Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Focussed schreef:Hangt er helemaal vanaf.
Als de stalhouder zich het zweet tussen de bilnaad werkt om de buitenbak goed te houden maar alsnog wil het niet lukken dan vind ik het niet meer dan reeël om gewoon hetzelfde bedrag voor te betalen.
Als er totaal niks gedaan wordt en het hele terrein onbegaanbaar wordt zou ik het vrij netjes vinden dat er een kleine korting wordt gegeven.
Heb er ooit nog een discussie over gehad omdat m'n oude stalhouder de paddocks op slot gooide als er een drol was vergeten op te ruimen. Dit is niet "onvoorziene omstandigheden" maar doelbewust faciliteiten onbegaanbaar maken. Dus valt wellicht niet helemaal in dit topic.
Caira schreef:betaal je dan wel extra voor al het extra werk? Wij hebben nu gemiddeld 1 tot 2 uur per dag extra werk aan de paarden. Extra hooi (dus ook extra hooikosten), hoeven controleren, water geven met de hand zo'n 4x per dag. Dat wordt hier ook allemaal niet doorberekend, ook dat is het risico van het vak.
Focussed schreef:Als de stalhouder zich het zweet tussen de bilnaad werkt om de buitenbak goed te houden maar alsnog wil het niet lukken dan vind ik het niet meer dan reeël om gewoon hetzelfde bedrag voor te betalen.
Focussed schreef:Dat lijkt me gewoon ingecalculeerd in het stalgeld.
In de wintermaanden zul je iets meer arbeid moeten verrichten, maar in de zomermaanden zullen de meeste stalhouders een stuk minder werk hebben en dan krijg je als pensionklant ook geen korting

Aprils_joke schreef:Ik vind het maar een buitje raar. Het weer daar kan niemand iets tegen doen.
Kijk gaat de stalhouder nou de bak sluiten of het weiland ect ect ,en kun je het daardoor niet meer gebruiken dan geef ik je gelijk.
Maar om nou je stalgeld een deel terug te vragen omdat je rijbak een zwemparadijs is ,(wat niet zo heel raar was vorige maand door allllllllll die regen !!!!! ) en dat de bak +paddock nu bevroren is.
Nee dan ben je niet fair bezig wat mij betreft , dit is namelijk iets waar je geen grip op hebt.
Cassidy schreef:Niet mee eens.
Goede aanleg van de bak en goede drainage, daar is wat aan te doen.
En zelfs met een bevroren bak is te rijden...als voor de vorstperiode de bak maar was gevlakt...

Cassidy schreef:Niet mee eens.
En zelfs met een bevroren bak is te rijden...als voor de vorstperiode de bak maar was gevlakt...

Oakland1990 schreef:Cassidy schreef:Niet mee eens.
Wij hebben een prima bodem, helemaal vlak maar nu zo hard als beton, kan niemand wat aan doen denk ik dan?

Aprils_joke schreef:Cassidy schreef:Niet mee eens.
En niet mee eens, het ligt er ook wel een beetje aan hoeveel stalgeld je bepaald en hoe profesioneel je stalling is.
In een bevroren bak rijen zou ik nooit doen ook al is deze gevlakt. er zitten toch altijd nog bobbels in.van de hoefafdrukken.