ik snap iets niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ik snap iets niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:03

Misschien kunnen jullie mij helpen. Als ik in contact probeer te komen met de handelaar waar ik mijn paard gekocht heb, wordt ik steevast genegeerd. Zodra de handelaar in de mailcontacten het idee heeft dat het paard terug zal komen komt er steevast binnen vijf minuten een telefoontje of een mail. Het gaat in dit geval om een slechte verstandhouding tussen handelaar en mijzelf. De eerste keer kreeg ik een mail dat ik bij ongewenste contacten was gezet, maar nu weer kon mailen. Zo ook weer vandaag. Ik had een sms gestuurd, handelaar belt direct op dat het paard terug kan komen tegen dagwaarde. Van alle smsjes die ik gestuurd had, was dit de enige die toevallig gelezen werd, de rest was ongelezen de prullenbak in gegaan melde de handelaar. Ik melde dat het helemaal niet de bedoeling was om het paard terug te sturen/brengen en er werd gelijk weer opgehangen. Wat is het belang voor de handelaar om dit paard terug te hebben ? Tussen haakjes, paard blijft gewoon lekker bij mij.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:06

Ik denk dat het afhangt wáár je dan de hele tijd over probeert te communiceren.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:07

Als het paard bij jou blijft, waarom wil je dan contact met de handelaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:10

over het feit dat handelaar mij een kat in de zak heeft verkocht en ik achter steeds meer gezondheidsproblemen kom en handelaar daarop wil aanspreken en handelaar verantwoording laten nemen voor de gedane koop. Nergens krijg ik antwoord op, alleen zodra handelaar ruikt dat het paard terug zal komen waarover ik niet eens spreek.

kleinvosjeJarig

Re: ik snap iets niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:12

Als je financiele tegemoetkoming van hem wilt, moet je hem een brief schrijven, aangetekend, zodat je bewijs krijgt dat hij die ontvangen heeft. Of je er wat mee bereikt weet ik niet, heb je het paard laten keuren?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:12

Die man heeft duidelijk geen zin in gezeik, wat valt daar niet aan te snappen? Of laat m met rust, of breng het beest terug zodat ie m aan iemand anders kan verkopen. Ik denk dat ie zo denkt. Anders gaat ie alleen maar gezeur en kosten krijgen, voor een paard wat al verkocht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:15

GamblersCup schreef:
Die man heeft duidelijk geen zin in gezeik, wat valt daar niet aan te snappen? Of laat m met rust, of breng het beest terug zodat ie m aan iemand anders kan verkopen. Ik denk dat ie zo denkt. Anders gaat ie alleen maar gezeur en kosten krijgen, voor een paard wat al verkocht is.

Duidelijk, er start van de week een juridische procedure, dus we zien wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:22

Ben benieuwd of het je gaat lukken (wat eigenlijk? Geld?). Het is niet zo dat ik "goedkeur" wat ie doet, maar ik denk wel dat dat de reden is. Ik zou een (in mijn ogen) zeikende ex-klant ook negeren. Of niet zeuren, geleverde artikel terug. Als de persoon zijnde die een paard met verborgen gebreken heeft gekocht (want dat begrijp ik er uit) zou ik dan ook "groter" aan gaan pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:35

Ik snap het nu helemaal. Als ik het geleverde artikel terug breng kan handelaar opnieuw veel geld verdienen, door terug te kopen bij dagwaarde en opnieuw te verkopen. Zo niet dan maar via de rechter, veel mensen doen die moeite waarschijnlijk niet, dus hoeveel risico loopt de handelaar. Verder niet zeuren, want ieder antwoord van handelaar kan hem de das om doen.

Inderdaad het handelt zich om verborgen verbreken en valsheid in geschrifte.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:47

Tja, ik vermoed dat een deel van de handelaren wel zo denkt/handelt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:09

VVDD ----> TAO

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:45

Hij biedt je aan om het paard terug te nemen en voldoet daarmee zijn verplichtingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:53

Anoniem schreef:
Ik snap het nu helemaal. Als ik het geleverde artikel terug breng kan handelaar opnieuw veel geld verdienen, door terug te kopen bij dagwaarde en opnieuw te verkopen. Zo niet dan maar via de rechter, veel mensen doen die moeite waarschijnlijk niet, dus hoeveel risico loopt de handelaar. Verder niet zeuren, want ieder antwoord van handelaar kan hem de das om doen.

Inderdaad het handelt zich om verborgen verbreken en valsheid in geschrifte.

ik ken het gevoel wel een beetje van de handelaar.
Jij hebt een probleem met het paard, wettelijk moet hij dan enkel het paard terugnemen, en jouw je geld teruggeven.
Dan kan hij dat paard elders verkopen of in de salami draaien.
echter, als het paard ernstige gebreken heeft, en jij wil het paard niet terugbrengen, maar wel dat hij bv opdraait voor de dierenartskosten, dan kan het zijn dat hij ipv winst maakt (wat hij nu heeft of kan hebben als iemand anders het paard koopt) of een klein verlies (wat hij heeft als hij het paard van je terugkoopt in in de worst draait), een groot verlies maakt (een kleine operatie kost al gauw enkele duizenden euros, reken maar uit)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:59

heb je het paard laten keuren bij de aankoop?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:02

Polly schreef:
heb je het paard laten keuren bij de aankoop?

Dit vraag ik me ook af.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:55

TS, ik zou je afraden om dit via sms te bespreken met de handelaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:57

[/quote]
ik ken het gevoel wel een beetje van de handelaar.
Jij hebt een probleem met het paard, wettelijk moet hij dan enkel het paard terugnemen, en jouw je geld teruggeven.
Dan kan hij dat paard elders verkopen of in de salami draaien.
echter, als het paard ernstige gebreken heeft, en jij wil het paard niet terugbrengen, maar wel dat hij bv opdraait voor de dierenartskosten, dan kan het zijn dat hij ipv winst maakt (wat hij nu heeft of kan hebben als iemand anders het paard koopt) of een klein verlies (wat hij heeft als hij het paard van je terugkoopt in in de worst draait), een groot verlies maakt (een kleine operatie kost al gauw enkele duizenden euros, reken maar uit)[/quote]

Dit is duidelijke taal. Ik snap nu eindelijk waarom handelaar zo happig is om het paard tegen dagwaarde terug te krijgen. Maar voor mij was de optie van paard terug al lang einde discussie, a: ik houd van dit paard b: het paard is hartstikke lief en kan er niets aan doen dat hij onder valse voorwendsels verkocht is c: wetende wat ik nu weet mag dit dier niet de handel terug in, dat zou ongelukken geven. d: voor de salami is hij (nog ) veel te goed. Dus nu ook einde discussie met de handelaar, daar kun je mensen voor inhuren om een zaak van te maken.
Ik heb in ieder geval duidelijk antwoord, dat is wat ik graag wilde, het begrijpen en dat doe ik nu. ( hoewel ik niet kan begrijpen hoe mensen zo kunnen zijn, als het nu een auto was, maar met levende wezens doe je zo niet ).

[/quote]heb je het paard laten keuren bij de aankoop?[/quote]

Jazeker

Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik weet nu weer een beetje meer hoe het werkt in de paardenwereld.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:55

Graag gedaan.
Helaas werkt het (bijna) overal zo in de handel, en helaas zijn de levende dieren er de dupe van.
Ik hoop voor je dat je "bewijzen" genoeg hebt, en verkrijgt wat je wil!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:57

Wat wil je eigenlijk precies?
Paard terugnemen is wat de handelaar 'hoort' te doen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:14

Anoniem schreef:
over het feit dat handelaar mij een kat in de zak heeft verkocht en ik achter steeds meer gezondheidsproblemen kom en handelaar daarop wil aanspreken en handelaar verantwoording laten nemen voor de gedane koop. Nergens krijg ik antwoord op, alleen zodra handelaar ruikt dat het paard terug zal komen waarover ik niet eens spreek.

als koper heb je ook onderzoeksplicht heb jij daaraan voldaan? En hoe lang stond het paard bij de handelaar en wist deze persoon van de gebreken?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:27

Wat wil je nu eigenlijk, dat de handelaar voor de dierenarts kosten die jij aan deze miskoop wil gaan maken? Kosten die er naar uitzien dat ze veel meer gaan worden dan dat dit paard waard is?
Vergeet dat maar, dat heeft niets met de "paardenwereld" te maken. De handelaar wil het dier terugnemen, en daar zou je blij mee moeten zijn.
Ik begin te begrijpen waarom hij je mails niet meer beantwoord...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:53

Wat zou erop kunnen wijzen dat het een kat in de zak is geweest?
Welke dingen zijn er aan het licht gekomen die tijdens de keuring niet zijn gevonden?
En kan je bewijzen dat deze "mankementen" er al waren op het moment dat je het paard van de handelaar hebt gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:18

Kuggur schreef:
Wat wil je nu eigenlijk, dat de handelaar voor de dierenarts kosten die jij aan deze miskoop wil gaan maken? Kosten die er naar uitzien dat ze veel meer gaan worden dan dat dit paard waard is?
Vergeet dat maar, dat heeft niets met de "paardenwereld" te maken. De handelaar wil het dier terugnemen, en daar zou je blij mee moeten zijn.
Ik begin te begrijpen waarom hij je mails niet meer beantwoord...

Voordat je zoiets zegt zou je misschien meer moeten weten. Ik ga hier niet op in verder er zijn andere topics waar het hele verhaal al staat, dit topic is daar niet voor bedoelt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:20

Zou je dan ook een link kunnen geven die verwijst naar dit topic/deze topics?
Met de informatie die alleen in dit topic staat kunnen de lezers naar mijn gevoel ook niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:23

Jolien87 schreef:
Wat zou erop kunnen wijzen dat het een kat in de zak is geweest?
Welke dingen zijn er aan het licht gekomen die tijdens de keuring niet zijn gevonden?
En kan je bewijzen dat deze "mankementen" er al waren op het moment dat je het paard van de handelaar hebt gekocht?

Op alle vragen kan ik ja beantwoorden. Ik kan verder niet ingaan op de vragen daar er al een ander topic gelopen heeft wat gesloten is omdat ik teveel op de zaken in ging. Dit topic was puur en alleen omdat ik werkelijk niet snapte waarom handelaar zo happig was om het paard terug te nemen. Het is niet dat ik niet wil antwoorden, maar ik vermoed dat er dan weer een hele discussie zal ontstaan waardoor dit topic niets meer met de vraagstelling te maken heeft. In het vorige topic en een ander topic zijn al deze vragen al beantwoord. Sorry het is niet kattig bedoelt, maar er is al zoveel gecensureerd dat ik gewoon weet dat ik niet alles meer kan schrijven.
Zoek even op mijn naam, ik heb maar twee of drie topics. Ik denk niet dat ik de link mag geven.