In november 2011 heb ik mijn allereerste paard gekocht! Wat ben ik gelukkig met hem! Alleen heb ik zijn paspoort niet meer nagestuurd gekregen zoals afgesproken met zijn toenmalige eigenaresse. Ik heb bij de koop een koopovereenkomst opgesteld (die zij ook getekend heeft) waarin staat dat de papieren binnen 8 weken worden nagestuurd. Nu heb ik geïnformeerd bij de KWPN en nu blijkt er nooit een duplicaat aan te zijn gevraagd!!
Ik heb meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met de oude eigenaresse (smsen, bellen, mailen, zelfs PBen naar haar bokt profiel) maar ze geeft niet thuis! Nu heb ik voor 2 weken terug een "laatste mail" gestuurd met daarvan een kopie per brief naar het staladres waar we de overeenkomst hebben gesloten. (ik heb haar thuisadres niet)
Daarin heb ik aangegeven dat als zij niet de papieren levert zoals afgesproken ik de papieren zelf aanvraag en de kosten op haar verhaal. Ik heb haar 5 dagen gegeven om te reageren. Maar helaas, geen reactie.
Nu heb ik natuurlijk helemaal geen zin in juridische rompslomp en wil ik weten of mensen ervaring hiermee hebben of advies willen geven wat ik nu het beste kan doen?
Als ik zelf de papieren aanvraag moet ik ook meteen lid worden bij de KWPN dus ben ik niet alleen het geld voor het paspoort kwijt maar ook het lidmaatschap wat ook niet goedkoop is.
Ik voel me echt bij de
genomen! Ik hoor graag van jullie!