Ik ben van plan om beginnersles te gaan geven.
Maar ik weet nog niet hoeveel € ik hier voor moet vragen
- de lessen duren 1 uur incl. Poetsen,opzadelen en afzadelen.
- ik heb geen diploma's
Groetjes Brittney
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Joolien schreef:Voordat je aan geld gaat denken, zijn de pony's waar je mee gaat werken van jou? Is het op het terrein van je ouders of waar anders? Heb je gedacht aan wie er verantwoordelijk is als er wat gebeurd?

brittney98 schreef:ilayda schreef:bij ons op de manege is het 10 euro per uur en vind dit een heel net bedrag
Maar dit is waarschijnlijk van iemand met diploma's die heb ik niet
brittney98 schreef:Joolien schreef:Voordat je aan geld gaat denken, zijn de pony's waar je mee gaat werken van jou? Is het op het terrein van je ouders of waar anders? Heb je gedacht aan wie er verantwoordelijk is als er wat gebeurd?
Het is mijn pony
Het terrein huren we van mensen en hun kinderen wil ik graag les gaan geven.
Het is op eigen risico.
Je kunt die mensen wel een verklaring laten ondertekenen dat het lessen op eigen risico is, maar dat is niet rechtsgeldig. Als een van de kinderen gewond raakt (of erger) door jouw pony, ben jij voor de wet verantwoordelijk. Daarom is een verzekering heel belangrijk - schadevergoedingen kunnen énorm zijn. 
Joolien schreef:Van wie heb je zelf altijd les gehad? En hoe oud zijn de kinderen waar het om gaat?
Ik zou geen geld vragen, want dat is gewoon niet verstandig. Je kunt ze best wel eens op je pony laten zitten, maar ga geen les geven.
Ik zie dat je pony ook nog best wel jong is, dus nog een reden om het niet te doen.

Paisano schreef:Er komt veel meer bij les geven kijken dan je zou denken! Het is meer dan alleen iemand rondjes op je pony laten hobbelen en aangeven welke figuren ze moeten rijden. Ik denk dat die meisjes beter op een manege kunnen lessen, omdat ze daar veel meer ervaring hebben met lesgeven. Misschien mag je op je manege helpen met de lessen? Zo krijg jij zelf ook ervaring en kun je later misschien wel echte lessen gaan geven
Daarnaast heb je op dit moment ook inderdaad het verzekerings-probleem. Je pony is vast heel lief, maar áls er iets gebeurt heb je een probleem...

superlise schreef:Bespreek het met je ouders en de ouders van de ''lesklantjes'' en dan kom je er wel uit. Er zijn zoveel kinderen die zo les geven met shetlandertjes en pony's aan andere kinderen. Gewoon jullie ouders even laten babbelen