Paardenbelasting.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Paardenbelasting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 15:26

Wie ergert zich niet aan al die enorme hoeveelheden paardenpoep, met name op de fietspaden? Terecht dat de SGP-fractie hier de aandacht voor vraagt.

Ik heb echter mijn twijfels bij hun oplossing: een artikel in de APV dat de berijder of begeleider verplicht de paardenmest op te ruimen. Want hoe groot is straks de pakkans?
Eigenlijk zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat men de paardenmest zelf opruimt, zo zegt de SGP.
Maar daarvan is kennelijk nog lang niet iedereen doordrongen.

Ik stel daarom voor om de mensen die het aangaat, nog een halfjaar de kans te geven hun gedrag te verbeteren. Gebeurt dat niet, dan kan de gemeenteraad bij de begrotingsbehandeling in het najaar naast de hondenbelasting een paardenbelasting invoeren.
De opbrengst dient om ervoor zorgen dat de fietspaden geregeld van paardenmest worden ontdaan.

Ruiters en amazones: aan u de keuze!
Bron : Klik

Wat vind jij, áls ze doordrukken, dat de paardenbelasting word ingevoerd ?
Ik heb gehoord van iemand dat ze het tot wel 900 euro per jaar willen ontvangen, grootte van het paard maakt niet uit.
Terecht of onterecht ?

Apple

Re: Paardenbelasting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:27

-> TAO

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:28

Ik snap dat ze zo iets willen doen maar vind dat ze een lijn moeten trekken
dat doen ze ook niet bij de honden belasting ene provintie betaald hoofdprijs andere niks
eerlijker verdelen zou ik dan zeggen, en daarbij als een paard niet buiten komt????
alleen maar in de bak enzo wat willen ze dan doen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:28

Onterecht, ik ruim zelf mijn mest wel atijd op en rij niet heel veel buiten.
En vind dat ze voor dat geld wel morgen regelen dat er teminste goede ruiterpaden zijn. Hier heb ik namelijk geen andere keus dan te rijden op het fietspad.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:29

Eeh, dan ben ik binnen en ontwerp ik een binnenbroekzakseschep :j

Het gaat weer slecht met het geld en dan gaan ze allerlei DOMME dingen roepen om toch geld binnen te krijgen. Zielige mensen in Den Haag.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:30

Zolang er geen ruiterpaden zijn, schijt die van mij gewoon lekker op de weg....
Hun geen voorzieningen treffen, ik geen voorzieningen treffen :D ~~}>

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:30

Klinkt meer als een excuus voor het invoeren van een nieuwe melkkoe.
En op de melkkoe ben ik tegen, want ik denk dat paardenhouders de handel wel redelijk laten draaien.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:31

mm ik weet niet wat ik daarvan moet vinden.aan de ene kant terecht,want paardepoep is gewoon vervelend als dat in de weg ligt,maar aan de andere kant vindt ik dat ze ook voor katten belasting in moeten voeren.daar lopen er ook heel erg veel van rond en die poepen ook maar waar ze willen.
en wat dacht je van de hondenbelasting,niet overal hoeft die te worden betaald.
ze moeten alles wel recht trekken en houden

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:32

Ik ga ook heen met een bezem als het op de weg ligt :j
Op het gras naast de weg maakt me in principe nog niet zoveel uit

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:33

Ik zou er niet blij mee zijn, aangezien ik het wel altijd direct opruim. Dus dan zou ik straf krijgen voor iets dat ik niet gedaan heb. :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 15:35

Ik vind het onterecht. Mensen weten dat een paard houden handenvol geld kost, en dan willen ze dit ook nog in gaan voeren, slaat nergens op. Laat ze dan een hondenbelasting invoeren, de meeste mensen ruimen de poep van hun hond ook niet op. Ze zouden dan voor alle dieren die buiten hun 'ding' doen een belasting moeten aanschaffen.

En niet bij alle paarden kun je zomaar even afstappen als je op buitenrit bent, en sowieso ; daar ga je de moeite ook niet voor nemen, je gaat er ook niet voor terug fietsen.

Ik vind het echt heel onterecht!
Laatst bijgewerkt door Change3x op 03-05-12 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:37

change3x:hondenbelasting bestaat al,maar niet overal

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:37

Paardenbelasting (om deze reden) vind ik belachelijk, aangezien de meeste poep nog in stal en op eigen land valt.
Maar ik vind het wel een eye opener. (hoop ik)

Ik "erger" me ook aan de vele paardenpoep op het fietspad. op de ruiterroute(bos/hei) maakt het me niet zoveel uit.

Ik woon aan een 60 km weg. aan de overkant van deze weg ligt een mooi dubbel fietspad. aan dat fietpad liggen vele paarden weides. en helaas laten paardeneigenaen hier de poep volop liggen.
en van gevaar met opruimen is hier geen sprake, want heen loop je met 1 of 2 paarden, maar terug loop je alleen. welke moeite is het nou om de paardenpoep dan met je schoen de berm in te trappen?

Tuurlijk deze discussie (paardenpoep) is al vaker gevoerd, en ik weet dat veel mensen allemaal beren op de weg zien en al smoesjes zat hebben om het NIET op te ruimen.Maar ik blijf van mening dat in veel gevallen (zelfs wel de meeste) de poep al dan niet op een later tijdstip gewoon opgeruimd kan wworden.

de paardenbelasting is weer een ander verhaal, en iets waarvan je gewoon bijvoorbaat al weet dat die belasting niet voor paarden gebruikt gaat worden.
en een wel heel handig middel op de paardenpopulatie te tellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:38

Voor die ene keer per maand dat ik buitenrijd zeker. Die van mij durft buiten het eigen erf niet eens te poepen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:39

Als ik op de weg loop met mijn paard gaat mijn paard sowieso automatisch met haar kont in de berm stilstaan. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:40

hm.. om deze reden vermijd ik het rijden binnen de bebouwde kom dus zoveel mogelijk.

paardenbelasting invoeren tja.. logisch gevolg op de chip-plicht uiteraard.. t zat er wel aan te komen.

SGP ga ik denk ik niet stemmen deze ronde :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:41

Laat ze lekker boetes gaan uitdelen, dan wordt degene gestraft die het niet opruimen.
Een notoire melkkoe inlassen kun je niet maken, de paardenhouder zorgt voor rollend geld in de maatschappij.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:42

of we nog niet genoeg belasting betalen?
wat als je nou nooit buiten rij betaal 900 per jaar voor niets boven op je stalling enz
dan word het echt een dure hobby

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:43

Alz zij dan zorgen dat er meer ruiterpaden zijn, dan was er niet zo veel mest op de weg!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:44

Flauwekul zeg....ze proberen overal geld vandaan te trekken...en dan moeten ze ons hebben.

Ik zelf fiets nooit ;) dus heb geen last van paardenpoep op de weg...maar kan me eigen er wel wat bij
in denken maar aan de andere kant...goeie regenbui en de poep is weg. Erger me meer aan honden poep want dat ligt 9 van de 10 keer op de stoep en je gaat er ook altijd in staan :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:45

F_Orumster schreef:
Laat ze lekker boetes gaan uitdelen, dan wordt degene gestraft die het niet opruimen.
Een notoire melkkoe inlassen kun je niet maken, de paardenhouder zorgt voor rollend geld in de maatschappij.

Boetes voor het niet opruimen vind ik prima, ik geloof zelf dat het in onze gemeente al verplicht in gesteld is? Helpt weinig aangezien er nog steeds met regelmaat paardenmest ligt, zelf op de stoep en oprit. Boetes vind ik dan ook prima, dan pak je ook echt het probleem aan. Immers diegene die weigeren moeten een boete betalen. Klinkt op deze manier alleen meer of ze een probleem zoeken waar ze inderdaad een melkkoe van willen maken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:47

Om de vergelijking te maken met de honden belasting, wordt dan ook de honden ontlasting opgeruimd , nee daar betalen we ook massaal aan mee.

Daarbij worden de uitlaat gebieden elke jaar weer kleiner en ben je verplicht het op te ruimen.
Zelf honden bezitter en paarden bezitter, ruim ik de ontlasting van mijn honden op, als deze op de stoep belanden of op plekken waar kinderen spelen, maar doen ze het netjes in berm ruim ik het niet op.

De mest moeten wij in Zoeterwoude ook opruimen binnen de bebouwde kom, prima niks mis mee, maar moet wel veilig blijven voor de ruiter / paard en overige verkeer.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:52

Tja eerlijk is eerlijk..... als hondeneigenaren hondenbelasting moeten betalen ( heb zelf een bouvier die alleen op MIJN erf loopt en niet op straat) waarom poezen en paarden eigenaren dan niet ? Sterker nog, in het Gooi moet je een ruiterkaart kopen om in het bos te mógen rijden....gelukkig ben ik verhuist.

Ik rij elke dag buiten op straat....en ja, hij mest ook op straat...als het lukt parkeer ik zijn kont in de berm maar ik ruim niks op.Wil ik niet en ga ik ook niet doen.

Ook ik vind hondenpoep erger en viezer dan paardenpoep maar niet-paardenmensen vinden het terecht allemaal vies. maar 900 vind ik erg overdreven tov 41 euro voor mijn hond....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:56

Ach, laten we ons niet gekmaken door een malloot uit een kleine gemeenteraad.
Er is helemaal geen sprake van een dergelijke belasting, dus dat bedrag is al helemaal uit een hoge hoed getrokken.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:00

41 euro??das een koopie.hier in cuijk betaal je per hond wel 90 geloof ik!