering??????

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:07

Aprella schreef:
Geen idee. En zo duur was het zadel ook weer niet.. 140 euro. Maar dat is natuurlijk nog altijd genoeg geld. Het is echt de laatste keer dat ik daar iets koop. Moesten ze nu ook eens moeiten doen...

Nouja duur genoeg om een krabbel te moeten zetten toch? Of gaat dat niet over het bedrag eigenlijk?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:01

Ik ben bang dat de post niks voor jou kan betekenen, jij hebt het zadel namelijk besteld bij die stal, en zij hebben het verzonden, en nu beweren ze dus dat zij het niet retour hebben gekregen of ze willen er in ieder geval geen moeite voor doen om het terug te vinden?

De verzender wordt door de post namelijk als klant gezien, die kan een onderzoek laten opstarten naar de vermiste zending, de geadresseerde kan dat niet doen. En helemaal met zendingen naar het buitenland is dat moeilijk, zonder track en trace code is zo'n onderzoek niet mogelijk als het om post naar het buitenland gaat. en het wordt helemaal tricky omdat de zending al in het buitenland is geweest, en nu weer retour moet zijn gegaan naar de geadresseerde, in nederland dus. maar hoe dat dan dus met pakketten en track en trace precies zit weet ik helaas niet, zou de reactie van de post even afwachten, hopelijk kunnen ze je verder helpen. als jij zelf een onderzoek wilt instellen, en als dat dus wel mogelijk is met post van/naar het buitenland met track en trace, dan heb je daar in ieder geval wel schriftelijke toestemming voor nodig van de verzender

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 22:51

Oké bedankt!

Ik vind het gewoon vreemd dat het volgens track & trace wel terug is afgeleverd aan de verkoper, maar dat zij beweren dat het niet zo is.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:48

Nee logisch, kunnen ze het zadel nog een keer verkopen, ka$$a ;)

Zou echt aangifte doen, anders heb je geen poot om op te staan als je zeker weet dat het paket weer is afgeleverd daar.
Enige wat ze hoeven te doen is onderzoek starten bij TNT, en TNT gaat heel ver daarin, de betreffende bezorger wordt er dan ook bij gehaald.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:58

De postbode scant het pakket toch in als het terug gaat naar der verkoper,
en daar wordt afgeleverd.
Daarvoor zit er track en trax op.
Dus als die zeggen dat het terug is bij de verkoper kunnen ze precies zien hoe laat en op welke dag het is terug gegeven,

Gewoon nog een keer de verkoper contrakteren en zeggen de post zegt dat het terug bij jullie is afgelevert en als dat niet zo is moeten hun verdere stappen ondernemen,want ze zijn de afzender en die moet navraag doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:02

Het lijkt mij dat stal doorstap gewoon dan jouw zadel heeft ontvangen, althans hun zadel die jij besteld hebt. De postnl gaat daar zeker niet over liegen dat zou een probleem van hun kant worden. En track code kloppen over het algemeen zeker wel, dus als het daar staat lijkt mij dat zij gewoon het zadel heeft ontvangen als retour omdat deze geweigerd is aan de deur (ivm verkeerde persoon).
Een postbode scant het pakket dus het kan niet zijn dat het ineens een ander pakket is. Je kan ook evt postnl bellen met de vraag of hun de informatie willen geven welke postbode het was en welke datum en tijdstip zo kan jij aantonen aan de betreffende stal doorstap dat je de informatie hebt opgevraagd en dit in een brief zetten.

Als je rechtsbijstand hebt zou ik die zeker even informeren, en een aangetekende brief sturen naar de eigenaar stal doorstap met daarin de informatie die je hebt (evt track code in zetten) En dat je van hun schriftelijke bevestiging wilt binnen 5 werkdagen dat hun het zadel niet retour hebben gehad.

Als jij hebt betaald dan moeten hun óf het geld terugstorten of een nieuwe zending doen.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:34

Oké, bedankt. Ik ga nog even het antwoord van postnl afwachten en dan ga ik eventueel verdere stappen ondernemen. Ik vind het zeer frustrerend dat ik nu ook niet verder kan met mijn paardje.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:36

Ik zou als ik jouw was ook een aangetekende brief sturen naar de stal doorstap met dat je bevestiging wilt dat zij niet het zadel heeft retour gekregen. Zo sta je later sterk als zij dit ontkent en kan je via rechtsbijstand kijken voor n oplossing

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:39

Oké. Dat zal ik dan doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:44

vraag dan wel om schriftelijke bevestiging binnen bijvoorbeeld 5 werkdagen dat hebben ze nog even de tijd m te sturen want jij krijgt bericht als hij aangenomen is.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:48

Oké. Bedankt voor de hulp!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:07

Idd stal doorstap aanspreken hierover. Je hebt betaald (kunt dit aantonen?) en je hebt niet getekend voor ontvangst. Dus de stal dient te zorgen dat je je zadel krijgt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:03

In principe is de verzender verantwoordelijk voor het verzenden van het zadel maar dat hebben ze wel goed gedaan ( jij hebt het verkeerde huisnummer gegeven) en weet eigenlijk niet hoe het dan zit met terug sturen enzo.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:17

aslo schreef:
Idd stal doorstap aanspreken hierover. Je hebt betaald (kunt dit aantonen?) en je hebt niet getekend voor ontvangst. Dus de stal dient te zorgen dat je je zadel krijgt.

Ja, rekeningsafschrift met de ordernummer enzo...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:14

Als jij kan aantonen dat je wel degelijk betaald hebt, en het geld niet teruggestort hebt gekregen, dan hoort stal doorstap jouw een nieuwe leveringsdatum aan te bieden. Heb je inmiddels al een aangetekende brief gestuurd?