Ik denk iedere keer maar weer aan dat gestoorde aso mens
Gisteren is Milan in zijn been gebeten door een hond, ik dacht dat het net mis was en dat hij er niets aan opgelopen had, maar hij heeft dus wel een wond, lichtjes opgezwollen en hij wou niet dat ik voelde
Ik had dat toen al geroepen naar die vrouw, die liep op een paar honderd meter afstand en haar hond liep te jagen... Dus ik was afgestapt en schreeuwde een beetje naar die hond zodat ie terug naar zijn baas zou gaan (meeste honden luisteren dan wel en dan bedanken die mensen me ook...), maar deze hond ging door.. Op een ruiterpad waar geen honden los mogen, dus ik roep naar die vrouw dat haar hond Milan had gebeten, roept ze terug, hou je bek stom mens en echt constant doorgaan! Heb het er toen maar bij laten zitten, maarja, wat doe je een evt. volgende keer? Milan trapt niet... En wie is er aansprakelijk voor evt. schade en hoe toon je dat aan? Nu valt het nog mee, maar wat gebeurt er de volgende keer?Ik maak me dus geen zorgen om de wond, maar wel om als het evt. nog een keer voorkomt? Hoe ga je ermee om, wat is het eerste wat je moet doen? Je laat je toch leiden door emotie, je weet niet meer wat je zegt en wat je doet.. Dit soort mensen stoppen niet uit zichzelf om even hun excuses aan te bieden, hoe zorg je ervoor dat je ze toch te spreken krijgt en dat het allemaal rustig geregeld kan worden?
Nu is het met een sisser afgelopen, was dit vorig jaar gebeurd, was mijn pony aan de kletter gegaan, ik krijg helemaal de rillingen van alle rampscenario's die ik mezelf voorhoud..
Wil het toch graag even weten, misschien dat iemand hier ook ervaring mee heeft?
Sorry als het wat warrig overkomt, het was gewoon echt niet leuk meer en heb wel even angst uitgestaan op dat moment
Mijn paard gehoorzaamt namelijk super, zeker als ik ernaast sta blijft hij stokstijf stil staat, maar ik kan natuurlijk niet voorkomen dat hij zijn been een keertje naar achteren gooit..
)