Verzorgster is altijd chagerijnig..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verzorgster_

Verzorgster is altijd chagerijnig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:27

Hallo allemaal,

Ik zit in een situatie waarvan ik even niet weet wat ik ermee aan moet. Ik hoop dat jullie mischien tips voor mij hebben, wat ik hiermee het beste kan doen!

Ik heb al een jaar lang een verzorgster voor mijn twee paarden. Ik heb deze absoluut niet nodig. Ik heb twee recreatiepaarden, die niet perse alle dagen gereden hoeven worden.
Maar omdat ik het niet leuk vind alles alleen te doen, heb ik een verzorgster!

Ik heb haar via marktplaats leren kennen, en het is echt een geweldige meid.
In het begin was het ook heel gezellig. We gingen alle weekenden met de paarden de bossen in, en hadden de grootste lol met elkaar.

Maar het meisje heeft thuis geen geweldige thuissituatie. En is de laatste tijd steeds vaker chagerijnig..
Dan heeft ze ruzie op school gehad, en is ze daardoor verdrietig of chagerijnig.
Dan heeft ze thuis ruzie en is het weer raak. (Ouders liggen in scheiding, en zij is het pispaaltje).
Ook is ze ALTIJD te laat. Afgelopen weekend zelfs een heel uur... (T zal me benieuwen of ze dit keer op tijd is.. ).

Ik weet nu niet meer wat ik hiermee aan moet.
In plaats van dat we plezier maken met de paarden (Wat ik dus van mijn verzorgster wil om zo maar tezeggen. Het werk daar komt ze niet voor (Is er ook niet met 24/7 weide) is het altijd dat ik haar op moet vrolijker.

Nu ben ik inmiddels 32,5 week zwanger. En mijn zwangerschap begint wat zwaarder te worden. (Nooit een dag misselijk geweest, en nog geen enkele hormoon bui _/-\o_ :D , maar het word wel lastig om heel actief te blijven. Ik ben veel vlugger moe). En ik begin het een beetje beu te worden om continue haar te moeten opvrolijker.
Het is nu al vier maanden steeds hetzelfde. Meiske heeft thuis of op school iets meegemaakt. En ik ben de hele dag druk aan het doen om haar vrolijk te houden. Ik begin het een beetje zat te worden. Helemaal nu ik tegen het einde van mijn zwangerschap aanloop en ik wat vlugger moe word (Nog niet heel vlug, fiets nog alle dagen 30 km ;) ), ben ik het eigenlijk wel zat..

Maar wat moet ik hier nu mee aan?
Het is een lieve meid, en zolang ze geen problemen heeft is ze heel gezellig.

Elma_

Re: Verzorgster is altijd chagerijnig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:29

Is je sa wel goedgekeurd?

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:32

sa? Je bedoelt schaduwacount denk ik?

Ik heb vroeger een account op bokt gehad, maar ik ben al drie jaar niet meer geweest. En ik ben mijn inloggegevens vergeten :=
En gezien ik toch wel heel graag wou weten wat andere paardenmensen hiervan vinden. (Heb helaas geen paardenvrienden buiten mijn verzorgster om. Sta prive met mijn paarden, dus geen stalgenootjes) Heb ik mezelf opnieuw aangemeld. :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:33

Elma_ schreef:
Is je sa wel goedgekeurd?

:roll:

Heb je er al met haar over gesproken?
Misschien voelt ze zich alleen bij jou genoeg op haar gemak om haar eigen gevoelens eens de vrije loop te laten. Best begrijpelijk, maar niet leuk voor jou. Misschien is ze zich er niet echt bewust van?

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:35

Misschien kan je een keer een goed gesprek aangaan met het meisje, en vragen wat er precies aan de hand is. En zonodig helpen/adviseren.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:37

Oh aha oke, Ik ging er even vanuit om de datum en naam enzo ;)

Maargoed even ontopic, Ligt aan wat je zelf wil. Zoals ik het lees zit je niet zo te wachten op haar ''vertrouwenspersoon'' te worden, en je paard voor haar therapie aan te bieden.
Dat kan en mag, maar zou dat eerlijk tegen haar zeggen.

Ikzelf had het denk ik wel geprobeerd. Om haar te helpen. Paarden kunnen een geweldige uitlaatklep zijn en als ik mijn paard daarvoor kan gebruiken voor iemand had ik dat gedaan :j (zonder me verder teveel met haar leven te bemoeien)

Wat zegt ze er zelf over? Vind ze het wel leuk? Te laat komen is gewoon vervelend. Nare situatie of niet, en ik vind ook dat jij haar best kunt uitleggen dat het belangerijk is dat ze optijd komt. Je rekent op haar, ik zou ook geen 'ik zie wel of ik kom als het mooi weer is' ruiter bij mijn paard willen :n

Succes!

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:39

Ik heb gisteren een confrontatie met haar aangegaan. Dat ik me om haar zorgen maak, en ik niet vind dat dit langer zo kan. Ik zie haar nooit meer vrolijk. En met mensen praten doet ze niet.

Ik heb haar de keuze gegeven: Of je gaat met mensen praten. Dat je wat vrolijker gaat worden weer.
Of ik ga je moeder inlichten (Moeder weet totaal niet hoe ze zichzelf voelt).

Ik krijg als antwoord terug dat beide absoluut niet zullen gebeuren. Ik mag haar moeder niet inlichten. (Voel ik me wel toe verplicht eigenlijk... Vind het een heel lastige situatie). En praten met mensen is ze absoluut neit van plan..

@Amyy_: Ik ben van haar hele thuissituatie op de hoogte. Voor mij verbergt ze niks, gelukkig!
Maar ik ben niet de gene die haar ermee kan helpen. Ik kan het alleen maar aanhoren.
Dit doe ik overigens ook altijd, gezien ze alleen bij mij en mijn vriend komt om te praten.
Of ik het nu zelf zat ben of niet, daar kan zij niks aan doen denk ik maar.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:41

ik denk dat het wijs zou zijn om eens met haar te praten. heb je dat nog niet met haar gedaan?
je bent een volwassen vrouw, ik weet niet hoe oud je verzorgster is, maar zal een wat oudere tiener zijn?
leg uit wat je denkt, wat je voelt en dat je het leuke en spontane mist.
geef haar geen schuldgevoel, laat haar weten dat als er wat is ze altijd wel wat tegen je kan zeggen maar dat je wel ook weer plezier wilt kunnen maken met jullie 4tjes.

ik begrijp dat je zwanger bent, en ik vind persoonlijk je post wel vrij hormonaal ;) maar praten met elkaar lukt toch wel? en als je te moe bent om haar op te vrolijken, dan doe je dat toch niet.
ik neem aan dat je niet persé iemand erbij moet hebben om te genieten van je paarden?

in ieder geval succes met de zwangerschap, en verlies je eigen plezier niet uit het oog!

edit": mss kun je het subtieler aanpakken dan haar meteen bot voor een keuze te zetten?
aan haar reactie zie je dan meteen terug dat ze zich in het nauw gedreven voelt en het enige kleine beetje bescherming dat ze had ook aan het verdwijnen is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:43

een vertrouwens persoon voor haar zoeken
ik wilde het eerst ook niet maar met zo'n
thuissituatie heb je het echt nodig.

sterkte ermee lastige dingen dit

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:45

Elma_ schreef:
Oh aha oke, Ik ging er even vanuit om de datum en naam enzo ;)

Maargoed even ontopic, Ligt aan wat je zelf wil. Zoals ik het lees zit je niet zo te wachten op haar ''vertrouwenspersoon'' te worden, en je paard voor haar therapie aan te bieden.
Dat kan en mag, maar zou dat eerlijk tegen haar zeggen.

Ikzelf had het denk ik wel geprobeerd. Om haar te helpen. Paarden kunnen een geweldige uitlaatklep zijn en als ik mijn paard daarvoor kan gebruiken voor iemand had ik dat gedaan :j (zonder me verder teveel met haar leven te bemoeien)

Wat zegt ze er zelf over? Vind ze het wel leuk? Te laat komen is gewoon vervelend. Nare situatie of niet, en ik vind ook dat jij haar best kunt uitleggen dat het belangerijk is dat ze optijd komt. Je rekent op haar, ik zou ook geen 'ik zie wel of ik kom als het mooi weer is' ruiter bij mijn paard willen :n

Succes!

Ik vind het ook niet erg om haar te helpen. Mijn paarden bieden haar inderdaad veel troost, en dat vind ik zeker prettig!
Maar mijn paarden staan op een driekwartier fietsafstand, en we fietsen samen heen en terug. En beide wegen is ze doodstil, zegt amper iets. En fietstempo zit er ook niet in, dus je bent de hele dag zoet als ze mee is.

Ik vind het niet erg om haar te helpen. Dat absoluut niet! Ik wou dat ik zelf in mijn jeugd iemand had die mij hielp! Dus ik weet wel hoe ze zich voelt. Ik kon ook nergens terecht. Ik zal ook ook niet wegsturen. Dat zou intens gemeen zijn :(:) .

Het te laat komen.. Het klinkt heel stom.. Maar ze komt ALTIJD met verhalen dat het niet haar schuld is.
De ene keer moet ze van vaders op haar dochtertje passen tot hij thuis is. (Vaders is alcohollist, en gaat dan schijnbaar bier en wijn halen := ).
De andere keer verstopt moeder haar sleutels? (Beetje raar verhaal vind ik altijd, moeders legt (volgens haar expres) haar sleutels weg, of spullen erop, waardoor zij ze kwijt is).
Of ze moet ineens klusjes doen, waar ze vooraf niks van wist.

Vorige week kwam ze welgeteld een heel uur te laat. Ze zou half tien hier zijn, omdat ik smiddags nog weg moest. En ipv half tien, kwam ze om half elf een keer aanzetten.. Toen dus met excuus van ik moest op mijn zusje passen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:49

Dan moet ze je even bellen.. Vervelend voor haar dat ze zo gepest word thuis. Maar dit kan ook langer niet door. Gaat ze jou paarden ook verzorgen als je straks bent bevallen? Dan moet je toch echt op haar kunnen rekenen.
Zoals al eerder gezegd werkt het denk ik ook niet als je zegt ik ga met je moeder praten. Mensen die dichtklappen kunnen dat soort dingen helemaal niet handelen, en gaan daar ook echt niet van praten.

Wel een dikke pluim voor jou dat ze met jou paarden bezig mag zijn, en dat ze daar steun aan heeft!
Zou ook eens een goed gesprek met haar aangaan, ookal is het voor haar kl*te allemaal, ze is uiteindelijk zelf degene die hulp moet zoeken.

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:50

crazyshar schreef:
ik denk dat het wijs zou zijn om eens met haar te praten. heb je dat nog niet met haar gedaan?
je bent een volwassen vrouw, ik weet niet hoe oud je verzorgster is, maar zal een wat oudere tiener zijn?
geef haar geen schuldgevoel, laat haar weten dat als er wat is ze altijd wel wat tegen je kan zeggen maar dat je wel ook weer plezier wilt kunnen maken met jullie 4tjes.

ik begrijp dat je zwanger bent, en ik vind persoonlijk je post wel vrij hormonaal ;) maar praten met elkaar lukt toch wel? en als je te moe bent om haar op te vrolijken, dan doe je dat toch niet.
ik neem aan dat je niet persé iemand erbij moet hebben om te genieten van je paarden?

in ieder geval succes met de zwangerschap, en verlies je eigen plezier niet uit het oog!

edit": mss kun je het subtieler aanpakken dan haar meteen bot voor een keuze te zetten?
aan haar reactie zie je dan meteen terug dat ze zich in het nauw gedreven voelt en het enige kleine beetje bescherming dat ze had ook aan het verdwijnen is.

Hormonaal ben ik absoluut niet gelukkig :D (Mijn vriend heeft de chagerijnige buien _O- In het begin ook de dikke buik :') Ikzelf ben eigenlijk heel positief ingesteld gelukkig! Ik begin het zwanger zijn wel zat te worden (Tijd dat ze zich laat zien :') ), maar gelukkig nooit uit mijn hum).

Praten met elkaar lukt zeker. Maar ik weet niet goed hoe ik dit alles aan moet pakken. Ik ben de enige waar ze bij terecht kan. Bij een ander gaat ze niet. Een vertrouwenspersoon heb ik al een tiental keren aangeraden, maar ze word zelfs boos als je het voorstelt.

Ik heb inderdaad niemand nodig om te genieten van mijn paarden. Maar gezien ik er twee heb, vind ik het super als iemand de ander mee op rit neemt. Zodat ik van ze tegelijkertijd kan genieten O:)
Daarbij geef ik iemand zo de kans, om meer te leren dan dat standaart manege gedoe. Een kans die ik vroeger zelf heb gehad, en die wil ik nu graag een ander gunnen!

Ze is overigens 15 jaar oud.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:53

Ik vind het wel heftig dat je hierover een confrontatie met haar bent aangegaan... Maar goed ik ken de situatie niet zo als jij die kent :-). Ik zou liever eerst wat tactiek inzetten als vragen wat ze voor leuks heeft meegemaakt. Ik doe dat wel eens bij mensen en het is wonderlijk hoe iemand dan ineens om kan draaien (doe het bij mezelf ook weleens als ik denk bweeeh...). Je kunt ook aangeven hoe je zelf met tegenslagen om probeert te gaan. Ik denk dat je haar daar heel veel mee kan helpen.

Qua te laat: het is de vraag of de redenen kloppen. Ik zou haar zeggen dat je het allemaal heel erg voor haar vindt en erop staat dat je haar moeder gaat contacten. Als de redenen niet echt kloppen dan zul je snel verbetering zien, en anders gewoon echt even haar moeder bellen om te vragen of zij erachter staat dat haar dochter bij je rijdt en hoe het zit met te laat komen op afspraken. Immers op school zal ze gewoon ook op tijd moeten zijn toch...

Ik zou het meisje zelf vragen of ze er nog wel lol in heeft, en ook zeggen dat je dat niet zo merkt...

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:55

Elma_ schreef:
Dan moet ze je even bellen.. Vervelend voor haar dat ze zo gepest word thuis. Maar dit kan ook langer niet door. Gaat ze jou paarden ook verzorgen als je straks bent bevallen? Dan moet je toch echt op haar kunnen rekenen.
Zoals al eerder gezegd werkt het denk ik ook niet als je zegt ik ga met je moeder praten. Mensen die dichtklappen kunnen dat soort dingen helemaal niet handelen, en gaan daar ook echt niet van praten.

Wel een dikke pluim voor jou dat ze met jou paarden bezig mag zijn, en dat ze daar steun aan heeft!
Zou ook eens een goed gesprek met haar aangaan, ookal is het voor haar kl*te allemaal, ze is uiteindelijk zelf degene die hulp moet zoeken.

Ik heb gisteren op een nette en lieve manier tegen haar gezegt, dat ik me heel erg zorgen om haar maak. En dat ik me verplicht voel om haar moeder in te lichten als ze zo depresief blijft. Dat ik het zelf ook liever niet zou doen, maar dat als ze zo doorgaat, ik geen andere mogelijkheid zie. Ze schrok hier heel erg van, en ze wilt het absoluut niet. Ze begrijpt ook niet waarom ik dit zou doen. Ze is echt in haar eigen wereldje om zo maar te zeggen.
Ze zegt zelf van, als school dalijk over is, dan gaat het vast wel beter. Ik heb gezegt dat ik haar die kans geef, en tot die tijd niks zal doen.

Als ik straks ga bevallen, dan heb ik een geweldige stallingsbaas die de zorg van mijn paarden tijdelijk over neemt. En mijn vriend zal dagelijks op en neer kachelen :D (Zodra ik lopen kan, moet hij maar taxieen :') ).
Mijn verzorgster heeft totaal geen verplichtingen tegenover mijn paarden. Ze hoeft alleen te komen om te knuffelen en te rijden!
als er een keer een dierenarts of hoefsmid bij is, probeer ik dit wel altijd te plannen dat ze erbij is, is voor haar alleen maar leerzaam. Maar ze heeft verder geen klusjes of wat ook. (Hoeft overigens ook niks te betalen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:57

Dat van die sleutels klikt me maar heel raar. Kan zij ze toch ook even goed verloren hebben?
En klusjes vooraf? Tja, soms moet er iets gebeuren, maar niet altijd. En dan verwittig je toch?
Misschien een botte vraag, maar ben je er 100 procent zeker van dat haar thuis situatie zo is, of heb je dat enkel en alleen van haar gehoord?

Verder, jij bent zwanger, en jij doet haar een plezier zodat zij kan komen rijden. Dan vind ik dat ze op haar minst mag verwittigen of vriendelijk mag zijn.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:59

Je kunt haar idd best een ultimatum geven. Nogmaals ik ga er gewoon vanuit dat ze de waarheid spreekt en het thuis ontzettend vervelend heeft, dus ik kan en wil niet over haar oordelen.
Maar jij steekt nu veel te veel tijd in haar, en je mag ook best aangeven dat ze een beetje mee moet gaan werken :)

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:00

stefje schreef:
Ik vind het wel heftig dat je hierover een confrontatie met haar bent aangegaan... Maar goed ik ken de situatie niet zo als jij die kent :-). Ik zou liever eerst wat tactiek inzetten als vragen wat ze voor leuks heeft meegemaakt. Ik doe dat wel eens bij mensen en het is wonderlijk hoe iemand dan ineens om kan draaien (doe het bij mezelf ook weleens als ik denk bweeeh...). Je kunt ook aangeven hoe je zelf met tegenslagen om probeert te gaan. Ik denk dat je haar daar heel veel mee kan helpen.

Qua te laat: het is de vraag of de redenen kloppen. Ik zou haar zeggen dat je het allemaal heel erg voor haar vindt en erop staat dat je haar moeder gaat contacten. Als de redenen niet echt kloppen dan zul je snel verbetering zien, en anders gewoon echt even haar moeder bellen om te vragen of zij erachter staat dat haar dochter bij je rijdt en hoe het zit met te laat komen op afspraken. Immers op school zal ze gewoon ook op tijd moeten zijn toch...

Ik zou het meisje zelf vragen of ze er nog wel lol in heeft, en ook zeggen dat je dat niet zo merkt...

Ik vond het ook erg moeilijk de controntatie aan te gaan. Maar ik zelf zie het wel als noodzaak. Ze is de laatste weken echt depresief. En ik wil haar daaruit helpen. Maar dat gaat mij zelf niet lukken. Zij zal zelf met iemand moeten gaan praten. En dat wilt ze niet. Overigens verteld ze mij ook alles. Ook over haar ouders en thuissituatie, hoe het allemaal gaat.

Ik twijfel soms of de redenen kloppen. Maar ik denk niet dat ze daar echt over liegt. Niet over haar vader die drank gaat halen in ieder geval. Dat met de sleutels verstoppen.. Daar twijfel ik wel aan, maar ik ga ervanuit dat ze hier niet over zal liegen. Dat vertrouwen heb ik wel in haar :)

Kwa te laat komen.. Dat komt ze echt OVERAL.. := Bij mij, op school, thuis. Overal komt ze te laat.
Op school is het zelfs zo erg, dat als ze nog 1 keer te laat komt ze naar zon inspectieiets moet. (Ben even de naam kwijt van zon persoon).
Ook thuis is ze altijd te laat. Ze fiets van hieraf, met een kwartiertje naar huis. Wij sturen haar altijd 25 minuten voor haar thuistijd weg. En dan nog komt ze te laat.

Lol heeft ze er wel in. Ze is dolgraag bij mij en de paarden. Omdat ze hier zichzelf kan zijn, en fijn met de paarden aan de gang kan.
Als ze vakantie heeft, is ze het liefste zeven dagen bij mij. Dus daar maak ik me geen zorgen om.

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:04

Ze is nog nooit onvriendelijk naar mij of mijn vriend geweest. Ze is altijd heel netjes. Wel is ze vaak heel stil, en zegt heel weinig. Soms zit ze haar middageten te eten op het stro, en dan kijkt ze maar wat voor zich uit.

Ik ben er overigens wel 100% zeker van dat haar thuissituatie zo is. Dit heb ik ook gedeeltelijk van haar moeder zelf gehoord. (Het feit dat vader alcohol list is, en broerlief uit huis geplaatst moest worden op 18 jarige leeftijd. En ook het feit dat moeders een krantenwijk heeft, en daarnaast nog een fulltime baan, EN het huishouden omdat vaders niks doet (Ook niet toen hij werkloos was).

Overigens is ze nu ook te laat. Ik had gezegt tien uur uiterlijk bij mij. Want om elf uur heb ik op stal een afspraak. Maar... Ze is nog nergens te bekennen.
Nu heb ik een kwartiertje uitlooptijd, gezien het in driekwartier te fietsen is. Maar dit soort dingen begin ik me aan te ergeren.
Eigenlijk pas sinds vorige week, sinds ze een heel uur te laat was.
Ik heb haar ook heel duidelijk gezegt dat ze tien uur zeker hier moest zijn, maar ze is nog niet te zien..

Verzorgster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:06

Elma_ schreef:
Je kunt haar idd best een ultimatum geven. Nogmaals ik ga er gewoon vanuit dat ze de waarheid spreekt en het thuis ontzettend vervelend heeft, dus ik kan en wil niet over haar oordelen.
Maar jij steekt nu veel te veel tijd in haar, en je mag ook best aangeven dat ze een beetje mee moet gaan werken :)

dit is dus iets wat ik heel moeilijk vind.. Ze kan alleen bij mij terecht, en dan stoot ik haar echt voor het hoofd.

Ze is er, dus ik ga me afmelden :) :wave:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:10

:D dat was dus redelijk optijd deze keer je preek heeft geholpen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:18

ik denk dat je vooral af en toe moet vertellen dat je je zorgen maakt, en verder ervoor zorgen dat ze plezier heeft aan de paarden.
ze zit in de pubertijd en schopt overal tegen aan, en door de thuis situatie schopt ze overal nog harder tegen aan!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:24

Ik zou zeggen, geef haar de ruimte die ze zoekt. Ipv haar op te vrolijken doe gewoon lekker normaal zodat ze niet op stal in een ongewone situatie zit en jij je energie in hoeft te steken. Zolang ze goed is voor de paarden en daar leuk mee bezig blijft is het goed genoeg lijkt me. Hoe meer je probeerd haar te laten praten en komt met dingen die ze absoluut niet ziet zitten, hoe langer het duurt voordat ze zelf de connectie legt dat het zo langer niet kan. Ze is er gewoon nog niet klaar voor, daar verander je niks aan. Zeg haar wel dat ze van te voren moet bellen als ze later is zodat jij weet waar je aan toe bent dat lijkt me niks minder dan normaal sociaal gedrag.

spookjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:32

als ze voor jou niks verbergt, en notabene voor haar moeder wel!, wat ik zou zeggen laat haar niet in de koude stenen staan, je bent geen psycholoog, maar vraag haar misschien om ondanks alle omstandigheden dat jij gewoon echt hulp nodig hebt en dat volgens mij ook heel erg waardeert (met beeb in de buik).

Want ik kan me ook voorstellen dat als bij haar alles al niet lekker gaat, en ze mag ook niet meer naar de paarden omdat ze even door iets moeilijks heen gaat (scheiding is niet niks vind ik) dat ze dan hellemaal instort (ken haar niet persoonlijk, kan dit niet zeker weten.. maar even van deze situatie uitgaande)

Ik zal wel gewoon eerlijk tegen haar blijven, en ook echt zeggen dat ze met iemand moet gaan praten (al zeg je dat ze gewoon tegen je paarden alles gaat zeggen het is een begin), opkroppen lijkt een goed idee, maar daar ga je alleen maar meer onderdoor. Misschien zeggen dat ze op stal gewoon wel wat gemotiveerder mag zijn, omdat je
haar gewoon nog graag voor jou paarden wil laten zorgen.

En ik snap ook als ze niet wil praten, dat ze gewoon even niet weet waar ze moet beginnen of hoe het te vertellen, dat moet ook echt van haarzelf komen, probeer dat haar misschien rustig duidelijk te maken, dat als je alles opkropt hoe moeilijk praten ook is dat ze het wel gaat doen!, ook al heeft ze daar zoveel tijd voor nodig.

Het is niet de leukste situatie waar je in zit met je verzorgster, en ik snap best dat je even met je handen int haar zit!

in iedergeval wens ik je veel succes :(:)

wat crazyshar zegt ben ik het ook mee eens :)

crazyshar schreef:
Laatst bijgewerkt door spookjeee op 14-04-12 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:45

Dit klinkt alsof het meisje toch wel heel hard hulp nodig is. Tegenwoordig is internethulp ook mogelijk, wellicht kun je haar daarover informeren? Of bied aan om samen met haar hulp te zoeken, dat kan ook zonder dat haar ouders dit hoeven te weten.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:22

Ik zou er niet voor kiezen haa moeder in te lichten, ze heeft een rot situatie thuis en ik ben bang dat als haar moeder weet van haar problemen tegenover haar ouders en evt school, het alleen maar erger word.
Heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en ging met angst naar huis en kwam mijn kamer niet af nadat ik wist dat erover gesproken was. Je weet niet hoe haar ouders zijn en wellicht krijgt ze zelfs te maken met aggressie juist omdst ze niks heeft gezegd maar wel bij iemand anders haar zegje doet. Pas hiermee op!
Wel een goef idee om via internet of via een huisarts iemand te zoeken die haar kan helpen, met iemand kunnen praten die ver weg staat van je problemen helpt vaak prima.

Jij moet je zeker in jouw positie niet te druk maken, geniet van je zwangerschap en vertel haar ook dat jouw gezondheid nu voorop staat. Het moet wel leuk blijven want het is jouw leven, en jouw paarden.
Haar wegsturen lijkt me voor haar nu heel vervelend want dan vervalt haar uitlaatklep, maar misdchien wat meer afstand nemen, laat haar doen waar je haar in kan vertrouwen en doe de rest lekker op je gemakje.

Hele lastige situatie, hoop dat ze hulp aan wil nemen, maar zoals meerdere bokkers al aangeven ga geen psycholoogrol op je nemen voor haar maar haal haar over dit bij een proffesineel iemand te doen. Als ze je zodanig vertrouwd kun je wellicht de eerste keer meegaan, even die drempel over, maar daarna zal ze het toch echt zelf moeten doen.

Heel veel succes!