Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Ariebren schreef:Wegdoen, is een flessen kind, die hebben geen ontzag voor de mens, en vooral niet voor kleine meisjes.
?!
! Ariebren schreef:Misschien dat een echte, ervaren paarden mens dat flesse gedrag eruit kan krijgen.
Maar ik zou er zelfs niet aan beginnen.
..
?!
. Ariebren schreef:Wegdoen, is een flessen kind, die hebben geen ontzag voor de mens, en vooral niet voor kleine meisjes.

?!
.
! Bassenqua schreef:Ariebren schreef:Wegdoen, is een flessen kind, die hebben geen ontzag voor de mens, en vooral niet voor kleine meisjes.
Niet mee eens, wij hebben hier ook een flessenkind en die gedraagt zich niks anders dan de andere paardjes.Sterker nog, ze is de braafste van de 7.
nicole_hetty schreef:onder het zadel is het echt een heel ander paard. rustig, nuchter, wacht braaf tot ik wat van hem vraag. stap is stap en ho is ho. ( vooral dat ho wil aan de hand nog wel voor problemen zorgen)
de 1e keren longeren gingen wel moeizaam. hij was niet vooruit te branden en zelfs een tik met de zweep gaf hij helemaal niks om. dit gaat nu heel goed. hij luistert makkelijk en reageert goed.
het zijn echt die dagelijkse dingen in de omgang: het liefst loopt hij gelijk zijn box uit zodra de deur open gaat. ( dit los ik nu op door ook nog zijn hoeven te krabben voor hij uit de box mag.)
overal stil staan en niet meer verder willen. door de deur van de schuur naar buiten en voor de opening van de bak. tegen je aan schuren als je zijn halster om wil doen, of zijn hoofdstel. hangen aan het halster. nog net een paar passen vooruit lopen wanneer je ho zegt. of stil blijven staan wanneer je wil dat hij gaat stappen. boos worden als hij zijn zin niet krijgt. ( in de bak gaten graven als hij naar binnen wil, over de grond schrapen, aan de box deur/voerbak bijten als hem iets te lang duurt.) en ik geloof dat er zo nog wel meer dingetjes zijn.
zodra ik aan het halster trek gaat hij alleen maar harder lopen. op dit moment doe ik het zo : zweep voor hem is ho en zweep zij/achter hem is stappen. ik zeg ook pas ho of stappen zodra hij echt de reactie geeft tot ho of stappen.