Ik heb een vraag. Ik heb gereageerd op een advertentie van een Fries paard. Ik heb al enkele malen gemaild met deze persoon en hij wil mij het paard geven. Hij zou het weg doen omdat het van zijn verongelukte zoon is en het doet hem te veel verdriet, blablabla. Nu verblijft hij in Engeland en hij wil het paard opsturen via een transport agentschap en dit zou mij 500 euro kosten, te betalen aan het agentschap, niet aan hem. Mij lijkt het iets wat verdacht. Nu weet ik niet wat ik hiervan moet denken. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik ben al vanalles hierover aan het natrekke om zeker te zijn, maar misschien heeft iemand van jullie hier al van gehoord?
ja, dit is wat mij doet twijfel. Het paard zelf zou gratis zijn, dit is wat het voor mij extra verdacht maakt. In een mail zaten wel heel wat document, zoals het boekje van het paard en de ouders, radiologische documenten, etc.
mijn moeder stelde voor om eens naar deze persoon te mailen onder een ander mailadres om zo te kijken hoe hij reageert. Is dit geen ideetje.
Ik had het zoekertje gevonden op marktplaza.be onder frieze paarden
murness
Geplaatst: 03-12-11 19:34
Als ik jou was zou ik er niet eens aan beginnen om iets na te trekken, want dit is pure oplichting. Niet intrappen hoor!! Als je het wel zou doen ben je die 500 euries mooi kwijt en je hebt geen poot om op te staan, want deze personen bestaan niet echt (alleen op internet met een verzonnen naam en een verzonnen verhaal) en zijn nooit meer te achterhalen. Dit gebeurt ook met auto's, motoren, e.d. Laat het maar eens aan je ouders lezen, die zullen er precies hetzelfde over denken.
aisie
Geplaatst: 03-12-11 19:37
Dit is al zolang een bekende truc om mensen geld af te troggelen. Tijdje terug barstte het van deze advertenties voor paarden maar ook rashonden etc. Ik zou zeggen trap er niet in want dit is echt nep!
Laatst bijgewerkt door aisie op 03-12-11 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
debravanesch
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-11 19:37
Mijn moeder is soms nogal aan de naïve kant Het ben ik die er over twijfel. Ik heb hiervoor ook nog niets ondernomen. Ik vind hetzelf veel te verdacht. De persoon waar ik een stalplaats heb, heb ik dan ook meteen gecontacteerd voor haar mening. Ook zij ging het is navragen.
Ik vind het vreemd en bij deze is dus ook iedereen gewaarschuwd
shetjessweet
Geplaatst: 03-12-11 19:39
Volgens mij liep hierover eerder ook al eens een topic op bokt. Toen stond het Friese paard alleen in Amerika en waren de transportkosten 800 euro. Grote oplichterij, niet intrappen dus. Dit gebeurt vaker. Gratis paard, maar éérst wel transportkosten moeten betalen. Paard zul je nooit te zien krijgen.
Als iemand uit Engeland echt een paard gratis weg wil doen, zou die persoon het aan iemand in Engeland weggeven, ipv een advertentie op een Nederlandse site te zetten en een enorm bedrag aan transportkosten te vragen.
EvaC
Geplaatst: 03-12-11 19:42
Er zijn hier op bokt genoeg topics waarin gewaarschuwd wordt voor deze manier van handelen. Absoluut niet intrappen dus!
Gewoon even zoeken dus
debravanesch
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-11 19:42
Net zoals ik dacht dus. Zijn nederlands mailtje was een google vertaling (als je begrijpt wat ik bedoel) en zijn engels was ook niet perfect en plots moest het te snel gaan naar mijn gevoel. En ik vind inderdaad dat je een paard moet gezien, geprobeert, getest,... hebben eer je het je aanschaft!!!!!!
Kan ik hier iets mee doen om verder te gaan, zodat er niet nog meer mensen worden opgelicht? Weet iemand dit
robeer
Geplaatst: 03-12-11 19:43
Niet doen. Dit zijn de bekende truken van de nigerianen. Je stuurt het transportbedrag op en vervolgens zie je het paard nooit en je geld is ook kwijt. Stel maar eens voor het transport aan de chauffeur te voldoen bij aflevering. Wedden dat dat om een of andere vage reden niet kan.
Marktplaats waarschuwen. Die zijn daar heel kien op.
shetjessweet
Geplaatst: 03-12-11 19:45
Misschien kun je een mail naar Marktplaza sturen? Vaak hebben advertentiesites wel een adres waar je klachten en meldingen van oplichterij kwijt kunt. Dan kunnen ze in ieder geval de advertenties verwijderen.
zodra het geld binnen is bij dat zogenaamd onafhankelijke bedrijf ben je je geld voorgoed kwijt.
te mooi om waar te zijn.
PuurxNatuur
Geplaatst: 03-12-11 21:13
mistery schreef:
Een paard die je gratis krijgt van een wildvreemde? Onwerkelijk... Niet doen hoor, die 500 euro ben je dan kwijt!
Amen!
jamy112
Geplaatst: 03-12-11 21:24
Een vriendin van mij heeft vorig jaar ook contact gehad met zo'n iemand uit Engeland en het ging ook om een fries. Zij is er niet verder mee gegaan, omdat zei het ook te verdacht vond.
Niet doen dus....
Century
Geplaatst: 03-12-11 21:32
Is zeker bedrog, ik heb al vaker van zulk soort dingen gehoord (op bokt). Niet op reageren.