Smid moeilijk te bereiken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Smid moeilijk te bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:07

Ik heb 18 jaar dezelfde smid gehad, fijne vent, hield zich aan de afspraken en leverde goed werk.
Tot mijn shet bevangen werd.
Mijn shet heeft toen een behoorlijk eind van huis gestaan voor te revalideren en had daar een andere smid.
Super meid en echt super werk, toen de pony weer terug in de buurt kwam staan heb ik dus mijn oude smid weer terug.
Maar na 2 keer zag ik dat dit niet goed ging komen.
Nog contact gehad met die smid ver weg en overlegd en gepolst of zij niet kon komen, maar helaas.
Ze heeft zelfs een tekening gemaakt, maar na nog 3 beurten kwam het maar niet goed en heb besloten na veel wikken en wegen een andere smid te bellen.
Dit heeft me veel moeite gekost deze stap te nemen ten opzichte van mijn smid.
Maar ik moet kiezen voor de pony.
Deze nieuwe smid is nu 2 keer geweest en moet nu weer komen, maar is een drama om een afspraak te maken.
Ben hem nu al de 3e dag aan het bellen en vanmorgen heb ik het opgegeven en een andere gebeld, deze wil dinsdag komen.
Krijg ik net een sms dat ik vanavond even moet bellen rond 19.00 van de huidige.
Ik ga hem wel bellen, maar wat moet ik er nou mee, hem nog een kans geven.
Ben opzicht tevreden over hem.

antje_vip

Re: Smid moeilijk te bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:09

Ik zal zeggen dat ik inmiddels een andere smid heb gebeld omdat hij niet te bereiken was.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:11

Ik snap best dat je smid je niet overdag kan terugbellen. Het bekapt en beslaat niet zo fijn onder een paard met een telefoon aan je oor.
Ik moet mijn smid ook altijd s avonds bellen, als hij niet meer aan het werk is. Soms is geduld een schone zaak :o

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:14

Die van mij moet ik ook s'avonds bellen overdag krijg ik zijn vrouw aan de lijn en die weet van niks :+ Dat zegt ze zelf.

Wel ideaal trouwens,ik zou het niet fijn vinden als de smid met mijn paarden bezig is en continu gebeld word,zou je zelf denk ik ook niet handig vinden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:16

Ik ben al drie dagen aan het bellen op verschillende tijden.
Ook savonds, maar er zijn ook veel smeden die savonds nog werken.
Ik ga er eens over denken, ga hem zowiezo even bellen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:18

Ja, een smid te pakken krijgen is een hele klus....
Maarals je niet tevreden bent over zijn werk, kun je dat gewoon eerlijk aangeven. Bij ons heeft de smid werk zat, die zal er echt niet van wakker liggen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:19

De mijne (nu 3 stuks ivm verhuizen) moet ik altijd een smsje sturen.
Dan krijg ik vanzelf (dezelfde) dag een smsje terug wanneer ij kan komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:21

jamiroquai schreef:
Ja, een smid te pakken krijgen is een hele klus....
Maarals je niet tevreden bent over zijn werk, kun je dat gewoon eerlijk aangeven. Bij ons heeft de smid werk zat, die zal er echt niet van wakker liggen....

Ik ben wel tevreden, even lezen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:22

Brainless schreef:
De mijne (nu 3 stuks ivm verhuizen) moet ik altijd een smsje sturen.
Dan krijg ik vanzelf (dezelfde) dag een smsje terug wanneer ij kan komen.

Dat zou ook een prima oplossing zijn

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:24

Het is bij mijn smid ook het handigste om een sms te sturen, zodat hij mij kan bellen zodra hij tijd heeft.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:25

Ik kan ook altijd gewoon een sms sturen, normaal reageert hij daar vrij vlot op, maar kan dan gewoon op een moment dat het hem uitkomt. Heel soms vergeet hij me weleens, dan stuur ik er een sms overheen van hey, be je me misschien vergeten? Dan heb ik meestal heel snel een afspraak...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:27

Ik heb ook al 3x een sms gestuurd wanneer ik hem het beste kan bereiken.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:28

mijn smid is ook lastig te bereiken. daarom sms ik heb altijd. dan belt of smst hij mij zo snel mogelijk terug. en idd soms is dit pas savonds. behalven als ik in de sms zet dat het om een spoed geval gaat. werkt prima misschien kan jij ook zoiets met jou smid afspreken?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:29

Als ik mijn smid bel, en hij is bij een klant, belt ie altijd direct daarna terug.
Heb ook 1 gehad, die belde ik dan, nam ie op ja nu geen tijd, ben bij een klant.
Bel dan en dan maar terug, belde ik dan weer kreeg ik hem ervoor, zei hij ik sta nu in de winkel (deed ie er nog bij), bel dan en dan maar even terug.
Belde ik dan, nam ie niet op.
Ik heb toen ook maar gauw een nieuwe smid geregeld.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:29

Ik heb jaren een smid gehad die a moeilijk te bereiken was en b gewoon niet op kwam dagen (jaa 3 dagen later dan de afspraak) Maar hij leverde super werk. Na enkele jaren was ik het zo ontzettend beu dat is een ander gebeld heb.

Deze man neemt ook wel eens zijn telefoon niet op maar belt altijd terug.
Nu hij verhuisd is naar de andere kant van het land komt hij 3 dagen in de week deze kant op om zijn klanten hier te doen. Zelfs hiervan ondervind ik geen problemen als het gaat om bellen.

Wil nooit meer een smid die ik moet blijven bellen. En mijn smid heeft niet eens zijn telefoon in zijn broekzak als hij aan het werk is

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:32

Ik ga vanavond even horen hoe of wat en dan beslis ik welke ik laat komen, met de smid waar ik mee doorga maak ik maar gewoon een afspraak alweer meteen voor de volgende keer.
Het komt gewoon heel nauw met de voetjes van mijn shet en ik heb geen zin omdat ik de smid niet te pakken kan krijgen dat het dadelijk weer raar groeit.
Ik ben altijd ruim op tijd zodat de afspraak niet alla minuut hoeft, maar ja als je er steeds lang over doet om hem te pakken te krijgen.
Vorige keer was ook al best gecompliceerd.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:35

had het zo'n haast dan dat je na 3 dagen al een ander belt?
(niet banketstaaf bedoeld)

Ik heb 3 weken op de tandarts gewacht en uiteindelijk ook een andere gebeld omdat deze maar niet kwam opdagen en uiteindelijk ook niet eens meer terugbelde. Maar 3 dagen geduld zou ik wel hebben gehad ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:37

Nee maar ik was het behoorlijk zat en bij een nieuwe smid kun je niet verwachten dat die meteen bij je op de stoep staat, dus ook daar moet ik me optijd melden.
Zoals ik al zei vind ik het behoorlijk belangrijk dat mijn shet optijd gedaan word.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:47

Maar dan maak je toch gelijk een nieuwe afspraak?
Toen de mijne bevangen was, kwam hij elke 2 weken, daarna 3 enz.

Als ik nu met mijn hoefsmid afspraak wil maken, dan duurt dat 2 weken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:01

Ik heb hem dat toen gevraagd toen hij de eerste keer bij me was of ik alvast een nieuwe afspraak moest maken.
Nee hoor was zijn antwoord, als je een dikke week van tevoren belt komt dat wel goed.
Maar nu wordt er gewoon een afspraak gemaakt voor over 4/5 weken.
Ik ben erg tevreden over hem dus denk dat ik hem die kans wel geef.
Is alleen knullig voor die smid die ik gebeld heb, maar die bel ik dan natuurlijk netjes af.
Ik wacht eerst vanavond eens af of hij dan opneemt voor ik af ga zeggen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:15

Mijn vriend is hoefsmid en ook niet heel gemakkelijk te bereiken.
Telefoon blijft in de auto liggen terwijl hij zijn werk doet.

Hoefsmeden krijgen ontzettend veel telefoon, helemaal in deze periode!
Een telefoon die steeds gaat is storend, en opnemen onder het werk kan niet.

Daarom laten we mensen (als er niet opgenomen wordt) inspreken met naam en telefoonnummer, dan worden ze zo snel mogelijk teruggebeld.
Zo snel mogelijk betekend hier over het algemeen dezelfde dag nog, of een dag later.
Over het algemeen gaat dit heel erg goed, tenzij mensen met een afgeschermt nummer bellen en vergeten om hun nummer in te spreken.
Dat gebeurd heel af en toe, dan raken ze steeds geirriteerder omdat ze niet terug gebeld worden terwijl je er niets aan kunt doen ;)

Mensen die in het weekend of op feestdagen bellen moeten wat langer wachten, tenzij het een noodgeval betreft.
Als je paard bijv. een hoefzweer heeft en op 3 benen staat dan wordt er niet gewacht tot maandag.

Hier is het ook gebruikelijk om meteen een afspraak te maken voor de volgende keer.
Er kan dan efficienter worden ingepland (scheelt in reiskosten) en het voorkomt dat je 2-3 week moet wachten omdat de agenda vol staat.
Sommige mensen denken dat ze ruim op tijd bellen, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Hoefsmeden waarderen het over het algemeen als je het even laat weten dat je overstapt naar een andere smid.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:19

Ik heb ook echt wel alle begrip hoor en ben zo duidelijk mogelijk, dit verwacht ik ook terug.
Ik heb gevraagd hoe of wat met een vervolgafspraak.
Ik bel niet op weekenden of feestdagen.
Hij geeft zelf aan dat een dikke week genoeg is.
Mijn vorige smid is netjes op de hoogte gebracht toen ik overstapte, dat zou bij deze ook gebeuren.
Maar goed als de telefoon niet op wordt gepakt..................................
Ik wacht netjes vanavond even af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 19:17

Nou ik rond 19.00 gebeld weer niemand -O- maar hij belde meteen erna terug *\o/*
Ik heb tegen hem gezegd dat het tijd word voor een secretaresse :D
Vanaf nu gaan we dat anders aanpakken.
Heb de nieuwe smid meteen opgebeld dat ik toch nog verder wil met de huidige smid en hij nam het goed op.
Hij zei: fijn dat je hem nog te pakken hebt gekregen en fijn dat je netjes afbeld.
Ben wel blij dat het goed gekomen is, zou jammer zijn als het om zoiets stuk loopt.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:04

Ik heb een half jaar geleden mn smid gebeld als hij in de buurt mocht komen van mn paardje dat hij hem dan zou bekappen.
Afgelopen zaterdag is hij pas geweest!!!
Nu is het niet zo erg dat het zo lang duurt want paardjelief heeft goede hoeven en komt niet over het harde.
Maar het mooiste is dat mn smid in hetzelfde dorp woont waar mn paard staat.
Dus hij kan 's avonds ook komen als hij langs mn paardje rijdt.

Ik bel meestal een paar maanden van tevoren zodat hij weet dat hij langs moet komen.
En mocht mn paardje een hoefzweer oid hebben dan komt hij wel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 12:19

lovemyhorse1 schreef:
Ik heb een half jaar geleden mn smid gebeld als hij in de buurt mocht komen van mn paardje dat hij hem dan zou bekappen.
Afgelopen zaterdag is hij pas geweest!!!
Nu is het niet zo erg dat het zo lang duurt want paardjelief heeft goede hoeven en komt niet over het harde.
Maar het mooiste is dat mn smid in hetzelfde dorp woont waar mn paard staat.
Dus hij kan 's avonds ook komen als hij langs mn paardje rijdt.

Ik bel meestal een paar maanden van tevoren zodat hij weet dat hij langs moet komen.
En mocht mn paardje een hoefzweer oid hebben dan komt hij wel.

Dat is heel fijn dat dat bij jouw zo kan, maar dat gaat met mijn pony echt niet.
Ik bel optijd, zoals hij zelf aan heeft gegeven.
Volgende week maandag komt hij en dan wordt weer gewoon een nieuwe afspraak gemaakt.
Probleem opgelost!!! Lijkt me.