Goed, mijn vraag: hoe zet je een paard in een trailer vast? Ik heb sinds 9 maanden een nieuw paard en ga binnenkort een 1,5 paardstrailer aanschaffen om met haar op wedstrijd te gaan. Mijn paard is gewend met de trailer te reizen en is daar gelukkig totaal niet van onder de indruk. Haar in de trailer krijgen is dus ook geen enkel probleem. Alleen ik weet zelf niet goed wat ik moet doen als ik haar eenmaal in de trailer heb. Zet ik haar vast met een halstertouw of kan ik beter een trailerketting kopen? En waar zet je dat touw of die ketting dan aan vast? Zit er een oog in de trailer waar je dat touw aan vastmaakt of moet het aan de voorstang? Ik kan er maar geen plaatjes van vinden (niemand fotografeert ooit zijn paard IN de trailer lijkt het wel
) en ik wil me er nu alvast graag op voorbereiden zodat als ik het een eerste keer ga doen, ik niet op het moment zelf loop te tobben. Ik kan ook wel meekijken bij stalgenootjes, maar ik hoor ik graag de theorie en vooral: heeft iemand foto's van hoe zijn/haar paard in de trailer staat?
En ik heb begrepen van de vorige eigenaresse dat mijn paard het een beetje spannend vindt als het hooinet in de trailer heen en weer beweegt, dus die wil ik goed vastzetten, zodat ze wel wat kan knabbelen maar geen wiebelend ding voor zich heeft. Iemand daar nog tips voor? Kan ik bijvoorbeeld aan het hooinet wat strotouwtjes maken die ik links en rechts aan de trailer zelf vastmaak?

) 

dus was meer bezig met paard goed in de trailer zetten en dat soort dingen... Misschien zondag als ik op wedstrijd ga dat ik een foto kan maken. Enige dingetje is nog dat als de stang er achter vandaan gaat bij uitladen, dat ze dan direct naar achter stapt. Wel rustig maar wel gelijk en onze stang moet je er echt helemaal uithalen, die klapt niet naar beneden aan een kant zodat je hem kunt laten hangen en mijn man kon dus niet helpen haar begeleiden de trailer uit en ze stapte er onderaan even naast, geen ramp maar wel handiger als ze even wacht zodat hij haar wat kan sturen. Ik durfde geen druk op het touw te zetten omdat ik niet weet of ze daarvan schrikt, dus daar moeten we nog even iets op verzinnen en/of oefenen. Iemand daar nog tips voor?